Moderátor: Moderátori
Milos napísal:Kde na PR1bine (myslím NR-západ - Tekovské Nemce) je 22,5/80?? Úseky NR-západ - Selenec a Selenec - Beladice sú stavané v parametri 22,5/120, s výnimkou pár 100 m za MÚK NR-západ a pár 100 m úseku pri Pohraniciach, kde je 22,5/100 (ide o dve zákruty s polomermi tuším 1050 a 1000 m), posledný úsek Beladice - Tekovské Nemce v parametri 22,5/100
Maxx787 napísal:co sa tyka ciest prvej triedy, my nemame cesty prvej triedy ktore by vyhovovali takym parametrom alebo ich je ako safranu...mozno tak o 50 rokov...
zoom napísal:Milos napísal:Kde na PR1bine (myslím NR-západ - Tekovské Nemce) je 22,5/80?? Úseky NR-západ - Selenec a Selenec - Beladice sú stavané v parametri 22,5/120, s výnimkou pár 100 m za MÚK NR-západ a pár 100 m úseku pri Pohraniciach, kde je 22,5/100 (ide o dve zákruty s polomermi tuším 1050 a 1000 m), posledný úsek Beladice - Tekovské Nemce v parametri 22,5/100
A práve tie výnimky a polomery robia rýchlostnú rýchlostnou a je ich viac. ZH-Budča so svojimi polomermi, ďalej krátke MUK, MUK Bzenica a samotná MUK D1/R1 (pričom žiadna MUK RC/D na Slovensku nemá kolektor, čo pri križovatke dvoch dialnic je určite potrebné, aj keď je pravdou, že ide ešte o typ križovania.), chýbajú paralelky (napr. obec Pata) a to som sa iba zobudil pred chvilou. Už som to raz písal, stavajú sa dialnice, ktoré dialnicami ani nie su a vy by ste ešte do toho zaradili aj RC. Nevidím žiadny dôvod..
medima napísal:Celkovo sú tie obchvatíky v polprofiloch dobrá, no vtipná vec. Vtipná v tom zmysle, že ich nazývame rýchlostnou cestou a ani spoplatnené nie sú. Som za to, aby , kým nebudú dostavané na plný profil, slúžili a boli označované ako preložka cesty I. triedy s výhľadovým rozšírením a preklasifikovaním na rýchlostnú cestu po úplnom dostavaní. Detto D3 Svrč - Sk apod. Druhý profil bude dostavaný o 30 - 50 rokov a dovtedy akože jazdíme po diaľnici? Diaľnica vyzerá inak.
PK napísal:Odstavny pruh sirky 1,5m je nebezpecnejsi ako ziaden odstavny pruh. Ak na dialnici nie je ziaden odstavny pruh, tak pokazene auto zastavi premavku v svojom pruhu. Nie idealna situacia, ale ani prilis nebezpecna. Ak je tam odstavny pruh 1,5m tak auto trci do pruhu v ktorom ho obchadzaju auta prakticky v plnej rychlosti, co je extremne nebezpecna situacia.
pichalsi napísal:Maxx787 napísal:co sa tyka ciest prvej triedy, my nemame cesty prvej triedy ktore by vyhovovali takym parametrom alebo ich je ako safranu...mozno tak o 50 rokov...
OT: minule sme isli BA-DS a zena vsetkym hovorila ze sme tam isli po dialnici fakt nezvyk taka dobra cesta na SK (az za Samorinom ofc)
expwy napísal:Cesta C11,5 je všade vo vyspelom svete už vylúčená z noriem, len CZ+SK je v tomto pupok sveta. Aj ako polovičný profil R11,5 je to úplne nevhodná kategória, to radšej pridať 1 až 1,5 metra a ísť na striedavý 3-pruh.
devil napísal:je to tak, mozno si niekto pamata tuto mapu, ked takato cesta dosiahne istu intenzitu je velka pravdepodobnost ze sa stane cestou smrti.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9749
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: nonick a 28 hostí.