kaviarista napísal:Ja viem, ze by sa Vam mnohym zislo vyzdvihovanie S69 kvoli zdovodneniu opodstatnenosti D3, ale skutocnost je taka, ze oproti S7 ma S69 pre poliakov zanedbatelny vyznam. A to aj pri medzinarodnom aj pri vnutrozemskom pohlade na vec.
Na druhu stranu ty ktory povazujes D3 za nepodstatnu - tak je len logicke pochopit co ty pises - ale zabudas na jedno podstatne a tym je to ze Polsko ma velmi vela priorit a na 100% z hladiska napojenia na SR nema prioritu ziadna dialnica pretoze priorita je po skusenostiach s politikmi v SR ktori len slubuju a nestavaju uz viac ako 5 rokov napojenie na CR a Nemecko - treba riesit napojenie na zapadnu Europu a nech si kazdy mysli co chce ohladom koridorov sever-juh kde uz ma SR vplyv na Polsko tak si treba uvedomit ze sever-juh nema ani Polsko ani SR ani Madarsko ani Rumunsko ani Bulharsko, ani ... pretoze cela vychodna cast strednej Europy a vychodna Europa realizuje dialnicnu vystavbu pri prepojeni svojich krajin a pri napojeni na zapad Europy - pretoze odtial prichadzaju investicie a odchadza tam vyrobeny tovar. Dokonca aj ten co smeruje do Azie ide najprv do Nemecka do Hamburg alebo do Holandska do Rotterdamu do pristavov a odtial velkymi lodami do Azie.
Toto si treba uvedomit. Nie to ze kde treba stavat dialnicu a kde by sa mala stavat naprv a kde potom atd. - a potom kazdy pride na to co sa ma realizovat - samozrejme ze CR je na tom dobre, podobne Madarsko a SR+Polsko maju co robit v dialnicnej sieti. Keby davala SR na vystavbu dialnicnej siete 50 mld. SKK a Polsko 4 mld. EUR tak by sa mohlo pisat o tom co je to priorita - pretoze za 20 rokov by bola dialnicna siet cela postavena aj opravene stare useky atd v oboch krajinach ale tento stav nebol a nie je a ani nebude tak skoro - ale to viete vsetci.
A teraz dalsie dovody - dialnica D3 smeruje do ZA, odtial uz za 3-4 roky bude napojenie az do BA a odtial aj do Rakuska, Madarska. A to je aj zapad aj juh Europy. A smeruje tu aj zeleznicny modernizovany koridor. O tom ze D3 bude na plny profil postavena za 10-15 rokov je druha vec nieco pisat - ale trasa R3 na plny profil skor ako za 30 rokov nebude existovat. A v smere na Madarsko je Budapest kde za 20 rokov nebude stacit existujuci obchvat ... ako London ... non-stop kolony aut. A co je dalej v SR - R4 - kedy bude R4 na plny profil - a musi byt na plny profil lebo inak sa sem nemoze presunut tranzit sever-juh Europy, ...
Preto D3 je priorita pre SR a je to spravny postup vystavby dialnic - aj ked sa nestavia ako by sa mal ale nestavia sa ani R3 (okrem 1 useku) a R4 (okrem 1 useku ktory sa bude stavat). A na D3 uz je tunel Horelica a obchvat CA. A ze sa nestavia D3 rychlejsie je pochopitelne - SR nedava na dialnice dostatok penazi a dolezitejsia je D1 a z hladiska riesenia regionalnych rozdielov v SR je to potom aj R1 a R2.
Takze to je medzinarodny pohlad kaviarista. A moze to hnevat aj teba aj vela dalsich aj ten moj nazor ze D1 a D3 su priority (aj ked sa pomaly stavia aj ked skor nestavia v r. 98-02), ... ale toto su pohlady tych ktori rozhoduju o tom co by sa malo stavat, kedy a ako. A kto sa tymto neriadi tak ten musi stavat "sam" ako HR Zagreb-Split alebo Rumunsko atd. ale je to cez ine stavebne firmy napriklad Bechtel a EU za porusenie trasy koridorov nedava ani 1 EURO na vystavbu. Takze zostava len PPP pre taketo staty.
To je moj pohlad.