Stránka 8 z 95

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 20:53
od rastislav5
MH napísal:Práveže tento stav nelikviduje sen BB o Donovaloch. Skôr podľa mňa spochybňuje vedenie trasy cez Šturec. V tejto situácii sa mi javí reálne uvažovať buď o trase cez Donovaly. Alebo cez Turiec s napojením na R2 cez Ráztočno, alebo R3 cez Turiec na ZH a R2 sa prepojí cez Ráztočno.

Mne sa najlepšie javí trasa zo ZH na MT s prepojením R2 pri Ráztočne. V MT sa takto môže medzinárodná doprava smerujúca z celého Balkánu na sever rozdeliť do prúdu na Katowickú aglomeráciu a ďalej na Gdańsk a do prúdu cez Oravu na Krakow a Warszawu a ďalej do LT, LV, EST.


Suhlasim ze MT by mal byt krizovatkou pre dopravu smerujucu z juhu na Krakow a Warszawu, ma na to idealne postavenie medzi D3 a R3.

Suhlasim tiez, ze Raztocno by bolo pri vedeni R3 cez Sturovo optimalne.

No potom by R3 uplne minala BB, co by neprospelo nielen BB, ale ani ZA, MT, PD, ktore s BB spolupracuju. Preto by som aj nadalej viedol R3 na BB a odtial na Turiec a ked bude kapacita useku ZH - ZV naplnena (peaz R1, R2, R3), prepojil by som R2 a R3 pri Raztocne. Vznikol by tym maly okruh, BB Horna Stubna Handlova ZH ZV BB, ktory by riesil aj problemy peazi. Ak bude skor Raztocno ako Sturec, tak Sturec nebude velmi dlho.

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 21:28
od mirkobb
MH: Akým tónom sa so mnou bavíš mi síce vôbec nevadí a ani že si tak vzťahovačný (aj keď som dával link na celú stránku a nie na konkrétnu mapu a hlavne pre všetkých), len nechápem kde sa berie v tebe toľko nenávisti k všetkým čo majú odlišný názor od toho tvojho.


A akým tónom by som sa mal s Tebou baviť..? :roll: Sa mi zdáš nejaký precitlivený.. :idea: Myslím, že som sa bavím s Tebou (ako aj s každým iným) predovšetkým vecným tónom, k danej problematike, a ak Ti vadí, že som Ta iba upozornil na nezrovnalosti v Tvojom príspevku, v ktorom si nedával "iba link" na nejakú mapku, ale si tam následne nejaké veci aj komentoval, no a kedže sa mi nezdali tie fakty správne uvedené, tak som Ta opravil, čo si nakoniec aj sám pripustil, viď:

MH: Pardón nie do Vácu ale kúsok za Vác tak ako si správne spomenul, na križovatku ciest 2 a 22,...


Tak neviem, kto je potom vztahovačný a urazil sa, že som si ho dovolil opravit..?

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 21:40
od mirkobb
Chcel by som reagovať k niektorým predošlým príspevkom, ale tu sme už s týmto zjavne OT, tak navrhujem presunúť sa do vlákna http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=487&start=75 kedže moje otázky by mali byt už výsostne chrakteru ohladne trasovania R3 na slovenskej strane.
Bolo by tiež vhodné aby posledné príspevky v tomto vlákne vyjadrujúce sa už k samotnému trasovaniu R3 Levice vs. Krupina resp. Štúrovo vs. Šahy boli presunuté tiež do vyššie spomenutého vlákna, aby to bolo aj pre budúcich čitatelov(prispievatelov) v kontexte témy, ale to je už na adminovi, alebo moderátoroch, či tak urobia.. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 22:06
od Dialniciar
kaviarista napísal:To, ze rychlocesta prinasa so sebou bohvieaky radikalny ekonomicky rozvoj regionu je chimera a blud. Prax to nepotvrdzuje. Investora zaujima infrastruktura len ako jedna z podmienok, ale nie jedina hlavna. Potrebuje spolahlivost siete dodavatelov in time. Poziadavka na dialnicu mu znizuje riziko zadrhelu a moznej neplanovanej odstavky. Lenze vsetko je len relativne. Vyrobny zavod s in time systemom subdodavatelov by mal mat urcite mensie obavy z okolitej prazdnej cesty 1.triedy ako z totalne preplnenej dialnice.

To, ze pri vybere lokality na investovanie nerozhoduje prioritne len infrastruktura, dokazuju konkretne priklady Kechneca alebo Maleho Krtisa.

A aby som neodbocoval od temy, myslim, ze dvojstranne rokovania s madarskou stranou by dali jasno, ci viest koridor na Sahy alebo Sturovo. Lenze su tu dve podstatne prekazky.
- z politickych dovodov sa s madarskom udrziava len nevyhnutny diplomaticky kontakt
- nemame objasnene priority vedenia koridoru S-J ani my sami vo vnutri statu, takze nevieme, co by sme konkretne mali obhajovat v medzinarodnom meradle
Tazko sa vedu jednania, ked nevies o com jednat.
Ak bude PPP uspesne, tak riesenie R3 a R4 by sa malo casovo poposuvat dost zasadne dopredu.


- je to "just in time", keď už kaviarista, je to novinka v SR od r. 2003, realita dlhé desaťročia na západe :wink:
- k tým lokalitám kľudne pridaj mestá Skalica, Senica a Myjava, kde o dostupnosti D/RC do 30 minút môžeš snívať
- nemáš pravdu v prepojeniach, Slovensko postavilo plný profil, Maďarsko 1/2 profil - to je jasná ukážka Maďarov

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 22:11
od Dialniciar
mirkobb napísal:
MH: Akým tónom sa so mnou bavíš mi síce vôbec nevadí a ani že si tak vzťahovačný (aj keď som dával link na celú stránku a nie na konkrétnu mapu a hlavne pre všetkých), len nechápem kde sa berie v tebe toľko nenávisti k všetkým čo majú odlišný názor od toho tvojho.


A akým tónom by som sa mal s Tebou baviť..? :roll: Sa mi zdáš nejaký precitlivený.. :idea: Myslím, že som sa bavím s Tebou (ako aj s každým iným) predovšetkým vecným tónom, k danej problematike, a ak Ti vadí, že som Ta iba upozornil na nezrovnalosti v Tvojom príspevku, v ktorom si nedával "iba link" na nejakú mapku, ale si tam následne nejaké veci aj komentoval, no a kedže sa mi nezdali tie fakty správne uvedené, tak som Ta opravil, čo si nakoniec aj sám pripustil, viď:

MH: Pardón nie do Vácu ale kúsok za Vác tak ako si správne spomenul, na križovatku ciest 2 a 22,...


Tak neviem, kto je potom vztahovačný a urazil sa, že som si ho dovolil opravit..?


Tie mapy, čo si sem pridal ty sú nečitateľné a nejasné, bez jasného zdroja pridania. Tiež si mal chyby v príspevkoch, vecné chyby, na ktoré ťa MH upozornil. A upozornil ťa správne. Predstav si, že som toho názoru, že si nereagoval v rámci normálnej reakcie. :wink: Neviem, kto je tu precitlivený, kto tu stále ukazuje prstom na zaujatosť tohto fóra, aké je prožilinské a podobné keci, ale argumenty nemáš, keď ťa na to ja+johhan vyzveme. :idea: :idea:

Kľudne to zmažte, je to OT. Ale si mirkobb nemysli, že si najmúdrejší a môžeš tu všetko. Takých tu už bolo ... a nie nevyhrážam sa, prezentujem názor. :wink:

Maďari majú záujem stavať RC aj na Štúrovo, aj na Šahy. Slovensko nemusí stavať na všetky strany RC, tiež budeme mať RC alebo cesty I. triedy, pritom na druhej strane také pokračovanie nebude. Niekto tu nevie niečo prekúsnuť, že ?

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2008 11:37
od devil
to ze pri sturove sa planuje most cez dunaj neznamena ze sa tam pretrasuje RC. plany aj konkretne projektove dokumentacie si dnes uz davaju robit aj regiony a samospravy, ktore sa takymto sposobom snazia dosiahnut svoje. :wink: a okrem toho ten most tam moze byt aj bez RC. okrem toho sa vsak planuje aj kompa pre nakladnu dopravu, ktora je urcite lahsie a rychlejsie realizovatelna. tym padom sa most odsunie do buducnosti.

v prospech M2 hovori aj fakt ze vychodna cast M0 sa realizuje a bude sa dat aj rozsirit zatial co zapadna je vo hviezdach.

uz minule som upozornil na lepsiu a konkretnejsiu mapu (zdroj tiez skyscrapercity) (2004-06 zlta farba a 2007-13 zelena) :

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3188

osobne si myslim ze pokial nebudu vyssie intenzity na cestach 2 a 3 ktore sa generalne opravovali tak tam R-ka nebude, pretoze su to pomerne dlhe useky. v buducnosti sa s tym kludne moze pocitat. prechody pre kamiony su v zasade vsade az na to sturovo (na rozdiel od takej polskej hranice) cize nakladna doprava sa "triesti". skoda je to ze na mapke nevidno ani dokoncenie chybajucich obchvatov, to by sa dalo lahko poriesit. inac si nemyslim ze su tam politicke dovody, skor financne ved o ipelskych mostoch rokovali a dokonca aj na urovni premierov. v pripade M15-D2 by ma velmi zaujimalo aka bola toho casu dohoda (?) a neviem ci vtedy za meciara vobec nejaka bola alebo kazdy si postavil svoj usek ku hranici po svojom (?)

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2008 22:19
od Dialniciar
Tak neviem, neviem, či vôbec Maďarsko začne niečo aj po r. 2015 realizovať na Košice. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9368

:twisted:

Foto z výstavby severného mosta M0 okruhu Bp.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2008 15:05
od mirkobb
Pekné zábery z výstavby dvoch hlavných pilierov, mostovky, a aj estakád tzv. severného mosta M0 okruhu Bp.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1423

A tento záber fakt nemá "chybu" http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1434

Krásna ukážka použitia šplhacieho systémového bednenia Peri na "šalovanie" monolitickej konštrukcie pilierov. :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2008 10:56
od devil
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1477

madarska vlada zvysila mpr na niekolkych usekoch hlavnych ciest. tyka sa to aj cesty 21 v dlzke 7,8 km a cesty 3 v prihranicnom useku v dlzke 18 km a to na 110 km/h. cize prakticky ide o 1/2 profil RC.

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2008 15:03
od Peter Olejár
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=67175#67175

Vidim ze k statom ako Polsko, Rakusko, Kanada, Chorvatsko, Grecko, Madarsko je tu dost odbornikov a mam otazku k tomuto prispevku:

Do Budapesti ked sa vchadza tak sa plati poplatok ako v Londyne :?:

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2008 15:04
od Peter Olejár
devil napísal:http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=18820251&postcount=1477

madarska vlada zvysila mpr na niekolkych usekoch hlavnych ciest. tyka sa to aj cesty 21 v dlzke 7,8 km a cesty 3 v prihranicnom useku v dlzke 18 km a to na 110 km/h. cize prakticky ide o 1/2 profil RC.


Ak tam nie je paralelna cesta tazko sa da hovorit o comkolvek ako dialnica alebo rychlostna cesta ..

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2008 20:21
od sorgo
devil napísal:http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=18820251&postcount=1477

madarska vlada zvysila mpr na niekolkych usekoch hlavnych ciest. tyka sa to aj cesty 21 v dlzke 7,8 km a cesty 3 v prihranicnom useku v dlzke 18 km a to na 110 km/h. cize prakticky ide o 1/2 profil RC.


konecne, ta cesta 3 Novajidrány - Tornyosnémeti je super sprava. Aj tak tam vacsina frajerov chodi 150, ale aspon 110 legalnych je fajn :)

Re: Foto z výstavby severného mosta M0 okruhu Bp.

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2008 22:47
od konstrukt
mirkobb napísal:Pekné zábery z výstavby dvoch hlavných pilierov, mostovky, a aj estakád tzv. severného mosta M0 okruhu Bp.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1423

A tento záber fakt nemá "chybu" http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1434

Krásna ukážka použitia šplhacieho systémového bednenia Peri na "šalovanie" monolitickej konštrukcie pilierov. :wink:
Tento most stavia maďarská firma Hídépító Ztr člen skupiny Vinci

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2008 23:27
od i15
sorgo napísal:
devil napísal:http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=18820251&postcount=1477

madarska vlada zvysila mpr na niekolkych usekoch hlavnych ciest. tyka sa to aj cesty 21 v dlzke 7,8 km a cesty 3 v prihranicnom useku v dlzke 18 km a to na 110 km/h. cize prakticky ide o 1/2 profil RC.


konecne, ta cesta 3 Novajidrány - Tornyosnémeti je super sprava. Aj tak tam vacsina frajerov chodi 150, ale aspon 110 legalnych je fajn :)


dufam ze uz opravili tu prepadnutu cast, kde drbli 40tku...

inak sranda, ta cesta je uzsia nez nase najlepsie cesty 1. triedy, ale rychlost je vyssia :)

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2008 09:46
od mirkobb
Pekný záber od Csimiho na rozostavaný severný most diaľničného okruhu Bp.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1624

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2008 19:58
od mirkobb
Letecké pohľady na výstavbu diaľničného okruhu M0 vo východnom sektore Bp od prispievateľa Qtya.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1627

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2008 08:07
od devil
sposob rozsirenia M0 na 3+3 setriaci nervy vodicov. jeden smer sa buduje nanovo a sucasna M0 bude cela sluzit pre druhy smer. to je usek pri X M0/M6. cela starsia cast by mala byt 3+3.

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 44&page=78

Prehľad, štatistika 04/2008

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2008 12:16
od mirkobb
Podobný (aj podrobný :wink:) prehľad ako na poľskom fóre aj tu, teda štatistika (prehľad) zameraný na jednotlivé existujúce, budované a plánované úseky ďiaľničných ciest v Maďarsku, s dôrazom hlavne na externé odkazy v jednotlivých vláknach, ktoré konkrétnejšie pojednávajú o danej problematike.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1260

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2008 08:36
od mirkobb
[url=http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=20309810&postcount=1733[/url]Mapa[/url] zobrazujúca úseky obchvatov a bodových závad na cestách I. triedy, ktoré mienia v roku 2008 v Maďarsku rozostavať. Bližšie informácie s popisom k jednotlivým úsekom pod uvedenými číslami na maďarskom fóre. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2008 10:09
od devil
tender na dialnicu M31 ktora skrati obchvat BP uz bezi. termin na ukoncenie je 05/2010.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1768

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2008 01:02
od Peter Olejár
Na jednej strane je obdivuhodne ako Madari buduju nove dialnice a cestne obchvaty, no ale na strane druhej to by sme dokazali vsetci .. zatinaju dost vysoke sekery prekracujuce 5% HDP .. to keby SVK zatalo este 1% HDP a davalo ho systematicky 6 rokov len na dialnice tak uz mame D1 dostavanu akurat za cenu vyssieho statneho dlhu alebo by sme prijmy z predaja SPP nedali na penzijnu reformu. A to este Madari pouzili aj nad model PPP - ze bol predrazeny aj na rovnych usekoch s potencialom uzivenia sa :roll: - a vlada musela tuto predrazenu dialnicu za drahe peniaze odkupit lebo uz ani tienove myto nestacilo. :roll:

Co je najvacsia prekazka na "nahradnej ceste" cez Madarsko je podla mna jednoznacne nedostavany obchvat Budapesti a ja mam vzdy smolu na ine cestne tahy cez mesto, no a potom nedostavany 1/2 profil k BA je zdrzovanim cez pracovny den lebo tade ide nesmierne vela kamionov.

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2008 06:04
od sorgo
Tazko povedat jednoznacne, ci sa oplati BA-KE cez BP alebo radsej inou trasou. Obchvat BP je len otazka casu, zopar ludi (absolutne nevedia madarsky) sa naucilo krasne chodit cez Budapest optimalnou trasou, pokial nie je ziadna nepredvidatelna situacia, tak je to jednoznacne urychlenie.

Co sa tyka financovania dialnic, tak dochodkova reforma je kategoricky vacsia priorita pre rozpocet (z dlhodobeho hladiska) ako vystavba dialnic. Pokial sa nepostavi poriadna dialnica (suvisla, plny profil), tak sa nemusi stavat podla mna vobec. Pri 400 km trase je uplne jedno, ci dakde pribudne 8 km polprofil alebo sa vyuziva stara cesta...

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2008 13:22
od mirkobb
Letecké pohľady na výstavbu severného diaľničného mostu Északi híd na okruhu M0 v severnom sektore Bp od prispievateľa Qtya.

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2008 17:46
od i15
do konca augusta by malo byt dokoncene prepojenie dialnice M1 a M3, vodici by ale mali ratat so zapchami na obchvate :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10316

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2008 15:53
od mirkobb
Dnes dopoludnia bol slávnostne vložený posledný segment medzi obe časti rozostavaného mosta Északi híd, čím sa tento definitívne spojil v jeden celok. K tejto akcii je pripravený aj bohatý sprievodný program, najmä popoludní na oboch brehoch Dunaja.
Foto update z dnešného dopoludnia zachycujúci tento historický okamžik. :wink: