Moderátor: Moderátori
Vlados napísal:D3 Strážov-Brodno, predražené tendre, zbytočne luxusné parametre D1 aj R2 (nemyslím šírkové pomery, ale nevyužívanie viac hraničných hodnôt, napr. väčšie stúpania).
devil napísal:a co je tam take co znemoznuje postavit tento koridor ? chranene vtacie uzemie je aj pri krivani, pri D4 ba dokonca 6 pruhova D1 BA-TT ide cez taketo uzemie. tiez R4 pod KE.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_ch ... uzemia.JPG
devil napísal:to je sice mozne ale E77 bude fungovat aj bez tunelov aj mnohych obchvatov kym koridor cez sturovo nie.
devil napísal:ale aj tam sa da vyuzit kusok C11,5 okolo semeroviec.
devil napísal:to nic nemeni na fakte ze na Sk strane je absolutne nevyhovujca cestna siet.
Vlados napísal:Ak sa pozrieme na rozloženie obyvateľstva, tak by sa mala do porovania pridať aj trasa I/64.
Z pohľadu počtu obyvateľov je najvýhodnejšia trasa S-J prepojenia mimo D1: Komárno - Nitra - Prievidza - Martin - Žilina - Čadca.
Tak to mozu ist rovno cez Bratislavu
2. Medzi Komarnom a Sahami chyba nakladny most
devil napísal:2. Medzi Komarnom a Sahami chyba nakladny most
to je pravda ale oproti polskej hranici je aj tento stav velky luxus.
rastislav5 napísal:Vlados napísal:Ak sa pozrieme na rozloženie obyvateľstva, tak by sa mala do porovania pridať aj trasa I/64.
Z pohľadu počtu obyvateľov je najvýhodnejšia trasa S-J prepojenia mimo D1: Komárno - Nitra - Prievidza - Martin - Žilina - Čadca.
Pri Komarne vidim 4 protiargumenty:
1. Komarno nakladny most ma/bude mat, ale Sturovo ho bude potrebovat, kompa dlhodobo nebude postacovat. V Sturove sa vystavbou dialnicneho mosta daju zabit 2 muchy jednou ranou. Naopak, tri mosty v Komarne (ak by sa realizoval komarnansky variant dialnicneho severo-juzneho spojenia) pre nakladnu dopravu v Komarne a ziadny v Sturove by bol nepomer.
2. Medzi Komarnom a Sahami chyba nakladny most
3. Komarno je uz dost blizko k Bratislave, ako pise Yoggy52
4. Co je ale najdolezitejsie, Komarom v Madarsku je slepa vetva, smerom na juh z neho nevedie ani nie je planovana ziadna dialnica. Zato z Budapesti na juh uz v sucasnosti vedu 3 dialnice: na Zahreb, na Sarajevo a Jadran a na Belehrad. Budapest je krizovatka dopravnych koridorov, nase severo-juzne prepojenie by malo smerovat tam.
Teraz sa začne stavať od Kriváňa po Tomášovce. Ak sa potiahne 6 km po Lučenec, už zostane len jeden úsek po Šalgotarján. A tam je už skoro dvojpruh po Budapešť.
Je otázka čo má pre SK väčší prínos? nech z toho máme väčší osoh my než medzinárodná preprava.
Ako som pisal, hranicny priechod Sturovo je najblizsim hranicnym priechodom k Budapesti (ktora ma skoro 2 miliony obyvatelov, viac ako cele stredne Slovensko), takze z tohto pohladu by hustota nakladnych mostov v tejto oblasti mala byt skor vyssia ako inde, nie naopak.
devil napísal:jasne ze NR kraj uprednostnuje sturovo...cez sahy by ich RC zasiahla len okrajovo.
Vlados napísal:Ak sa rozhoduje medzi I/76 a I/66 tak je jasné že NSK preferuje I/76... len kúsok I/66 ním prechádza. Ak by bola možnosť rozhodnutia aj pre I/64, tak by jednoznačne I/64 vyhrala. Sú tam ďaleko vyššie intenzity a ani tu nehrozívy výstavba najbližších 20 rokov.
devil napísal:vzdialenost k najblizssej dialnici je ale takmer identicka -asi 40 km- od hranice od sturova (SO M0) a od siah (zaciatok M2)
devil napísal:z 2x2 je najvacsi osoch jednozacne na NR-NZ-KN, pocet obyvatelov neporovnatelne najvyssi.
devil napísal:nakratsie a teda najlacnejsie je cez LC.
rastislav5 napísal:A co branilo Nitrianskemu samospravnemu kraju navrhnut a pretlacat namiesto Sturovskeho (pohronskeho) variantu Komarnansky variant? Nikto im neberie moznost rozhodnutia, ved su samo-sprava. Aj Nitra, aj Komarno, aj Sturovo patria do Nitrianskeho kraja. Naopak, Hronsky Benadik patri do BanskoBystrickeho kraja a napriek tomu ho NSK v trasovani uprednostnuje pred Nitrou (sidlom nitrianskeho samospravneho kraja), cez ktoru by viedlo trasovanie v pripade Komarnanskeho variantu. Pritom komarnansky variant by viedol stredom kraja cez jeho centrum, Sturovsky vedie len po jeho okraji. Ale uvedomuju si, ze to ma svoje vyhody, z ktorych niektore uvadzaju v prezentacii.
Zastupitelstvo Nitrianskeho samospravneho kraja schvalilo vedenie R3 v trase Hronsky Benadik - Levice - Zeliezovce - Sturovo, napriek tomu, ze v zastupitelstve sedia aj voleni poslanci za okres Nitra (najvacsi okres Nitrianskeho kraja) aj okres Komarno aj okres Topolcany
aspoň v niečom sa zhodneme
to určite najlacnejšie nemáš. úsek Šiatorska Bukovinka-Salgótarján by nebol určite jednoduchý/lacný. od LC na juh je 1 mestečko a dediny, takže porovnateľné osídlenie ako na juh od HB/ZV.
Ja tu od zaciatku pisem o roku 2022, ked bude stvorprudova R11 3 km od hranice Slovenska a aj Sturova. Naopak, potiahnut M2 co len v polprofile k nasim hraniciam Madari zatial neplanuju.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.