Moderátor: Moderátori
V porovnaní s Českom a Poľskom, kde mýtny systém budovali v podobnom čase ako Slovensko, vychádza naše mýto ako najdrahšie a najmenej efektívne.
V Nemecku sú vlastníkmi prevádzkovateľa elektronického mýta firmy Daimler-Chrysler, výrobca Mercedesov, Deutsche Telecom a Cofiroute, súčasť koncernu Vinci, kótovaného na burze v Paríži. Slovenský majiteľ je kótovaný pod palmou na Panenských ostrovoch.
Asi preto zaplatili v Nemecku dodávateľovi elektronického mýta počas prvých piatich rokov zhruba 15 percent z vybratého mýta - potom ešte menej - a u nás viac ako 60 percent
devil napísal:trend na zapade je toto. auto stoji peniaze a v meste nie je nutnost, na rozdiel od vidieka kde nechodi autobus ani elektricka azdych 5 ale ani 20 min.
Bez dálniční známky
Na mnoha úsecích potom nově není nutné mít na autě dálniční známku. Tyká se to již zmíněných R35 a R63 a dále 45 kilometrů dálnic, jejichž úseky spojují silnice nižších tříd.
„Když jedete po silnici číslo 16 z Mělníka do Jičína, musíte kolem Mladé Boleslavi jet kus po R10, abyste mohli pokračovat na Jičín,“ uvedl příklad ministr dopravy Dan Ťok (ANO). Dále se to týká úseku dálnice D1 u Brna od Kývalky po Holubice nebo obchvatu Tábora. „Vůči řidičům není fér, že je nutíme kupovat dálniční známku i tam, kde dálnici de facto jen křižují, ale musí ji na své cestě kolem města použít,“ doplnil Ťok. Ulevit by se mělo také obyvatelům měst, kterými řidiči bez dálničních známek dálnice objížděli.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 46 hostí.