devil napísal:- cez turiec nebude RC dalsich 20-30 rokov pretoze na to nie je dovod, stara betonka skonci, vyriesia sa kremnicke bane.
- ziadny zasadny presun z trstenej na skalite samozrejme nenastal cize treba postavit prelozky okoli dedin na orave a je uplne jedno ci C11,5 alebo R11,5
Zrekonstruovana betonka bude stacit dalsich 20 rokov. Pochybujem, ze sa obchvat Kremnickych bani postavi. Myslim, si ze skor bude R3 Sklene - Raztocno, nez obchvat Kremnickych bani.
Zo scitania 2015 vieme, ze tranzit cez Oravu je pomerne maly, konkretne R3 pri Trstenej mala intenzitu 2515 v./24h, z toho 1062 NA/24h (usek 95840) a to je vratane vozidiel z Dolnej Oravy, aj z Tvrdosina, pre ktore by cesta cez Kysuce znamenala velke predlzenie trasy, takze realny tranzit cez Oravu je podstatne mensi ako 2,5 tisic v./24h.
K presmerovaniu cez Kysuce moze dojst, ak ta trasa bude aspon rychlejsia ako cesta cez Oravu, ale ked sa vozidlo zdrzi 1 h pri Cadci, tak asi tazko trasa cez Kysuce moze konkurovat Orave.
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=40543devil napísal:scitanie dopravy sa robilo inou metodikou a preto casto mame nizsie hodnoty za 2015 ako 2010. napriek tomu na donovaloch bol narast cize bol tam nejaky presun tak ako pises. to iste vsak platilo aj na certovici cize ten pokles sa rozdeli medzi donovalmi a certovicou. donovaly 2010 7.438 aut a ten isty s.ú. 8.140 v 2015, certovica 2010 2.017 aut a ten isty s.ú. 3.280 v 2015. cize narast na certovici bol mozno este vacsi ako na donovaloch.
Dovod narastu na Certovici je uplne jednoduchy - vola sa Ruzomberok. Ak na Donovaloch bol narast z 7225 v./24h na 7784 v./24h, tak pod Strecnom napriek vysokej intenzite a castym nehodam doslo k dalsiemu narastu z 25463 v./24h na 26831 v./24h.
Ak je niekde neprimerane vysoka intenzita, velke casove zdrzanie, velmi zla cesta, tak to automaticky vyvolava presmerovanie casti dopravy na inu trasu.