Moderátor: Moderátori
1. Chcem sa opýtať na výsledky štúdie realizovateľnosti úseku ZA-LM a LM-PP, prípadne aj úsek PP-KE. Čo vyplynulo z tejto štúdie?
Štúdia realizovateľnosti (ŠR) Žilina-Košice-Čierna nad Tisou bola schválená Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky (MDVRR SR) dňa 1.2.2016. Predmetná štúdia sa zaoberala veľkým množstvom variantov (viac ako 30). V rámci ŠR boli v záverečnej fáze vzájomne porovnávané štyri alternatívy. Napokon bola schválená alternatíva 3.1., kde sa počíta s rýchlosťou 120,140 a 160 km/h tak, aby bola zatraktívnená železničná trať pri vynaložení prijateľných investičných nákladov. Výsledkom ŠR je, že väčšom rozsahu potvrdila už vyprojektované trasy a v niektorých prípadoch poukázala na nutnosť prepracovania projektovej dokumentácie.
Bude sa realizovať odbočka Kráľova Lehota? Ako bude riešená trať v úsekoch Varín-Vrútky, Turany-Ružomberok (bude tunel?), preložky okolo Štrby? Prípadne riešenie modernizácie od PP na východ?
Podľa schválenej ŠR je železničná trať v oblasti Kráľovej Lehoty a v úseku Turany - Ružomberok vedená prevažne v pôvodnej trase. Tunel v úseku ŽST Kraľovany - zast. Šútovo je situovaný taktiež v prevažnej miere v pôvodnej trase. V úseku Varín - Vrútky sú navrhnuté tri nové železničné tunely. Železničná trať v okolí Štrby a smerom na východ od Popradu by mala byť vedená prevažne v pôvodnom železničnom telese s lokálnymi preložkami železničnej trate.
To: Jarino.
...varianty pokračovania železnice smerom na Ružomberok sú nasledovné:
- železničný tunel dĺžky cca 6 190 m v prípade zaústenia modernizovaného koridoru do západného zhlavia stanice Ružomberok (zachovanie stanice na pôvodnom mieste)
- železničný tunel dĺžky cca 8 510 m v prípade zaústenia modernizovaného koridoru do západného zhlavia novej stanice Ružomberok
vybudovanej v mieste odstavaného nádražia Lisková
jarino napísal:Aký má zmysel údolný variant so zrušenou stanicou Kraľovany? Ak by investičné náklady na údolný a tunelový variant boli na cca rovnakej úrovni, tak nie je o čom pomaly diskutovať. Na to ja ale neviem odpovedať, dúfam že ŽSR áno...
Čo by mali cestujúci z toho, ak by teoreticky Orávka namiesto do Kraľovian išla do Ružomberka? Na stanici majú krčmu tam aj tam... Nebola by už fakt logickejšia trať ZA - Terchová - Orava? ZA je centrum kraja, školy, viac práce, úrady atď. Ak by sa dalo dostať z Trstenej do ZA za 40 minút, bolo by to dosť využité, viď Vrútky - Žilina. Chápem, že si lokálpatriot, to mi už došlo pri R1 BB - RK, ale v RK máš akurát tak Vojenskú nemocnicu, Mondi a ruiny po bavlnárskom závode či čo to tam bolo. Viac ma nenapadá... OK, ak by čisto teoreticky sa niekedy postavila tá železničná trať BB - RK a z Oravy by vlaky šli do RK, bola by to križovatka. Lenže predpokladám, že nebolo by to najlacnejšie a ŽSR majú problém niečo na koridoroch robiť. Pomaly by som sa stavil, že im z CEF-u aj peniaze prepadnú a stavať sa bude inde... Čo pozerám, vlakom by som z DK do RK cestovať nechcel, aby som v Kraľovanoch hodinu čakal...
braino.swk napísal:Lorenc mal zrejme na mysli fakt, že momentálna situácia je taká, že na záchytnom parkovisku pre Žel. stanicou v RK je tka 30% áut s DK/TS/NO ŠPZ. Čiže táto možnosť prestupu na R/IC v Ružomberku je už ľudmi z Oravy využívaná.
jarino napísal:Aký má zmysel údolný variant so zrušenou stanicou Kraľovany? Ak by investičné náklady na údolný a tunelový variant boli na cca rovnakej úrovni, tak nie je o čom pomaly diskutovať. Na to ja ale neviem odpovedať, dúfam že ŽSR áno...
jarino napísal:Aký má zmysel údolný variant so zrušenou stanicou Kraľovany? Ak by investičné náklady na údolný a tunelový variant boli na cca rovnakej úrovni, tak nie je o čom pomaly diskutovať. Na to ja ale neviem odpovedať, dúfam že ŽSR áno...
Varianty v štúdii boli:
... trasovanie cez ŽST Kraľovany, tzn. prestup z rýchlikov Bratislava – Žilina – Košice a osobných vlakov Žilina – Košice na osobné vlaky Kraľovany – Trstená v ŽST Kraľovany,
... trasovanie mimo ŽST Kraľovany (južne od Kraľovian), predĺženie trate Trstená – Kraľovany po ŽST Turany a zapojenie do trate Žilina – Košice v ŽST Turany, dôsledky:
... prestup z rýchlikov Bratislava – Žilina – Košice na osobné vlaky Turany – Trstená v ŽST Vrútky, resp. Turany,
... prestup z osobných vlakov Žilina – Košice na osobné vlaky Turany – Trstená v ŽST Turany.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.