Stránka 2 z 6

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 21:49
od fh
Dy, myslel som "nepriechodný" a napísal priechodný. Chybička se vloudila :wink: . Tým príspevkom som sa chcel dotknúť určitých schém, ktoré sú celkom bežné pri procese trasovania a schvaľovania výstavby diaľnic. Napriek nepochybnej zložitosti týchto procesov mi tam chýba koordinátor,ktorý je na takéto problémy pripravený, anticipuje, predvída ich a v predstihu rieši. Dobre sa loví v mútnych vodách, ale ide to z vrecák daňových poplatníkov. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 21:59
od Dialniciar
Pozorovateľ napísal:Dy, myslel som "nepriechodný" a napísal priechodný. Chybička se vloudila :wink: . Tým príspevkom som sa chcel dotknúť určitých schém, ktoré sú celkom bežné pri procese trasovania a schvaľovania výstavby diaľnic. Napriek nepochybnej zložitosti týchto procesov mi tam chýba koordinátor,ktorý je na takéto problémy pripravený, anticipuje, predvída ich a v predstihu rieši. Dobre sa loví v mútnych vodách, ale ide to z vrecák daňových poplatníkov. 8)


Ja si nemyslím, že treba ešte ďalšiu funkciu "koordinátor".

Skôr tak ako Adoas napísal viackrát na tomto fóre, treba dať jasné pravidlá a kompetencie takým inštitúciám ako MDPT, NDS, a.s., SSC, ... ale aj ÚVO a jasne stanoviť aj sankcie, keď niekto spraví nezákonné rozhodnutie alebo rozhodnutie, ktoré nakoniec spôsobí škodu štátu. Keď tu bude tento prvok, teda aj jasné stanovenie podmienok a pravidiel pre tendre, ktoré budú jasne napísané a ihneď zrozumiteľné, tak potom si štát dá záležať "aj ruka v ruke" na kvalitnej legislatíve, aby aj štát mal "silnejšie páky" na stavebné firmy, samosprávu atď.

Toto chce odborníkov na svoje funkcie s politickou podporou (prípadne politik s odborným tímom okolo seba) na MDPT, ÚVO aj NDS, a.s. - odtiaľto je potom šanca zmeniť legislatívu a potom by sa aj súkromný sektor a samospráva správali lepšie.

Jedine toto pomôže. Je to tak málo a predsa tak veľa. :lol:

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 22:50
od fh
Koordinátor nie ako nová štátna funkcia, nakoniec toto má zvládať dobrý manažér. Jasné zákony a pravidlá, to áno.

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2005 10:07
od mel
Ja opat budem v ulohe optimistu:

Pravidla a sankcie tu musia byt, to suhlasim, otazne je, ci sme ako stat a ludia na to pripraveni ... ano sme v EU, ale stale nie sme na urovni statov, kde maju tieto veci vyriesene ... inak: chybaju skusenosti. Dnes sa realne davaju uz trestne oznamenia ohladom KIA a inych investicii, kde stat (konkretni uradnici) pochybil(i). Teda hybe sa to. Toto pride aj sem. Pozrime sa na tender na mytny system v cechach ... tam tiez to idu preverovat a riesia, ze tender bol usity na Kapsch. Musime si zrejme prejst tymto obdobim, ktore bude viest aj k vacsej zodpovednosti... sme netrpezlivi, ale realne sa to aj v tejto oblasti (kompetencie vs sankcie) hybe.

Skor by som povedal, ze pravne prostredie je mozno nedokonale, ale su tu moznosti (sudy) ktore sa doteraz v tejto oblasti nevyuzivali, aj pre pasivitu obcanov. Na druhej strane priklad PB, KIA ci R1 Ziar nad Hronom ukazuje, ze potrebujeme efektivnejsie modely pre riesenie takychto situacii ... Nieco sa uz spravilo (novy zakon, ktory zrychluje vyvlastnenie) ale stale to nestaci ... je to proces, ktory nejde zmenit z vecera na rano, preto som optimista ... ze sa deje aspon nieco.

Tu dan za to, ze s danymi vecami nemame skusenosti si asi musime zatial platit... ale nebude to naveky a zrychli/zefektivni sa aj tento proces.

