su tu Vianoce ale na toto ja musim reagovat.
Metro:
Porovnas jablka s orechami ... metro ma so zeleznicou spolocne len to ze je na kolajniciach. Okrem toho, ze by som bol strasne zvedavy, ci by ho bez toho, ze by sme tu mali 40 rokov "socika" vobec Praha mala, plati, ze je to sposob MHD vo velkom meste. Je to system sam pre seba nezavisly a priamo nenapojeny na zbytok zeleznicnej siete. Jeho rozvoj je uplne nezavisly od ostatnej zeleznicnej siete. Je teda moznost, ze metro je na spickovej urovni a ostatna zeleznicna siet je na .... . To iste palti naopak. Takisto metro neplni ziadne statne zaujmy (okrem toho, ze sa uradnici dostanu prv do roboty). Neda sa pouzit na prepravy nakladu, je limitovane vystavbou drahych podzemnych trati, ... ani nehovorim ze Metro ma s CD a SZDC spolocne len to, ze sa obcas po kolajach SZDC vezie lokomotivou CD suprava metra do Plzne na opravy.
1. Nie neporovnavam. Metro je sucastou zeleznic v mnohych statoch sveta podla mojich info. V mnohych nie samozrejme.
2. Metro nie je len v Praheje v mnohych mestach sveta) a asi nesledujes vyvoj - stavia sa aj po r. 1989 respektive po r. 1993 v Prahe a dost aktivne sa metro rozsiruje a modernizuje a zlepsuje. Takze v tomto sa nezhodneme absolutne vobec.
3. Metro plni aj statne zaujmy - to je absurdne co si napisal, to absolutne neobstoji. Metro je sucastou MHD vo velkych mestach vacsinou. Riesi a pomaha riesit dopravnu situaciu v meste, pomaha chranit zivotne prostredie v tomto meste. Statnym zaujmom je vsetko toto a este aj fakt, ze ked existuje metro ako idealny prostriedok MHD, tak je viac priestoru v meste samotnom a naplnaju sa aj ciele ekonomicke - hospodarsky rozvoj je rychlejsi a razantnejsi. Metro nie je nikde na svete samostatne ziskove. Ale v konecnom dosledku ziskove je, pretoze prinasa obrovsky rozvoj a aj preto ho vacsinou sam stat pomaha financovat v prvych fazach. Takze znovu sa nezhodneme absolutne vobec.
Pendolino:
Ta cena je po zlave a uplatneni skod sposobenych 5-rocnym meskanim Alstomu s uvedenim pendolina do prevadzky. Inak stoji nova el. jednotka typu ETR405 zhruba 800 mil. CZK
Uz obracias argument - rozpravame sa o Pendolinach v CR. A to je zaklad. Je ina cena v jednom state a uplne ina pre druhy stat. Takze ja trvam na tom, ze si zavadzal pri danej info a este si ju uviedol iba ako poznamku sposobom, "to je na 100%" - neviem co stoji Pendolino a nehodlam to zistovat, ale viem, kolko stalo tych 7 suprav pre CR a nie je to 800 mil. CZK na 1 vlak, je to 600-640 mil. CZK.
...
Dalej argumentujes, co vsetko v CR nefunguje a ze hrozia nehody - a ja tvrdim, ze na Slovensku je stav podobny a keby SR nemala premiera Dzurindu (pracoval na zelezniciach a bol ministrom dopravy - o to horsie, ze v r. 1998 sa zastavila dialnicna vystavba) a ministra Prokopovica (jeho brat je na zelezniciach ak sa nemylim), tak je to este horsie nez teraz. A chybaju zasadne reformy aj v CR aj na Slovensku.
...
A ja nevyskakujem, len neviem, ako ti ukazat, ze tvoje presvedcenie je jednoducho nespravne ... CD su v riadnom srabe, podla mna este ovela vacsom nez zeleznice v SR. Len vdaka tamojsej vlade to nie je az tak vidno. A to je to.
Vlada v CR dokaze zabezpecit rast HDP rocne o 5%, dokaze investovat do vystavby dialnic, ciest a zeleznic a ich modernizacnych prac rocne sumu, ktora predstavuje cca. 2% HDP CR. Vlada v CR dokaze udrziavat mierne vacsi deficit statneho rozpoctu, ktory aj tak vzdy znizi oproti predpokladom. Vlada v CR nema extremne vysoky statny dlh oproti HDP a oproti prijmom statneho rozpoctu. Vlada v CR nedava 15% svojho rozpoctu na splacanie dlhov.
Zeleznice v CR sa neplanuju privatizovat narozdiel od SR. Zeleznice v CR su zadlzene tak ako aj na Slovensku v ramci hospodarskych moznosti. A snazi sa to CR riesit podobne ako na Slovensku. Nie je vsetko idealne, ale nie je to ani taka katastrofa ako to ty opisujes a pritom zabudas porovnavat so SR.
Ja to nevidim nespravne - to je zasadny omyl - ja to vidim inak nez ty. O tom je forum. Su zalezitosti na ktore nazor zmenim alebo o ktorych neviem, ale v tomto ja neustupim.