Veď sa pozri na mapu, za rok a pol sa dostavia R1 a vtedy budú pokryté kraje: BA, TT, NR, TN, veľká časť obyvateľov ZA a BB kraja.
poprve je milion obyvatelov (horna nitra, podunajsko ci zemplin) ktore pokryju az dalsie trasy cize pre nasu debatu je 4,5 mil. obyvatelov maximom. z toho je vyse 3,1 mil. ktore som spomenul vynikajuce cislo. a jazyckom na vahach tj. uspech vs. neuspech je vyse 0,5 mil. ludi KE, PO a ich spadovej oblasti, ich ekonomicky potencial nemozes nahradit nejakymi provincnymi mesteckami. my sme si vybrali vzdusny zamok=neuspech.
Démonizovanú požiadavku investorov na D/R považujem za somarinu pokiaľ sa im preukáže že kapacita súčasnej cesty bude aj po postavení ich továrne využitá na 3/4 a kamión môže po nej jazdiť plynulo 80-kou rovnako ako po diaľnici.
suhlasim. ale ty nechces pochopit ze ZV-KE je nam min. 50 km nevyhovuca cesta, miestami je kapacita okolo 5.000 aut. spocitaj si kolko je 40-50 km/h obmedzeni. na druhej strane povazujem za somarinu tiez poziadavku dialnice na zaklade nejakeho turizmu ktory tu stoji a pada najma na nekvalitnych sluzbach alebo pre chaluparov ktori sa tam nahrnu na vikend a potom ukazuju ake su kolony. a uz vobec nie ako nastroj pre denne dochazanie do prace. nie je uloha dialnice riesit zle koncipovanu HD.
Nikde na svete sa nestavia v ľudoprázdne len preto že je to tadiaľ o 15% kratšie z bodu A do bodu B, ide o to napojiť čo najviac obyvateľov.
skutocne ? a co cesko a madarsko. chod sa pozriet na ssc forum, aj tam nariekaju ze naco M6 ked je 10.000 intenzita a nezaujimaju ich statisice ludi co tiez platia dane. ale tam na ministerstvach nesedia az taki diletanti.
Výnimkou je azda cesta medzi ZV a LC....Už som to tu písal, od LC po KE (čo je cca 150km) sú jediné významnejšie mestá RS a RV pričom obe spolu majú obyvateľov menej ako samotný Poprad.
si jednoducho mimo. npr. krivan-lucenec je lepsi usek a vyssia rychlost ci bezpecnost aj pri 2nasobnej intenzite oproti RS-tornala. v druhom pripade treba urychlene spojit ozdany a figu, sorosku a mas super spojenie LC-KE.
klucom su obchvaty na severe aj juhu. suvisla dialnica do 2015 je nezmysel, ktora nema ziadne podstatne vyhody oproti nadstandartu. a vsetko je lacnejsie ako nejaka 17 mld. € sekera.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...