kaviarista,
som rád, že sa snažíš komunikovať (zapojiť sa diskusie) a chápem, že potrebuješ vedieť viac info na to, aby si mohol lepšie zodpovedať, presnejšie reagovať na danú problematiku. Tvoj príspevok obsahuje veľmi veľa informácií a otázok, takže ja sa pokúsim odpovedať na mnohé z nich, ale pochop, že nie všetko možem.
v prvom rade som uprimne rad, ze sa namiesto nasich spanilych vychodniarov vo vlade zobudili aspon v EU
Nie je to tak. EU veľmi dlho sleduje problémy na Slovensku a snaží sa pomocť, len SR nemá nejako záujem. Príkladov je viac ako dosť. V oblasti diaľnic je to úsek na D1 Mengusovce-Jánovce a na R1 Žarnovica-Šášovské Podhradie, tieto sa mali stavať z EU peňazí a nič. Presnejšie ide to len veľmi pomaly.
Tu je ten problém. SR pred vstupom do EU sa veľmi snažila a darilo sa jej a táto krajina bola príkladom pre všetky. Ale teraz po vstupe, keď máte šancu získať oveľa vačšie peniaze než predtým tak sa prestávate snažiť.
Tvoja otazka z titulky je zavadzajuca a postavena prilis kategoricky. Podla mna takto otazka nestoji, ze "bud-alebo" .
Nie, mýliš sa. Tá otázka je v hlasovaní tak postavená zámerne, pretože takto stojí otázka. Ak má niekto iný názor, može ho tu verejne prezentovať. Výsledok možno nakoniec nebude taký ako určujú 2 možné odpovede. Otázka je postavená tvrdo, jasne, priehľadne s jasnými možnosťami na odpoveď. Je len na vás (vaše inštitúcie, samospráva a iné) a na nás aká bude výsledná varianta. Ale toto je zadanie vaše/naše/EU. A je tu r. 2010, ktorý tu nie je na to, aby niečo komplikoval, ale urýchľoval, pretože toto je región, ktorý potrebuje pomoc. Región o tom vie a EU tiež. Vláda o tom vie, ale nerobí dostatočné kroky (podľa EU - zvážte vy obyvatelia, či robí) a preto jej to chce EU ukázať. EU chce pomocť, keby nechcela, nie ste v EU teraz je to všetkým jedno. Jednoducho povedané.
ja som takisto jednoznacne za kombinaciu oboch rieseni. Otazkou by potom malo ostat uz len to, v akom pomere
Ďakujem za odpoveď. Zrejme ešte odpovieš raz po tomto mojom príspevku, ale ďakujem za odpoveď. Ja možem povedať, že výsledok ak aj bude takýto, tak to nebude na 100% v pomere 50:50.
Totiž kombinácia oboch riešení do r. 2010 nie je jednoduchá a praktická pre oblasť KE-MI. Toto je problém, že vaša vláda má nejakú predstavu o r. 2010 - ale to sa dá spochybniť, následne o r. 2015, kde je to jasné, ale nie je jasné, kedy sa bude stavať D1 KE-MI.
Nad akym balikom zdrojov uvazuje EU pre rozvoj regionu KE-MI? ...
Ako som povedal, približná suma je do 1 mld. EUR. V časovom horizonte finančného obdobia 5-7 rokov. Priama finančná pomoc do cestnej infraštruktúry na riešenie problému daného regiónu. ... Tu bude veľmi veľa podmienok a kriteri, takže je možné, že plnenie bude na 80%, ale menšie by byť nemalo. Avšak zase, je možné, že my posúdime takú variantu, ktorá bude drahšia alebo naopak lacnejšia atď.
Samozrejme, bude nutné, aby sa na tom finančne aj organizačne podieľala SR ako taká - štát aj samospráva. Aspoň čiastočne, ale to problémom nie je nikde v EU. To je len o zodpovednosti. Bude zadarmo stratégia pomoci a rozvoja a aj čiastočne peniaze.
Čo sa týka spolupráce iného štátu, tak v tomto prípade len Maďarsko prichádza do úvahy a v tomto už sú urobené zásadné kroky a ano aj na toto sa prihliada.
Kym nie su vyjasnene a vyspecifikovane vstupne data a podmienovacie vztahy, tak sa donekonecna budeme bavit iba vo vseobecnej rovine a k nejakemu vysledku sa dopracujeme prilis pracne.
