Moderátor: Moderátori
devil napísal:to je vec pohladu, mozno ze spojenie otvaranie "useku" s dlzkou necelych 3 km je tiez "zvlastne". v tom je najvacsia bieda ze niektory sa takymto niecim idu chvalit a strihat....
bacon napísal:Minuly rok som bol v USA, presiel som asi 1/4 uzemia, spravil 6000 km, z toho 95 percent po dialniciach. To keby stavali ako my, po 3 km úsekoch, tak teraz su este len za hranicou New Yorku. Namiesto toho aby sa to valilo km za km bez nejakych politickych excesov, sa kazdy kilometer cesty oslavuje ako nejake vitazstvo toho ci onoho politika.
Mne sa zdalo byť smiešne už keď sa otváral úsek Budča-Kováčová na RK R1. Ale aj z tohto celého je jasne vidieť, aký je tu záujem o R1.
devil napísal:Mne sa zdalo byť smiešne už keď sa otváral úsek Budča-Kováčová na RK R1. Ale aj z tohto celého je jasne vidieť, aký je tu záujem o R1.
Tento usek by sa aj dal pochopit, lebo je to "spojka" tam kde na oboch stranach 4pruhovka uz je a podobne odstranenie bodových zavad na inak akceptovatelnych cestach. Akurat by sa to malo otvarat a pisat o nich (zo strany "otvaracov") s trochou skromnosti.
Inac tento usek mozno bude treba dalej predlzovat o usek T. Nemce-Caradice, co su asi 4 km, ak to nebude sucastou useku od Beladic (alebo sa bude predlzovat ten ) Proste kocurkovo.
aquila napísal:devil, ja by som osobne bol rad aj za ten 4km usek .. aj ked ho nevyuzivam ono kazde posunutie RK, aj mensie, je dobre ..
bacon napísal:No vidis, oni maju pretazene dialnice, my hradske cesty.
Ja len tolko, ze postavit cesty krizom krazom krajiny tak obrovskej krajiny asi chcelo ine tempo ako u nas. Problem je v tom, ze ci ma cesta 2 km alebo 100 km, trva stavba (minimalne) 2 roky. Nechcem to zjednodusovat, ale stavat 3 km cesty uz druhy rok je naozaj pomalost. Teraz sa pozeram z nadhladu, nepozeram na prisun penazi, vykupene pozemky, sudne tahanice.... jednoducho ak nebude jeden usek rozostavany slusnym tempo, druhy cakat na zaciatok stavby, dalsi pripravovat, dalsi projektovat, dopadneme ako usek Svinia - Presov, ze sa caka ako to dopadne este rok, dva a budeme sa tesit z otvarania 3 km usekov dialnic.
každé posunutie je dobré. Nemáš pravdu. Posunutie o 1 km už nie je ekonomicky výnosné. Pretože náklady na celý legislatívny proces+pozemky+tender sú tak vysoké ako náklady na samotnú výstavbu, ak je mimo hornatého prostredia.
Jednoducho je lepšie stavať dlhšie úseky, aspoň 8 km. Stavbár postaví 20 km úsek za takú istú dobu ako aj 200 km úsek. Ak je na ňom aj tunel/mosty. Za takú istú dobu. Len použije viac techniky a strojov a sám stavbár si ten úsek rozdelí aj na 20 menších úsekov. Ale spraví to on. Ale pozemky, tender, ... všetko je len 1x, nie 20x. Alebo aj 200/3=67x.
devil napísal:Bud. - Kov. bol specificky usek, lebo to bola "diera" medzi existujici usekmi, inac aj to bolo umenie, stavat to 3 roky. V pripade obchvatov vsak aj male useky nepriamo riesia globalnu priepustnost desiatok km. Toto ale nie su D/RC a aj politici by ich mali prestat takto prezentovat, aj ked to prinasa %.
Krateros napísal: Ale zase je to na Slovensku len o peniazoch a prístupe k diaľniciam, ostatným mimo D1.
Antimander napísal: Ale inak sa pristupuje k R1 (napr.) a k D3.
No v prípade obchvatov stačí aj 1/2 profil, takže by mohol byť dlhý aj 10 km, aby vyriešil komplexne celý úsek, ak sa daná obec nachádza na trase nejakej D/RK.
JG napísal:Tak mi skuste pani vysvetlit ako sa pristupuje k R1 a k D1,D3.
Hlavne by ma zaujimal pristup k Ladce-Sverepec (vystavba zacala v roku 1998), Vrtizer-Hricovske Podhradie (vystavba zacala v roku 1998), 150 metrovy usek na D3 pri statnej hranici (vystavba zacala v roku 1997)? Zastavenie tychto stavieb malo za nasledok obrovsky narast ceny, krach stavebnych spolocnosti, medzinarodne fiasko na hranici s Polskom.
