Já navrhuji, aby se D1 v úseku Praha - Mirošovice rozšířila na 4+4 pruhy, pokud to půjde a D3 by se stavěla od Mirošovic v tělese staré cesty přes Benešov a Olbramovice a na dokončený úsek by se napojila u Nové Hospody.
Údolí Sázavy by víc uškodila varianta rozšíření stávající I/3 než tzv. stabilizovaná varianta. Problém navrhovaného řešení je v tom, že v Mirošovicích není prostor na zkapacitnění MÚK, musela by se postavit nová MÚK o kus vedle. U Čerčan a na obchvatech Benešova a Bystřice také není prostor pro rozšíření ve stávající stopě (Benešov by se pravděpodobně musel řešit tunelem). Mezi Voticemi a začátkem již provozovaného úseku D3 by se stávající stopa rovněž musela opustit, protože vede v nevyhovujících sklonech a není prostor na obchvat Miličína.
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dalšího úseku dálnice D3. Tentokrát je to téměř jedenáctikilometrový úsek mezi obcemi Ševětín a Borek na Českobudějovicku. Úsek postaví firma Eurovia za 933 miliónů korun, dokončen má být v prosinci 2019, informovalo ŘSD a ministerstvo dopravy.
Ano, stavba D3 Ševětín - Borek spočívá ve vybudování druhého jízdního pásu a následné rekonstrukci stávající 1/3 na protisměrný jízdní pás dálnice. Doprovodná komunikace II/603 v tomto úseku již existuje.
Stavba Ševětín - Borek bude podle zhotovitele a ŘSD zprovozněna již koncem prosince, jestliže neočekávaně brzy nepřijdou mrazy, které by znemožnily pokládání AB krytu, takže by tak proti původnímu harmonogramu došlo ke zprovoznění v tříměsíčním předstihu.
Z úseku Hodějovce-Třebonín na obchvatu Č. Budějovic italská firma Salini Impregilo opravdu zdrhla, Dofrasastav ovšem slibuje, že stavbu postaví sám ve sjednaném termínu.