Ano, chápem a preto sa snažím uviesť, čo vás zaujíma. Prisposobujem sa danej problematike. A pozorne sledujem aj vývoj. Ja sám už len "podpisujem" - zase musím vedieť čo.
Snaha je z mojej strany - umiestniť na toto fórum niečo, o čom sa práve rozhoduje. Tieto aktivity trvajú už 3 mesiace a ešte budú trvať max. 6 mesiacov. Potom bude jasná stratégia a stanovisko pre SR.
Nedám na fórum všetko, nemožem, ale snažím sa dať maximum. Okrem toho, ako pojde čas, budem pridávať aj info. Teraz by to mohlo byť ovplyvňovanie, napríklad.
Usek na R4 treba vyspecifikovat, ci sa jedna o KE-Kechnec, alebo o KE-Miskolc.
SR je suverénny štát, SR si stanovuje trasu. Ešte nemáme v tomto podklady, neviem ti dať odpoveď.
Ci sa porovnatelnej podpory docka aj madarska strana alebo nie. Lebo na dalsi proces rozhodovania ma zasadny vplyv to, ci sa ma ratat s M30 do r.2010 az po Kechnec, alebo nie.
Už sa opakujem. Ano, aj na toto sa prihliada z ďalšeho dovodu. Netreba ma skúšať, veď oblasť v Maďarsku tiež na tom nie je dobre. Avšak M30 v r. 2010 dokončená asi nebude, to je nereálne, ale o toto ani nejde. Ide o dostupnosť po Miskolc a Maďarsko má stále tú výhodu, že zásadným sposobom modernizuje súčasnú cestu a stavia obchvaty.
Dalsia potrebna specifikacia je potrebna v tom, ci EU veri vladnym slubom o D1 v KE do r.2010 alebo nie.
Ako som sa vyjadril pre Caesara, toto je jeden z najdoležitejších bodov našej práce.
Vláda tvrdí, dá sa.
Poradca MMD netvrdí nič, len posúva rok na 2012-13 kvoli cene.
Najvacsia stavebná firma na Slovensku tvrdí, že až rok 2015 to bude.
V podstate pomoze akekolvek riesenie, treba ale vybrat to najefektivnejsie. Rozhodovat by nemalo politicke pozadie, ale ekonomicke analyzy.
Ano, správne. Politika v tomto prípade ustupuje, pretože politika tu zlyhala. Budú to však nielen ekonomické analýzy. Postoj štátu, samosprávy, ... nie je dovod zameriavať sa len na ekonomické analýzy, pretože tie sposobili to, že už sa tu niečo takéto deje a pripravuje sa ďalší postup.
Nie je pravdou, ze vacsina investorov vyzaduje prepojenie na dialnicnu siet.
Nie je to tak. Vačšina veľkých investorov vyžaduje diaľničné napojenie ku svojej firme, takto to je. Malým investorom je to jedno. Veľkým nie. A len vačšie investície pomožu v tejto oblasti.
Veľa vašich obyvateľov tvrdi, že veď nech sa diaľnice stavajú tam kde to ľudia chcú - KIA a PB. Lenže v PB budú problémy s dopravou a teda bude pomalšie zásobovanie investora. Investorovi je jedno, aká je kde dopravná situácia - či to prekáža obyvateľom, ale nie je mu jedno ako rýchlo ho kamióny zásobujú a odvážajú jeho výrobky.
To, čo ty píšeš, či 1/2 pofil alebo plný profil - to je v tomto prípade jedno.
Tvoj rozpis prác je zaujímavý, ja osobne ho nedokážem posúdiť, len bod 1. nechápem:
1. poloprofil na D1 Budimir - K.Olsany (K.Olsany-Budimir este nie)
V zátvorke je to isté ako aj pred ňou. Asi si myslel niečo iné.
Ekonomovia a projektanti by mali rozratat potrebne financie na jednotlive useky a potom v zavislosti od vysky zdrojov stavat to, co ma vyssiu prioritu.
Toto je bežný sposob v EU, to nie je doležité zvýrazňovať.
Idelne by bolo, keby EU poskytla zdroje na vsetkych 9 bodov naraz
Uvidíme, je čas posúdiť možno aj takýto variant, zložitý variant.
Isté je že bude stratégia pre r. 2010, ale reálne nadobudne rozmer v období 2007-2015. Ale myslím si, že to bude regiónu jedno, keď chce EU pomocť. Skor sa to nedá, teoreticky v r. 2006 by mal začať štát.