A budte taky laskavy a vyjadrite sa k veci a skor nez mi to nejaky administrator upravi.
devil napísal:Samozrejme, pre 5 000 aut/den ani nema vyznam budovat plny profil, navyse na starej ceste stale ostane par aut.
JG napísal:Tak mi skuste pani vysvetlit ako sa pristupuje k R1 a k D1,D3.
Hlavne by ma zaujimal pristup k Ladce-Sverepec (vystavba zacala v roku 1998), Vrtizer-Hricovske Podhradie (vystavba zacala v roku 1998), 150 metrovy usek na D3 pri statnej hranici (vystavba zacala v roku 1997)? Zastavenie tychto stavieb malo za nasledok obrovsky narast ceny, krach stavebnych spolocnosti, medzinarodne fiasko na hranici s Polskom.
A budte taky laskavy a vyjadrite sa k veci a skor nez mi to nejaky administrator upravi.
Krateros napísal:Myslím si, že sa už tu niekde písalo o prístupe štátu k D/RK. Ja by som to zhrnul asi takto: V rámci slovenských pomerov je diaľnica D1 stavaná ako prioritná dopravná stavba na Slovensku. Kto pozná pomery - politicko-finančné-legislatívne, tak vie, čo to znamená.
Ja si dovolím ti oponovať, že: ZASTAVENIE ktoréhokoľvek úseku/stavby znamená jej predraženie a problémy, to predsa nie je len o D1 a D3. Ale krach stavebnej firmy nie je spôsobený zastavením niekoľkých stavieb, ak sa zaplatí za vykonané práce, to je najväčšia blbosť akú čítam a od takého odborníka ako si ty by som to nečakal. Prečo nikto nenapíše, že štát "dlhuje v zmluvách" stavebným firmám nie za nepostavené, ale za nezačaté práce takmer 70 mld. SKK? (?) Prečo?
Neviem, prečo napádaš mňa, čo ja s tým mám?
JG napísal:Krateros, Hefaiston,
vela ludom sa nepaci situacia okolo D/RC na Slovensku. Stale nie je politicka vola tieto problemy riesit. Samozrejme nie je mozne odhalit skutocnu vysku podvodov, ktore sa udiali na Branisku, Horelici ci useku Ladce-Sverepec. Na to by opat musela existovat politicka vola. Toto diskusne forum na revoluciu nestaci.
Uvital by som, keby sa diskusia viedla konstruktivne. Teda podla mna vety:
"Ale inak sa pristupuje k R1 (napr.) a k D3."
"Ale zase je to na Slovensku len o peniazoch a prístupe k diaľniciam, ostatným mimo D1.",
sem bez vysvetlenia suvisloti nepatria.
Ti co viac potrebuju D1, mozu presadzovat D1, druhi zase R1,R2. Darmo sa budeme hadat, co pomoze Slovensku viac. Najvacsi problem je v efektivnosti vynakladania prostriedkov a mnozstve prostriedkov. Kto zo statnych uradnikov si odskace nedostatocnu kontrolu na vytunelovanych stavbach. Kto ponesie zodpovednost za to, ze niektore stavby su stale odsuvane (napr. Svinia-Presov, Hricovske Podhradie-Strazov, ale aj stavby na R1), ze Mengusovce-Janovce su po zbabranych tendroch v takomto stave (aj tendre na useky dlzky cca 14 a 11 km). Ze si stat nedokaze presadit zaujmy nad zaujmy obci? Kompenzacie, vyvolane stavby, riesenie mestskej dopravy v ramci D/RC stavieb.
O akej priorite mozno hovorit v pripade D3? Kolko km D3 je vo vystavbe? Je prioritou D3 stavat, alebo skor blokovat vystavbu vsemoznymi prostriedkami. Napr. aj velkorysym riesenim Svrcinovec-Skalite, na ktore nemame peniaze.
A uz len k vete:"Ale krach stavebnej firmy nie je spôsobený zastavením niekoľkých stavieb, ak sa zaplatí za vykonané práce..."
Mohlo to byt napr. aj tak, ze stat slubil preddavok na stavbu a firma objednala stroje a zariadenia. Stat cuvol a firma mala problem na stole.
Mohlo to byt aj tak, ze stat zaplatil, ale neskoro a medzicasom zadlzenost firmy sposobena nesplacanim uverov prilis narastla. A sankcie voci firme boli vyssie nez, ktore si mohla firma uplatnit voci statu.
Mohlo to byt aj tak, ze...
rodan napísal:Ešte stále nie je zodpovedaná primárna otázka: Prečo dokončený úsek (aj keď len 3 km) musí čakať na strihačov pások?
BtW: Dal niekto podnet na NKÚ (zjavné porušenie zákona o rozpočtových pravidlách)?
bystrik napísal:Mozete mi niekto napisat, v akom predpise je stanovene, ze dokoncenu cestu je mozne spristupnit az po troch mesiacoch?
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1382
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.