Moderátor: Moderátori
kamiony su ochotne akceptovat len minimalne obchadzky. zakazovanie nejakej trasy moze skoncit tak ze budu chodit po vselijakych inych cestach
toto je vsetko sposobuje ze cez turiec napriek lepsej geografii je tranzit slaby.
devil napísal:kto zakazuje ist bud-sliezsko cez turiec ? nikto. tak preco su tam mizerne intenzity
devil napísal:ale ze tranzit ide cez hlavne namestie v sahach, krupine a dalsich 5-6 dedinach pri tej "uprimnej" snahe vyriesit tuto trasu maju vsetci na haku. aha, tato cast nie je v ZA kraji...
Lorenc napísal:Rk juh-1/18- R1 full 2023, BB-Sľ R1 full 2024, 1/18- D1 Martinček R1 full 2025, tunel Hradište 1.rúra,2028, cca 600mil
Oprava betónky 2019, Rakovo-1/18 R3 full 2024, Kremnica obchvat 2026 1/65, potom Ráztočno 1.rúra 2032, obchvat Handlová full 2032 cca 800mil
PK napísal:Vsetko co ti ponukne Google Maps na prvykrat je logicke, vsak?
Trasa cez Cechy 9h28 min, ale 895km
Trasa cez D1 9h44min, stale 806km
Trasa cez Krakow, Donovaly 9h48min, 694km.
Ak si autodopravca, tvoj kamion ma maximalku na dialnici aj okreske 90km/h. Naklady na palivo rovnake, cez okresky este lacnejsie, lebo neplatis myto, tak ktorou cestou ides?
Mimochodom cez R3 je to teraz okolo 10h15min a 730km.
PK napísal:Momentalne postavit na tom mieste rychlostnu cestu je rovnako opravnena poziadavka na dnesnu dobu.
E77 je prirodzeny tah. Najkratsia cesta Varsava - Budapest, ktora sa vyhyba len Tatram.
Ak sa postavi naokolo blizsie o 35km len sa sposobi, ze tranzit bude zavadzat na nasom uzemi o tych 35km dlhsie. Ekologovia nech si zrataju mnozstvo paliva a smradu z neho co sa takto naviac vypusti na nasom uzemi. 3000 kamionov denne naviac 35, km to je odhadom 6l x 3000 = 18.000l paliva denne vypusteneho do vzduchu zbytocne. Za rok je to 6,6 miliona litrov paliva, skoda v EU ekonomike za 7,3 miliona Eur rocne.
Cesty sa stavaju na 50 rokov? 350 milionov Eur straty. To uz je cena Visnoveho.
devil napísal:... a pripadne katastrofalne parametre starej cesty ci sustavne prietahy sa neberu do uvahy. pri D3 a strednej R3 to neplati tam je takyto argument uplne v poriadku.
PK napísal:Aquila:
Snad vies co sa deje aktualne na vstupe do Ruzomberka od Liptovskeho Mikulasa? 10km kolony od RK po Besenovu nie su ziadna vzacnost.
A vies co sa stane po dobudovani tohto useku R1 RK Juh? Ak bude D1 tak polovica ak nie tak cela tato horda zautoci na Donovaly.
Vies mi povedat aky ekonomicky prinos bude mat tunel popod Nizke Tatry? Zrazu bude realne dochadzat za pracou denne RK -BB a okolie. Ak pojde R1 Hriadelskou dolinou tak dokonca bude realne dochadzanie Brezno - Ruzomberok...
Jano1 napísal:Katastrofalne parametre starej cesty ... - to pises o I/12? Cadca,Bukov - hranica s PL
Vies mi povedat aky ekonomicky prinos bude mat tunel popod Nizke Tatry? Zrazu bude realne dochadzat za pracou denne RK -BB a okolie. Ak pojde R1 Hriadelskou dolinou tak dokonca bude realne dochadzanie Brezno - Ruzomberok...
R1 cez donovaly je ozaj uplne zbytocna. tak isto ako plnohodnota R3 cez turiec.
2) Nehnevaj sa, ale to sú strašné nereálne sumy, čo by sa museli do 2032 dať iba na R3 a R1:
Ale máš pravdu, nechápem prečo každý chce, aby ten tranzit išiel cez jeho dolinu. Čo bude mať BB z R1 BB-RK? Čo si z toho sľubujú okresy v okolí, ktoré za to taktiež vystupujú?
Stavia sa obchvat Cadce, tendruje sa S1 Wegierska Gorka, pripravuje sa tender na S1 Bielsko-Biala - Myslowice, Tieto useky skratia trasu o 13-15 km (podla vybraneho variantu trasy S1). Teda o niekolko rokov bude rozdiel menej ako 10 km na 700 km trase.
Katastrofalne parametre starej cesty ... - to pises o I/12? Cadca,Bukov - hranica s PL, ze to bolo 80% zastavanym uzemim to samozrejme podla teba nie je argument.
Hranica s Madarskom - krizovatka I/66-I/16 vo Zvolene ukazuje Google 59 minut pri idealnej premavke na 70 km trase, cize vyse 70 km/h. To asi samy prietah nebude, lebo by to bolo okolo 50 km/h tak ako je to na Bukov-hranica s PL pri idealnej premavke.
na strednej R3 ma opodstatnenie obchvat Martina a prelozka I/65 Kremnicke Bane obchvat, eventualne 1km dlhy obchvat Dolneho Turceka samozrejme ako prelozka I/65.
Lorenc, tie terminy su tak realne ako BA-KE v 2010. raz sa to postavi v nejakom variante ale davam tomu aspon 20 rokov cize niekde od 2040 a viac. takze v tomto je debata naozaj trochu predcasna....
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.