Komplexné informácie z regiónu:
Tento región sa vyznačuje napríklad tým, že tu nie je žiadna cesta I. triedy a v časti okresu Gelnica je prakticky len niekoľko ciest II. triedy. Regiónu chýba napojenie na diaľnicu D1, ktorá je plánovaná okolo Levoče, ale keďže tu súvislá diaľnica od Bratislavy stále nestojí, tak sa tu zatiaľ ani nestavia žiadny cestný privádzač ako je tomu napríklad v napojení Kežmarka na Poprad, kde sa stavebné práce v tomto roku rozbehnú.
Cestná sieť.
1. II/546 a II/547 (prepojenie SN a GL)
2. dôraz na ostatné cesty II. triedy
Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.
Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:
1. Spišská Nová Ves
2. Spišské Vlachy
3. Krompachy
Celkovo sú to všetko mestá a cez žiadne nejde cesta I. triedy a už to hovorí o tom, že rozvoj tu jednoducho ani žiadny byť nemôže. Chýba nadradená cestná infraštrktúra (diaľnice, rýchlostné cesty) a aj kvalitná cestná infraštruktúra (cesty I. triedy). A malo by byť teda samozrejmé udržiavať aspoň cesty II. a III. triedy v perfektnom stave.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
Železnice sú tou časťou infraštruktúry, na ktorú sa v tomto regióne nezabudlo. Cez Spišskú Novú Ves prechádza medzinárodný železničný koridor, ktorý sa postupne za finančnej pomoci EÚ modernizuje na vyššie prepravné rýchlosti. Železničná trať prechádza aj mestom Gelnica.
Letecká doprava.
Región sa nachádza v blízkosti dvoch letísk. Medzinárodné je v Košiciach a nadregionálne je v Poprade. Popradské je bližšie, košické je dôležitejšie, chýba však lepšie prepojenie s týmito regiónmi.
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Nemám informácie o stave vodovodných a kanalizačných sietí ani o stave ČOV.