Moderátor: Moderátori
Do Viedne sa moze vozit to, co bude pokracovat dalej do zapadnej Europy, ale naco by sa tam vozilo to, co smeruje do PL, BU, RO, SRB, BiH ci vychodneho HU, pripadne do GR a TR?
Treba si uvedomit, ze ohnisko priemyslu v EU sa na dlhu dobu usadi vo vychodnej Europe, tak nevidim dovod, preco vozit na zapad to, co sa moze prelozit a distribuovat na vychode?
devil napísal:Do Viedne sa moze vozit to, co bude pokracovat dalej do zapadnej Europy, ale naco by sa tam vozilo to, co smeruje do PL, BU, RO, SRB, BiH ci vychodneho HU, pripadne do GR a TR?
hehehe teraz neviem ci toto je myslene vazne alebo ako vtip...kuk na mapu europy, ak si naozaj myslis ze vlacik dovezie tovar npr. do hanisky a tam sa prelozi na kamion alebo iny vlak a pojde do bulharska/polska atd...namiesto toho aby to tam doviezli priamo tak nemam slov.
konstrukt napísal:Je to tak, ako píše Devil.
Tovar smerujúci do Bulharska,Rumunska,Srbska... sa prepravuje cez Maďarsko po ŠRT nejakých cca 35 km od Čopu a tam sa prekladá a tovar smerujúci do Poľska ide rovno z Ukrajiny do Poľska cez ŠRT. Čiže na oboch smeroch tranzitu tovaru sever - juh je úplne neefektivne posielať tovar na Slovensko. A zámerom Ruských a Rakúskych železníc je predĺženie trate do Rakúska, nie budovanie terminálov na Slovensku. A aj keby sa nejaký vybudoval v Haniske,určite nie o rozlohe 200 ha a ešte by zobral robotu aj terminálu v Dobrej, ten by ostal úplne na odpis, pretože je medzi nimi iba nejakých cca 80 km.
eric987 napísal:Tak o splavneni Tisi sa zatial zrejme nehovorilo, jja osobne som kedysi cosi pocul ale o splavneni Bodrogu a dolneho toku Latorice, vraj Tisu nemozno splavit. Ak uz chcu veelmi zlepsit napojenie BA / W na siroky rozchod, rozumnejsie by bolo skusit spravit nakladne vozne z dualnym rozchodom (pocul som o rychlovlakoch v Spanielsku co dokazu plynule prekonat rozne rozchody trati) a vyhladovo investovat aj do juznej trasy. Nemyslim tym ani tak elektrifikaciu, skor jej optimalizaciu a lokalne prelozky (asi najviac sa ziada prelozit usek Filakovo - Jesenske; idealne na RS aj za cenu obidenia Filakova).
bodrik napísal:Lorenc, osobná doprava investície do širokorozchodnej nevráti.
Lorenc napísal:Tiež ma napadlo, že širokorozhodná sama osebe je o ničom, mohla by to byť modernizácia súčasnej južnej trasy týmto spôsobom dual gauge. Iste na 160km. https://en.wikipedia.org/wiki/Dual_gauge
Nič zložité hlavne pri pohľade na španielsky úsek pri Huesce, keď sa tam v podstate kladie jedna koľaj navyše.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.