Co sa tyka trasovani a tendrov, mam taky pocit, ze proces ohladom ZP je dobre nastaveny, ze by skutocne malo existovat viac tras a variantov ... niekedy aj krkolomnych, ale ak ma trebars tunelovy variant vyhody oproti povrchovemu, treba ich kvantifikovat, porovnat realne, ktory je lepsi. Ja som skor za lepsie a a jasnejsie pravidla pri hodnoteni variantov ako pre zmeny v tomto systeme.

Zaver: Realne sankcie (podania na sud) pridu aj tu ... jedneho dna pride novy minister, mozno novy GR NDS a bude to podobne ako na ministerstve hospodarstva ... ak bude politicka vola samozrejme :) ... dalsou variantou je, ze sa zobudia obcania ako trebars na R1 a ukazu statu, ze nerobi veci dobre ... budeme opat trpiet a preto je nutne s tym nieco robit... Lady sa pohli, nie je to uz len v rovine diskusii na "nasom" fore, ale realne uz s tym musia nieco robit aj na MDPT a v NDS. teda ako som zacal aj koncim ... som optimista. :)

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2005 12:19
od Dialniciar
mel napísal:Ja opat budem v ulohe optimistu:

Pravidla a sankcie tu musia byt, to suhlasim, otazne je, ci sme ako stat a ludia na to pripraveni ... ano sme v EU, ale stale nie sme na urovni statov, kde maju tieto veci vyriesene ... inak: chybaju skusenosti. Dnes sa realne davaju uz trestne oznamenia ohladom KIA a inych investicii, kde stat (konkretni uradnici) pochybil(i). Teda hybe sa to. Toto pride aj sem. Pozrime sa na tender na mytny system v cechach ... tam tiez to idu preverovat a riesia, ze tender bol usity na Kapsch. Musime si zrejme prejst tymto obdobim, ktore bude viest aj k vacsej zodpovednosti... sme netrpezlivi, ale realne sa to aj v tejto oblasti (kompetencie vs sankcie) hybe.

Skor by som povedal, ze pravne prostredie je mozno nedokonale, ale su tu moznosti (sudy) ktore sa doteraz v tejto oblasti nevyuzivali, aj pre pasivitu obcanov. Na druhej strane priklad PB, KIA ci R1 Ziar nad Hronom ukazuje, ze potrebujeme efektivnejsie modely pre riesenie takychto situacii ... Nieco sa uz spravilo (novy zakon, ktory zrychluje vyvlastnenie) ale stale to nestaci ... je to proces, ktory nejde zmenit z vecera na rano, preto som optimista ... ze sa deje aspon nieco.

Tu dan za to, ze s danymi vecami nemame skusenosti si asi musime zatial platit... ale nebude to naveky a zrychli/zefektivni sa aj tento proces.

Co sa tyka trasovani a tendrov, mam taky pocit, ze proces ohladom ZP je dobre nastaveny, ze by skutocne malo existovat viac tras a variantov ... niekedy aj krkolomnych, ale ak ma trebars tunelovy variant vyhody oproti povrchovemu, treba ich kvantifikovat, porovnat realne, ktory je lepsi. Ja som skor za lepsie a a jasnejsie pravidla pri hodnoteni variantov ako pre zmeny v tomto systeme.

Zaver: Realne sankcie (podania na sud) pridu aj tu ... jedneho dna pride novy minister, mozno novy GR NDS a bude to podobne ako na ministerstve hospodarstva ... ak bude politicka vola samozrejme :) ... dalsou variantou je, ze sa zobudia obcania ako trebars na R1 a ukazu statu, ze nerobi veci dobre ... budeme opat trpiet a preto je nutne s tym nieco robit... Lady sa pohli, nie je to uz len v rovine diskusii na "nasom" fore, ale realne uz s tym musia nieco robit aj na MDPT a v NDS. teda ako som zacal aj koncim ... som optimista. :)


mel,

máš pravdu, SR nemôže čakať, že za 1-2 roky po vstupe do EÚ sa všetko hneď zmení k lepšiemu.

Lenže v takom prípade budeme stále jedna z najchudobnejších krajín EÚ, s vysokou mierou korupcie a klientelizmu. Kde sú od nás štáty ako Slovinsko, ČR, Maďarsko v oblasti diaľničnej výstavby? A sú aj ďalsie, ktoré sú na tom lepšie. Nemôžeme sa stále porovnávať s Poľskom, ktoré zaostáva úplne vo všetkom. Lebo stále sme 2. najhorší. :roll:

Tu nejde o súdy, tu ide o zodpovednosť pri rozhodnutiach za miliardy SKK, ktorú nikto nemá. :roll:

A NDS a MDPT nemusia nič ... nič nemusia spraviť. Ani nič nerobia. :roll:

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2005 14:23
od mel
Dy,

ja som len chcel trochu dvihnut naladu ... :)

veci sa hybu, pomaly ... ale hybu sa ... a bude sa musiet pohnut aj NDS a MDPT. Prave preto, ze sa chceme hybat vpred. Aj ludia si budu veci viac vsimat... To bol zmysel mojho prispevku. Proste, ze Bozie mlyny melu pomaly ale isto... A ked pride po volbach novy minister, budu mozno aj sudy ... este rok a su volby ... nie ze by som o niecom vedel ... len som optimista :)

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2005 19:08
od fh
V utorok som stál v kolóne pri Visolajoch, kde vyletela poľská dodávka do kamióna. Vodič dodávky zahynul. Či už je to tento úsek, alebo ďaľšie na Slovensku, ľudské životy vyhasínajú zbytočne. Ja si pri tom spomeniem na idiotské rozhodnutie zastaviť výstavbu diaľnic v 98-om. Následky pociťujeme dodnes.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2005 23:53
od aquila
pozorovatel, to mas pravdu, ale zase je treba povedat, ze poliaci jazdia hrozne, takze tam by som to na cestu az tak moc nezvaloval. aj ked je fakt ze tie dve dedinky + cesta su docela "zahul" a osobne sa tesim, ze uz tadial zrejme cez ne tak skoro nepojdem, ak vobec ;)

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2005 00:14
od fh
Ten Poliak tam mohol vpáliť aj do mňa, kebyže som o pár áut vpredu. A to by dopadlo horšie pre mňa, pretože moje osobné auto oproti Multivanu s prívesom na ktorom bol tereňák by dopadlo zle. Ináč Poliaci ktorí jazdia cez nás majú za sebou kvantum cesty (a jazdia nevyspatí,neodpočinutí) a kus cesty ešte pred sebou,takže sa náhlia a robia kiksy. Tentokrát zaplatil vinník nehody cenu najvyššiu. Keď tam ale človek stojí, pred tebou smrteľná nehoda, vedľa teba 10 rokov rozostavaný úsek diaľnice, máš všelijaké myšlienky.

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2005 00:22
od aquila
s poslednou vetou suhlasim. tam nie je o com.

ja som len chcel povedat, ze poliaci su velmi zly vodici a nemusia mat ani velky usek za sebou. staci sa pohybovat chviklu po kysuciach, alebo nebodaj orave, popripade spis .. hroza ..

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2005 09:29
od Dialniciar
mel napísal:veci sa hybu, pomaly ... ale hybu sa ... a bude sa musiet pohnut aj NDS a MDPT. Prave preto, ze sa chceme hybat vpred. Aj ludia si budu veci viac vsimat... To bol zmysel mojho prispevku. Proste, ze Bozie mlyny melu pomaly ale isto... A ked pride po volbach novy minister, budu mozno aj sudy ... este rok a su volby ... nie ze by som o niecom vedel ... len som optimista :)


mel,

veď dobre, ver tomu, že prídu zásadné zmeny do riadenia MDPT a NDS, a.s. :lol:

Ja by som nepovedal, že veci sa hýbu pomaly, totiž situácia sa zhoršuje. Ľudia si uvedomujú, že môžu vydierať štát cez predaj svojich pozemkov a štát to toleroval a toleruje aj naďalej. Takéto problémy s pozemkami tu pred 5 rokami neboli.

Ďalší problém, že výstavba diaľnic na Slovensku finančne stagnovala. Tá situácia sa v r. 2005 zlepšila, ale reálne sme na cenovej úrovni z r. 1998.

Ja nevidím lepšiu zmenu: Ty ju vidíš kde konkrétne? Nie všeobecne povedať, že je to lepšie, lebo nie je to ani reálne ešte lepšie. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 17:59
od Caesar
To, čo v PB zvládajú je zimná údržba:

„Severský model“ by nám sedel lepšie - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2109

A v Púchove otvorili 2 nové kruhové objazdy za takmer 50 mil. SKK:

Vjazd do mesta cez kruhové križovatky - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2108

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 15:11
od Dialniciar
Ja by som povedal, že je normálne, že Púchov musí zlepšiť svoju dopravnú situáciu, pretože už teraz týmto regiónom jazdia mnohí, aby sa vyhli PB a po spustení KIA sa to ešte viac znásobí. :lol:

Vypracovala sa štúdia pre riešenie dopravy v PB kvôli KIA

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 19:03
od Caesar
V PB bude problémom pre KIU križovatka v centre mesta a preto sa bude musieť upraviť doprava v meste, budú sa rušiť odbáčacie pruhy a zrejme aj priechody pre chodcov. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2187

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2005 20:14
od Dialniciar
Tak je jasné, že niečo sa s tou križovatkou spraviť bude musieť, lebo KIA potrebuje mať veľmi dobrú logistiku, nebude vyrábať na sklad. :lol:

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2005 00:07
od Maximo
To zas budú určite ohlasy rôznych združení :lol:

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2005 22:13
od Adaios
Maximo napísal:To zas budú určite ohlasy rôznych združení :lol:


Maximo,

ty si za mimourovnovu krizovatku alebo tunel v tomto spore?

A este sa ta chcem opytat (tak ako aj ostatnych som sa pytal na tomto forume) ty osobne si spokojny s estakadovym riesenim?

A kto ma podla teba hlavnu vinu na celom "probleme" v PB a dialnici D1?

Len nazor - je to velmi dolezite - kto iny by sa mal k tomu vyjadrit nez obyvatel PB? :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2005 21:33
od Dialniciar
V Púchove investovali do zlepšenia cestnej dopravy v meste. Vedeli prečo to robili.

V PB situácia akosi stagnuje, ... a už teraz sa vie, že sa bude doprava komplikovať, ... tu inak nie je veľa riešení čo spraviť na hlavnej križovatke, jednoducho sa budú musieť zrušiť odbáčacie pruhy.

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2005 21:42
od jano.z
Dy: Tie pruhy nepomôžu. Stále ti tam ostane tzv. Miesto ... do križovatky totižto cesta zo ZA vstupuje ako dvojprúd vystupuje z nej ako jednoprúd (druhý prúd pokračuje doľava na odbočenie na Orlovský most a starú cestu) ... a hneď pri ceste sú domy ... nehovoriac o tom, že by sa musela vyrobiť svetelná križovatka Moyzesova-Žilinská, ktorá by suplovala možnosť vjazdu z hlavnej cesty do mesta ... (následná možnosť pohybu do jednotlivých častí mesta je dobrá, je tam "obchvat" sídliska Stred v podobe Okružnej ulice, je tam ale aj "druhá najtechnickejšie vyrobená križovatka v meste (prehľadnosť 0 bodov)" Moyzesova - Okružná - Jánska

... kacírsky nápad ...
čo keby sa z úseku Visolaje Považská Bystrica spravila jednosmerka a druhý smer by sa ťahal po starej ceste a potom po privádzači z Púchova (ak by sa to tam pravda dalo dostať bokom v rámci možnosti mimo sídlisk, nechcem aby si to za PB odskákali v Púchove)?

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2005 14:32
od aquila
JoHnZ: ak myslis okolo nosickej priehrady, tak to kopu vodicov uz teraz vyuziva.

resp teraz sa zamiesala situacia ked dialnicu doviedli az pred brany PB ..

ale ked sme my isli okolo PB, tak sme volili staru cestu uz od puchova cez privadzac, lebo tym sa clovek jednak vyhol sverpcu a visolajam a aj krizovatke, mno a moc aut tam zase nechodi .. aj ked je to dlhsie ..

Moj nazor

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2006 13:18
od Adaios
JoHnZ napísal:Dy: Tie pruhy nepomôžu.


