Moderátor: Moderátori
Andrej napísal:Hm, myslim, ze je kazdemu jasne, ze usek v hodnote 50 mld. Sk, ktory je potrebne postavit v podstate cely, aby bol prevadzky schopny, sa najblizsich 10 rokov stavat nebude. Obzvlast, ked budu od r. 2012 vyse 20 mld splatky na PPP.
Pacho napísal:To že cesta ide cez NP, nevidím ako problé, veď ajtak pôjde cez tunely.
rastislav5 napísal:Pacho napísal:To že cesta ide cez NP, nevidím ako problé, veď ajtak pôjde cez tunely.
Si asi nevidel mapu. Tunel Kozi Chrbat ma portal uprostred narodneho parku, co tu este nebolo. Len polovica trasy cez Narodny park Nizke Tatry ide tunelom. Pozri obr.1. na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1 alebo http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681
Pacho napísal:rastislav5 napísal:Pacho napísal:To že cesta ide cez NP, nevidím ako problé, veď ajtak pôjde cez tunely.
Si asi nevidel mapu. Tunel Kozi Chrbat ma portal uprostred narodneho parku, co tu este nebolo. Len polovica trasy cez Narodny park Nizke Tatry ide tunelom. Pozri obr.1. na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1 alebo http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681
Nie som odborník, ale myslím si, že bez zásahov do prírody, sa nikde nedostaneme, a keď si uvedomíš, že odstránime všetky kamiony z Donovál, tak by to bol asi dobrý kompromis. Trocha OT: mám strašne rád "ekológov a ochranárov....." ktorí sa dovezú na džípe, dobre že na vrchol Tatranského končiara aj s celou "perepúťou", a tam začne rozprávať o ekológii.......
mirkobb napísal:Však ono rastislavovi5 ani tak nejde o ekológiu, ako skôr o to ako "notoricky" hľadať blchy na čomkoľvek čo súvisí s trasovaním a stavbou rýchlostných ciest v okolí Banskej Bystrice.
Pacho napísal:rastislav5 napísal:Pacho napísal:To že cesta ide cez NP, nevidím ako problé, veď ajtak pôjde cez tunely.
Si asi nevidel mapu. Tunel Kozi Chrbat ma portal uprostred narodneho parku, co tu este nebolo. Len polovica trasy cez Narodny park Nizke Tatry ide tunelom. Pozri obr.1. na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1 alebo http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681
Nie som odborník, ale myslím si, že bez zásahov do prírody, sa nikde nedostaneme, a keď si uvedomíš, že odstránime všetky kamiony z Donovál, tak by to bol asi dobrý kompromis. Trocha OT: mám strašne rád "ekológov a ochranárov....." ktorí sa dovezú na džípe, dobre že na vrchol Tatrnksého končiara aj s celou "prepuťou", a tam začne rozprávať o ekológii.......
stanog napísal:Pacho napísal:rastislav5 napísal:Pacho napísal:To že cesta ide cez NP, nevidím ako problé, veď ajtak pôjde cez tunely.
Si asi nevidel mapu. Tunel Kozi Chrbat ma portal uprostred narodneho parku, co tu este nebolo. Len polovica trasy cez Narodny park Nizke Tatry ide tunelom. Pozri obr.1. na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1 alebo http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681
Nie som odborník, ale myslím si, že bez zásahov do prírody, sa nikde nedostaneme, a keď si uvedomíš, že odstránime všetky kamiony z Donovál, tak by to bol asi dobrý kompromis. Trocha OT: mám strašne rád "ekológov a ochranárov....." ktorí sa dovezú na džípe, dobre že na vrchol Tatrnksého končiara aj s celou "prepuťou", a tam začne rozprávať o ekológii.......
Ja len tolko ze donovaly nie sú národný park ale rozvojová lokalita, takže vylučovať odtiaľ dopravu je prakticky nemožné.
rastislav5 napísal:mirkobb napísal:Však ono rastislavovi5 ani tak nejde o ekológiu, ako skôr o to ako "notoricky" hľadať blchy na čomkoľvek čo súvisí s trasovaním a stavbou rýchlostných ciest v okolí Banskej Bystrice.
Mirkobb, toto si si mohol odpustit, Ty urcite dobre vies ze vo svojich prispevkoch podporujem trasovanie Bystrica - Zilina ako co najkratsie prepojenie stredoslovenskych krajskych miest (ako protivahu bratislavskej a kosickej aglomeracie). Mozes si to vyhladat.
Bansku Bystricu mam rad a nie som ani prehnany ekolog, ale dialnica cez nas najvacsi narodny park je silna kava aj pre mna. Najma ked existuje menej bolestna alternativa.
kraken napísal:rastislav5 napísal:Si asi nevidel mapu. Tunel Kozi Chrbat ma portal uprostred narodneho parku, co tu este nebolo. Len polovica trasy cez Narodny park Nizke Tatry ide tunelom. Pozri obr.1. na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1 alebo http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681
Tak pozor. Já osobně nikdy nebudu podporovat R1 v úseku Banská Bystrica - Ružomberok, pokud v celém úseku přes NP Nízke Tatry nebude v tunelu.
mirkobb napísal:Aby sme boli aspoň trošku korektní, tak je treba poznamenať, že navrhnutá trasa je naplánovaná v už urbanizovaných oblastiach, južný portál tunela je navrhnutý mimo hranice NP v chatovej a rekreačnej oblasti Kyslá do ktorej ide normálna asfaltová cesta, takže nevidím prekážku prečo by tam už vôbec nemohla pribudnúť ešte jedna rýchlostná..?
IV.7. PREDPOKLADANÉ VPLYVY PRESAHUJÚCE ŠTÁTNE HRANICE
Vplyvy zámeru nepresahujú štátne hranice.
Navrhované predIženie trasy R1 je súas5ou exitujúcej koncepcie TEM – ciest E s medzinárodnou dopravou. Návrh sleduje prebudovanie súasnej cesty I. triedy, iastone aj v nových koridoroch z dôvodu priestorových obmedzení súasnej polohy. V rámci širších súvislostí sa nejedná o návrh úplne nového dosia' neexistujúceho 5ahu, preto sa realizáciou rýchlostnej cesty nepredpokladá zásadný dopad na prerozdelenie dopravy a zmenu intenzít v rámci cezhraninej dopravy.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.