E499.3056 napísal:stale som nepochopil vyznam tejto dialnice a okruhu, co to ma zabezpecovat?
V sucasnosti sa musi rocne investovat 500 mil. SKK a viac do rozsirovania cestnych tahov a do vystavby mostov a tunelov. To je potrebna priemerna rocna suma. Okrem toho su poskodzovane vsetky budovy, cesty potrebuju byt castejsie opravovane atd. Pretoze nie je ine riesenie nez riesit dopravu cez mesto Bratislava.
Mesto BA ma vela nevyhod. Je hlavnym mestom SR, ale lezi nie v strede statu. Okrem toho je toto mesto obklopene pohorim Male Karpaty a aj to velmi nestastne. Okrem toho je mesto ohranicene aj 2 statnymi hranicami. A naviac ide cez mesto velka rieka.
Mesto Bratislava je mestom, ktore je v ramci EU (a teda aj v ramci sveta) zaradene na prve miesta v rebricku ktory hodnoti to, kolko tranzitu a kolko "mestskej" dopravy sa v meste pohybuje a pre BA je to vo vysokych cislach len tranzit a az potom mestska doprava. Ale treba si uvedomit ze aj samotna mestska doprava ma velmi velke problemy.
Takze pre tranzit neexituje nic ine, len rozsirenie sucasnych cestnych tahov, rozsirenie krizovatiek, vystavba dalsich mostov ktore budu sluzit pre nove cesty alebo budu sluzit pre odlahcenie dopravy na dnes velmi pretazenych mostoch atd.
SR ma nevyhodu aj ekonomicku ze nedokaze hned riesit obchvat okolo BA, ale riesi aspon rozsirovanie cestnych tahov a zlepsuje samotnu dopravu v meste. Zlepsuje = stale viac ciest, aut v meste nez parkov, budov atd.
V BA je v katastrofalnom stave aj MHD. Ale to je kapitola sama o sebe a dalo by sa o tom diskutovat v inych temach.
Samotna dialnica D4 bude sluzit na odlahcenie tranzitu ktory smeruje hlavne z Madarska aby nemusel prechadzat cez mesto.
Kazde velke mesto potrebuje velky dialnicny obchvat, kazde velke mesto ho aj ma alebo ho stale viac rozsiruje alebo ho prave stavia atd.
V BA je ten problem ze po D4 bude musiet nasledovat aspon 10 km tunel pod pohorim Male Karpaty, ale to nebude problem pre SR, ale pre PPP podla mna.
Aut, kamionov atd. pribuda a bude pribudat ako tranzit tak aj samotna mestska doprava. Budu stupat aj naroky na MHD a jednoducho neda sa stale rozsirovat cestna siet v BA.