Tie pruhy praveze pomozu. Krizovatka sa bude riesit a jedine takymto sposobom, ... mozu prist aj dalsie obmedzenia ale bude sa riesit doprava tak, ze sa bude riesit hlavne tah BA-ZA a nie priamo doprava v samotnej PB. A este naviac sa tu bude aj stavat dialnica D1 a neskor zase modernizovat zeleznica - PB nebude mat stavebny klud do r. 2020. :wink:

Cesta I/61 -preložka v PB

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2006 18:13
od fh
Tu sa dá nájsť dosť o variantách preložky cesty I/61.
Viac nájdete v časti Samospráva-Územný plán mesta-Preložka I/61


http://www.povazska-bystrica.sk/

Mesto Považská Bystrica, Centrum 2/3, 017 13 Považská Bystrica
Oznámenie o doručení správy o hodnotení
„Preložka cesty l/61
v úseku diaľnice D1 Sverepec – Vrtižer“


Podľa § 17 ods. 1 zákona NR SR č. 127/1994 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie (ďalej len ”zákon”) Mesto Považská Bystrica ako dotknutá obec a povoľujúci orgán podľa § 16 ods. 1 zákona oznamuje, že dňa 16. decembra 2005 mu bola Ministerstvom životného prostredia Slovenskej republiky doručená správa o hodnotení „Preložka cesty l/61 v úseku diaľnice D1 Sverepec – Vrtižer“, ktorú Ministerstvu ŽP SR predložil navrhovateľ Národná diaľničná spoločnosť, a. s., so sídlom v Bratislave.
Do uvedenej správy je možné nahliadnuť, robiť z nej výpisy, odpisy alebo na vlastné náklady zhotoviť kópie na MsÚ v Považskej Bystrici, odbore rozvoja mesta v pracovných dňoch v čase od 7.30 hod. do 12.00 hod. a od 12.30 hod. do 15.30 hod do 16. januára 2006 a na internetovej stránke mesta www.povazska-bystrica.sk.
Verejnosť môže doručiť svoje písomné stanovisko k predmetnej správe najneskôr do dvoch mesiacov odo dňa zverejnenia na adresu: Ministerstvo životného prostredia SR, Odbor posudzovania vplyvov na životné prostredie, Námestie Ľudovíta Štúra č. 1, 812 35 Bratislava.



Ing. Stanislav Pekar
vedúci odboru RM

V Považskej Bystrici 16. decembra 2005
I_61_ B.I_II.doc (357 kB)
I_61_A.I.A.II.doc (209 kB)
I_61_C.I.C.II.doc (1 MB)
I_61_C.III.doc (863 kB)
I_61_C.IV.doc (122 kB)
I_61_C.IX.doc (27 kB)
I_61_C.V.doc (497 kB)
I_61_C.VI_VII.doc (62 kB)
I_61_C.VIII_IX.doc (51 kB)
I_61_C.X-1-2.doc (110 kB)
I_61_C.X_1.doc (178 kB)
I_61_C.X_tabulka.doc (100 kB)
I_61_C.XI_XII.doc (79 kB)
I_61_XIII.doc (28 kB)
I_61OBSAH.doc (258 kB)
PB-61.jpg (562 kB)

Mesto Považská Bystrica podľa § 17 ods. 2 a 3 zákona NR SR číslo 127/1994 Z. z.
o posudzovaní vplyvov na životné prostredie v znení neskorších predpisov
oznamuje, že

verejné prerokovanie

Správy o hodnotení „Preložka cesty I/61 v úseku diaľnice D1 Sverepec – Vrtižer“, sa uskutoční 12. januára 2006 (štvrtok) o 16.00 hod. vo veľkej sále Kina Mier v Považskej Bystrici.


[/url]

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2006 09:20
od Lubo
citat z http://dialnice.info/viewtopic.php?t=2604

Na tejto trase je dopravná intenzita na križovatke pri pošte vyššia ako na trase Trenčín ‑ Žilina po ceste 1/61. :shock:

TO je myslené vážne? Keď čakám na semfaore cca 10 minút, nemám pocit, žeby áut v smere z Rajca na Púchov chodilo viac.

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2006 15:37
od Flintstone
Do PB prichádzajú noví investori. Takže by sa mala PB spamätať a podporovat výstavbu diaľnice D1, ktorá pomôže aj zlepšiť cestnú sieť v meste. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2624

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 20:32
od Dialniciar
Flintstone napísal:Do PB prichádzajú noví investori. Takže by sa mala PB spamätať a podporovat výstavbu diaľnice D1, ktorá pomôže aj zlepšiť cestnú sieť v meste. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2624


Tak takýchto dôvodov je 1 000 a D1 stále nikde a do r. 2008 ani na plný profil asi nebude. Snáď ten r. 2010. :lol: