I. etapa: to, čo je dnes.
II. etapa: to, čo sa plánuje už viac ako 10 rokov a o čom sa tu bavíte vy a niekedy ja: rozšíriť alebo možno aj prebudovať s novými kanálmi.
III. etapa: a to som pozeral ja na Discovery.
Obrovské plavebné komory, 26 na každej strane. Vybudovanie obrovského koryta od spodu plne krytého a schopného odniesť obrovskú váhu zeme, vody aj lodí. Koryto postavené na mohutných pilieroch. Pod touto najväčšou stavbou sveta, najdrahšou stavbou sveta, pod mostom pre lode by prišlo k zasypaniu nových kanálov a Severná a Južná Amerika by bola reálne spojená a bola by len: Amerika. Náklady sú odhadnuté na 1000 mld. USD. Pracovať by tu muselo na dnešnú technológiu asi 1.500.000 ľudí po dobu viac ako 5 rokov a 2.000.000 nepriamo cez dodávky ocele, betónu, zeminy. A presnejšie: spotrebovalo by sa na tejto stavbe toľko ocele, koľko svet vyprodukuje za 4,5 mesiaca a toľko betónu, koľko za 2 mesiace. Nepriame investície by boli: zbúranie všetkých mostov pre autá, tie by cestovali pod touto stavbou, na úrovni zeme. Výhody stavby: návrat prírody planéte. Jednoducho nie rozširovať na zemi, ale nad ňou alebo pod ňou. Pod ňou by to neišlo vzhľadom na výškové problémy atď.