diskusia HNClub

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

diskusia HNClub

Odoslaťod Lionheart » 14. Okt 2009 10:50

Prioritou je spustenie stavby D4. Inak Bratislava skolabuje.
diskusia HNClub

Ján Kováč, redaktor HN
Dokedy budete ochotný čakať na financovanie cez PPP projekty a kedy už budete musieť pristúpiť k použitiu peňazí zo štátneho rozpočtu?
Ľubomír Vážny, minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR: Čisto zo štátneho rozpočtu by to bol problém, museli by sme pristúpiť k financovaniu aj z európskych fondov. No nechcem teraz predbiehať a hovoriť termín. Do 15. februára má byť finančne uzatvorený prvý balík D1, pričom dokončenie vrátane tunelovej časti je potom reálne do roku 2013. Ak do polovice budúceho roka uzavrieme aj tretí balík, je jeho dokončenie možné do roku 2014. Prioritou je aj D4, pretože ak nebude dokončená, Bratislavu čaká kolaps.

Ján Kováč
Akú očakávate likviditu bánk v polovicu budúceho roka? Máte záujem podieľať sa aj na výstavbe D1?
Jozef Barta, generálny riaditeľ UniCredit Bank Slovakia: Situácia sa počas tohto roka zlepšila natoľko, že už pri R1 prevyšoval záujem bánk objem transakcie. Likvidita sa zlepšuje, aj keď trhy sú stále neisté. No o D1 bude zo strany bánk záujem, aj keď je to dvojnásobná transakcia v porovnaní s R1. Chceme sa na tom podieľať aj my.

Ondrej Maciak, konateľ spoločnosti Betamont
Aký je postoj ministerstva k výstavbe spojenia zo Zvolena do Košíc južnou trasou?
Ľubomír Vážny: Pracujeme na najnebezpečnejších úsekoch, ktoré by mali byť dokončené do roku 2013. Nebude to však financované cez PPP, ale z operačného programu Doprava.

Peter Vavro, šéfredaktor HN
Ktoré ďalšie PPP projekty vidíte reálne v tomto volebnom období, respektíve v nasledujúcich rokoch?
Ľubomír Vážny: Prioritou je D4, potom sa na Slovensku s takými rozsiahlymi PPP projektmi zastavíme. Ak bude dokončených 157 kilometrov v troch balíkoch, výdavky štátu po roku 2014 budú zhruba 700 miliónov eur ročne. Táto splátka je fixná a za dvadsať rokov to bude pomerne zanedbateľná suma pri predpokladanom raste HDP. V železničných projektoch robíme prvé kroky, no v tejto infraštruktúre chceme využiť eurofondy, nie PPP. Do roku 2013 plus dva roky by tu sme chceli investovať asi 1,6 miliardy eur.

Peter Vavro
Rezignovali ste už zo zámeru výstavby tunela Donovaly?
Ľubomír Vážny: Nie. Je zachovaná aj trasa R3 Kremnica – Turčianske Teplice – Martin a zároveň robí aj trasu R1.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Naspäť na 2009

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.