Mal som tú česť cestou intenzívne jazdiť dlhší čas oboma smermi v rôzne časy, takže:
Úsek ČR - Senica (vrátane):*podúsek od hraníc po mesto Holíč má celkom dobrý povrch, i keď sem tam sa objavuje výtlk alebo stopy po vyj. koľajách
*cez mesto Holíč boli vykonané opravy povrchu a vybudované nové KO; na KO s križovaním cesty I/2 a II/426 je niekedy problém pokračovať plynule ďalej
*podúsek od konca Holíča po Senicu má striedavo povrch vo výbornom stave s povrchom v havarijnom stave, asi 1:1; za dobrého počasia to nemá vplyv až na úsek cez HP Havran, kde je situácia už neúnosná a núti vodičov spomaliť
*cez mesto Senica po svetelnú križovatku bola vykonaná oprava povrchu a postavený nedávno KO
*v centre mesta je zrušená MPR 40 km/h a pridané zákazy odbáčania
*ďalej až po koniec mesta je povrch s vyjazdenými koľajami, južný exit má zvýš. MPR na 70 km/h
*UPOZORNENIE: policajné kontroly v prepojení AUDI/PASSAT + MOTORKA zamerané na tých, čo tu jazdia viac ako 110 km/h, nakoľko úsek patrí medzi kritické nehodové lokality (šírkové parametre umožňujú rýchlu jazdu, čo mnohí využívajú nehľadiac na stav cesty)
Úsek Senica - Jablonica (vrátane):*asi 50% od Senice po Jablonicu je v dezolátnom stave okrem 120m opraveného havarijného stavu; nulová drsnosť povrchu, stará vozovka, priečne a iné nerovnosti a vyjazdené koľaje
*ostatných 50% má povrch stále vyhovujúci (bol súvisle opravený v rokoch 2002-2006) a každá nerovnosť je zacelená
*prejazd Jablonicou je dobrý (odstránené MPR 40 km/h); kritické je to na južnom výjazde s vyjazdenými koľajami, kde je nutné spomaliť za dažďa
Úsek Jablonica - Trstín (vrátane):*dominuje mu HP Biela Hora; povrch bol súvisle opravený v rokoch 2002-2006; na HP Biela Hora v okrese Trnava je povrch poškodený, na čo upozorňuje značka
*od výjazdu kameňolomu Alas po vstup do Trstína sú silne vyjazdené koľaje
*celým Trstínom sú vyjazdené koľaje
Úsek Trstín - Trnava (mimo nej):*celý ťah bol súvisle opravený v rokoch 2002-2006; na väčšine sú však silne vyjazdené koľaje; lokálne opravy 1 jazdného pruhu sú v obci Boleráz-Klčovany
*v Trnave treba spozornieť pre rozsiahle úpravy na tejto ceste v rámci nových stavieb
Nasleduje R1.
Úsek Nitra - Levice:*podúsek Nitra - Vráble je celkom kvalitná cesta I. triedy s kvalitným značením, ale: je dosť prephustená premávka, kvôli vegetácií nie je vidno na dlhšie úseky a predbiehanie je riskantné, takže sa tu nad 85 km/h ide len veľmi ťažko, tvoria sa dlhšie kolóny
*ďalej za Vráble som sa nedostal