Ano, touto logikou tym padom nejdeme robiť nové auta, kvalitnejší povrch ciest? Nonsens. Uznávam že širšia cesta vedie k rýchlejšej jazde, otázka znie či rýchlejšie automaticky znamena nebezpečnejšia.devil napísal:Za mna tam je ale daleko viac faktorov ako technologia auta, v tých novších ideš 150 na jednotke mimo obce a nič na teba nehučí, necítiš to tak ako kedysi. Tým padom čo ideme robiť šikany a 9,5 metrový polprofil?
noved cize falosny pocit bezpecia zmocnuje aj novsie auto. je to bezne odpozorovatelne, idem na ceste III. tr. so zlym povrchom, bez krajnic a 90-ka sa mi zda ovela "rychlejsia" ako 90-ka hoci ked odbocim na 9,5 nieto este 11,5. ale auto je to iste, sofer je ten isty, jeho schopnosti a reflexy sa nezlepsia po odbocke na sirsiu cestu. len komfort sa zlepsi a vyssi komfort naozaj dava falosny pocit bezpecia. nie nahodou boli a su cesty smrti 11,5m.
A nie všetko čo sa aktualizuje je automaticky lepšie. D2 je ako jediná v parametroch D26,5/150, velké oblúky.. Dnes? D3 (tá pred ZA v smere KE) alebo aj severovýchodná D1 (PP-PO) nemá také parametre ani zdaleka. Takže technické parametre je to posledné, čo treba znižovať. To provizorne na D1 v BA riešenie absolutne o ničom nevypovedá, hlavne ked už pri otvorení mierovej seneckej bolo jasné, že to je nepostačujúce. Naozaj je pri tak drahej dialnici ťažké povedať čo je za tak vysokou cenou
devil napísal:kedy budu na severovychode take intenzity a taky tranzit ako na D2 okrem toho ze na rovine na zahori nie je problem D26,5/150. nie je problem stavat D26,5/150 pre 12.000 aut ? tak potom preco nedozicit kazdej doline kde bude 5-10.000 aut aspon RC v plnom profile ? stavat dialnice na 50-100 rokov je blbost. najdrahsia dialnica nie je nepostavanena ale prazdna. min. 20.000 aut na dialnici po prvom roku, inde kde cesta kapacitne nestiha riesit cez RC a bodove zavady cez prelozky.
Nebavíme sa o tom či polovičný alebo plný profil, devil. V príklade som uviedol aj D1 pri ZA, tam 12k intenzity nemáš. Apropo, je nutné riešiť intenzity pri otázke parametroch plného profilu?
Hank napísal:Takymto zvelicenim sa len prejavi podstata argumentu. Tie stromy stale plnia uzitocne funkcie pre vsetkych ucastnikov cestnej premavky, ale ideme ich vytinat, lebo co ked...
Vzhladom na to, ze trochu viem kto a preco tam tie obmedzenia dava, tak to velku hodnotu pre mna nema. Okrem toho, ten brutalny rychlostny bordel, ktory okolo PP bol, uz nie je a je tam uz myslim len jedno znizenie v pravom pruhu pred vyjazdom. 110-ky sa povyhadzovali aj na krivolakej R1, resp. nechali sa len alibisticke a zbytocne 110-ky za nepriaznivych poveternostnych podmienok. Na staruckej krivolakej D1 okolo LM nikdy ziadne obmedzenia rychlosti neboli.
CR nie je velmi argument, kedze nase normy su vlastne ich normy z federacie a ako uz niekto vysie pisal, idu ich prehodnocovat. Madari stavaju polprofily, t. j. cesty, ktore nie su dokoncene a dokoncuju ich. My nestaviame polprofily, ale trvale stavy.
Ake maju funkcie tie stromy povedz. Ja sa bavím o bezpečnosti na ceste.
R1 nespomínam, žarnovicu či úsek od žiaru po zvolen. Tie obmedzenia povyhadzované nie sú dúfam. Plus na to je moc staručká. Bavíme sa o tom, že sa technické parametre zvolnili, celý point. A nepísal som severná (LM) ale severovýchodná.
Nemáme tých polprofilov zase vela, na D1 sme ich mali a budovali sa plné. Na R1 detto. R2 a R3 sa stavia pol ano, na dlhu dobu. Neviem, stále z BA do Budapešti je nedokončený polprofil.