Stránka 5 z 82

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2006 14:51
od Jarda
mapman napísal:
devil napísal:kolko obyvatelov ma asi Ostravsky region :?:


Moravskoslezský kraj má k 30.6.2005 1 251 883 obyvateľov. Z čoho na samotný región Ostrava a okolie pripadá väčšina (napr.: Ostrava - 315442, Havířov - 85502, Karviná - 64653, Opava - 61145, Frýdek-Místek - 61018, Třinec - 38800, Orlová - 34697, Nový Jičín - 26812, Český Těšín - 26309, Kopřivnice - 23687,Bohumín - 23160, Hlučín - 14355; - tie robia spolu ca 740000).


V Moravskoslezském kraji je téměř všecho obyvatelstvo soustředěno na Ostravsku, zbytek kraje je hornatý, řídce osídlený (Hrubý a Nízký Jeseník, Oderské vrchy s vojenským prostorem Libavá a Beskydy). Tedy lze říci, že Ostravsko (pokud do něj zahrneme ta města, která mapmpan uvedl a jejich okolí) má něco málo přes 1 mil. obyvatel.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 08:48
od Branco
S69 - Milówka-Szare: Fotogaléria najväčšieho viaduktu nad Kamieniszczankou - práce v plnom prúde - stav z 24. februára:

http://knm.prz.edu.pl/wycieczki/milowka/index.htm

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 13:12
od kaviarista
branco,
skoda, ze na tych fotkach nevidiet, kolko im este chyba na druhu stranu. Je toho este dost. Ale nech makaju a nech ten viadukt stoji co najskor. On bol potrebny bez ohladu na to, ci by tadial viedla S69 alebo len dvojprudovka.

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2006 07:04
od mapman
Niečo k cestnému spojeniu Poľsko - Slovensko:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3396

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2006 10:32
od Branco
S69 úseky Szare-Laliki a Laliki-Zwardoň:
Trochu starší dokument, ale už bola vypísaná súťaž na zhotoviteľa:
http://przetargi.pldg.pl/eproc/eu-notic ... Id=1169509

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2006 20:14
od Branco
Andrej už spomínal novinky na JGho stránke, ja snáď spomeniem, že JG ako prvý publikuje fotky úsekov S69 Zywiec-Browar a Browar-Przybedza, hoci nie sú až v takom štádiu rozostavanosti, ako Milówka-Szare:

http://www.highways.sk/other/img/Polsko11/Zywiec02.jpg

http://www.highways.sk/other/img/Polsko11/Zywiec01.jpg

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2006 15:13
od ivansk
Branco napísal:Bielsko Biala-Varšava je kompletná štvorpruhová cesta, nie je to však rýchlostná komunikácia, t.j. napríklad niektoré križovatky nie sú mimoúrovňové. Celkove je v uspokojivom stave, t.j. jazdiť sa po nej dá aspoň 90 km/h. varšava ešte nemá severo-južný obchvat, preto vo Varšave je potrebné sledovať ynačenie na Bialystok. Perspektívne je rýchlostná komunikácia S8 Varšava-Bialystok plánovaná, s jej roysiahlejšou výstavbou /okrem už existujúceho úseku za Varšavou/ sa však ráta v rokoch 2008 - 2010. Je to vlastne prvý úsek Via Baltica.

Takže ten úsek som prešiel, fotodokumentáciu nemám, išiel som túto časť sám, nemal kto fotiť za jazdy :) jednotlivé smery sú od seba oddelené zeleným pásom alebo ostrovčekom so zvodidlami. Dosť otravné je prechádzanie každých pár km nejakou križovatkou pri obci, spomalenie bolo myslím na 50km/h, bol som asi jediný čo takto spomaľoval. To odbočovanie vľavo bolo pár krát riešené fakt dosť neštastne, nebol samostatný odbočovací pruh a odbočovalo sa z rýchlejšieho ľavého pruhu, v spojení s nerešpektovaním povolenej rýchlosti to je dosť smrtiaca vec. Zo semaforov na tejto 4prúdovke som mal pocit, že oranžová má strašne krátky interval, často sa brzdilo s pískaním gúm alebo autá končili zabrzdené už v križovatke. Nikde som nenašiel značky, že by bol úsek spoplatnený, po ceste boli dve početné hliadky policajtov a colníkov, okukávali prichádzajúce autá ďalekohladom, neviem či to bol radar.
Pravý pruh bol miestami dosť vyjazdený od kamiónov, niekedy mi to pripomínalo tú panelovú diaľnicu do Brna od Prahy :) Od Varšavy na sever už boli miestami aj dosť rozbité úseky na okreskách, ale prežiť sa to dá.

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2006 21:54
od Dialniciar
ivansk napísal:Takže ten úsek som prešiel, fotodokumentáciu nemám, išiel som túto časť sám, nemal kto fotiť za jazdy :) jednotlivé smery sú od seba oddelené zeleným pásom alebo ostrovčekom so zvodidlami. Dosť otravné je prechádzanie každých pár km nejakou križovatkou pri obci, spomalenie bolo myslím na 50km/h, bol som asi jediný čo takto spomaľoval. To odbočovanie vľavo bolo pár krát riešené fakt dosť neštastne, nebol samostatný odbočovací pruh a odbočovalo sa z rýchlejšieho ľavého pruhu, v spojení s nerešpektovaním povolenej rýchlosti to je dosť smrtiaca vec. Zo semaforov na tejto 4prúdovke som mal pocit, že oranžová má strašne krátky interval, často sa brzdilo s pískaním gúm alebo autá končili zabrzdené už v križovatke. Nikde som nenašiel značky, že by bol úsek spoplatnený, po ceste boli dve početné hliadky policajtov a colníkov, okukávali prichádzajúce autá ďalekohladom, neviem či to bol radar.
Pravý pruh bol miestami dosť vyjazdený od kamiónov, niekedy mi to pripomínalo tú panelovú diaľnicu do Brna od Prahy :) Od Varšavy na sever už boli miestami aj dosť rozbité úseky na okreskách, ale prežiť sa to dá.


Tak toto je typická poľská cestná sieť a slovenská, keď sa s ňou nebude ďalších 20 rokov nič výraznejšieho robiť na tom bude takisto. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2006 10:45
od Branco
Na S69 sa to pohýna dopredu aj na úseku Bielsko-Biala-Zywiec: GDDKIA vypísala tender na kompletnú projektovú dokumentáciu pre ca. 9,2 km úsek od Bielsko Bialej /Komorowice - Zywiecka-Bystrzanska/, lehota vypracovania je 13 mesiacov, výstavba bude pravdepodobne v roku 2008:

http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_katowice/zamowienia_publiczne/powyzej_60_000_eur//index.php?pr25_x=1&pr25_menu=przetargi_pokaz&pr25_przetargi_range=&pr25_przetargi_type=&pr25_przetargi_law=&pr25_przetargi_id=2661&futix=-44321000

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2006 12:29
od Branco
Ešte informácia k prakticky poslednému úseku S1-S69 od Bielsko Bialej k hraniciam s SK: Wilkowice-Zywiec. Tento 6,5 km dlhý úsek je zaradený do projektov štrukturálnych fondov na roky 2007-2013: http://www.funduszestrukturalne.gov.pl/informator/npr2/po/drogi.pdf, strana 44.

Poliaci tu už vykupovali pozemky v roku 1999, ale pre problémy s výkupom, ako aj pre známe protesty voči trasovaniu sa prípravné práce spomalili. Zdá sa, že aj na tomto poslednom úseku sa veci pohli dopredu.

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2006 19:33
od Dialniciar
V južnom Poľsku sa zrútil cestný nadjazd. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4245

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2006 10:39
od Branco
Fotogaléria výstavby 100 km úseku A2, ktorý by sa už konečne mal odovzdať v najbližších týždňoch:

http://www.lodzkie.autostrady.prv.pl/galerie/hb/17/17.html

http://www.lodzkie.autostrady.prv.pl/galerie/rr/1/1.html

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2006 16:28
od Dialniciar
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4290

Toto rozhodnutie zrejme súvisí s tým, aby sa nezničila poľská cestná sieť, ktorá je už aj tak v zlom a nevyhovujúcom stave vplyvom veľkého tepla, kedy sa narušuje hlavne asfaltový koberec a vznikajú ľahšie koľaje a ďalšie nerovnosti. Okrem toho je cez leto viac áut na cestách, čo súvisí s presunom ľudí k moriam na dovolenky, takže cesty budú rovnomerne zaplnené.

Má to však aj ďalšie nevýhody:

1. Už len to, že je to limitované, bude spôsobovať problémy.
2. Ľudia k moru cestujú hlavne navečer, takže bude cestná sieť viac plnšia v noci ako cez deň v niektoré dni (piatok, streda, sobota).

Ak som netrafil dôvod tohto rozhodnutia, tak sorry. :lol:

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2006 12:37
od Branco
Myslím, že to má ďaleko prozaickejší dôvod, a to je dovolenkové obdobie. V lete sa pohybuje na cestách rádovo ďaleko viac áut, Poliaci preto limitujú aspoň jazdu kamiónov takýmto spôsobom.

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2006 12:45
od Branco
Postup prác na S69 v úsekoch Zywiec-Browar a Browar-Przybedza je dobre vidieť na týchto záberoch:

staršie foto:
http://www.zywiec.pl/statyczne/obrazy/inwestycje/foto15.jpg

novšie foto/ roydiel oproti starému je asi tri mesiace/:
http://www.zywiec.pl/statyczne/obrazy/inwestycje/obw32.jpg

Ďalšie foto z výstavby:

http://www.zywiec.pl/statyczne/obrazy/inwestycje/foto9.jpg

http://www.zywiec.pl/statyczne/obrazy/inwestycje/obw21.jpg

http://www.zywiec.pl/statyczne/obrazy/inwestycje/obw22.jpg

http://www.zywiec.pl/statyczne/obrazy/inwestycje/obw24.jpg

a ďalšie na stránke: http://www.zywiec.pl/stat.php?nowe, kliknutím na ikonu Obwodnica na Zwardoň.

Zakopianka

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2006 22:22
od mapman
Postup prác na S7 je vidieť pomerne dobre na tejto fotorelácii z úseku Myślenice - Lubień:

Obrázok

Krásne fotky ako napr:

Obrázok
od velmi plodného autora, ktorý má na svedomí aj zopár fotiek zo slovensko poľského pohraničia.

Viac tu: http://skyscrapercity.com/showpost.php? ... tcount=712

Zakopianka

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2006 07:33
od tatranko
uz aby to bolo otvorene, v sobotu som v Mysleniciach pri sucasnom konci stvorpruhu stravil v zapche 1 a pol hodiny. Ale ked vsetci Poliaci chcu "jechat na wyciecku do Tatr" a ina cesta tam nevedie :D .

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2006 18:54
od Branco

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 11:23
od Branco
Novinky z výstavby poľskej diaľničnej siete: ešte v júli bol odovzdaný 103 km úsek diaľnice A2 medzi Koninom a Strykowom (Lodž), čím je vlastne skompletizovaná diaľnica medzi mestami Poznaň a Lodž. Takmer polovica z diaľnice A2 je hotová. Mapa A2, hotové úseky označené červene, je na linke: http://www.autostrady.pl/pl/foto/a2mapa.jpg. Pokročilé prípravné práce prebiehajú na úsekoch Strykow /Lodž/ - Varšava západ a Swiecko-Nowy Tomysl.

V posledných týždňoch bol tiež odovzdaný 92 km úsek zrekonštruovanej diaľnice A4 Wroclaw - Krzywa, ktorú pred rekoštrukciou Poliaci navývali "diaľničné múzeum".

A ešte pridávam linku na fotoreláciu z nového 103 km úseku A2 :arrow:

http://www.lodzkie.autostrady.prv.pl/galerie/hb/18/18.html

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2006 18:18
od Branco
Poznámky ku koridoru cez SK, D3-S69: Z D3 je hotový obchvat Čadce s tunelom Horelica, vo výstavbe HP-Žilina a prieskumná štôlňa tunela Poľana. Z S69 by sa tento rok mali ukončiť najkolíznejšie miesta: Milówka-Szare a 9 km obchvat Zywca. Po ukončení Svrčinovec-Skalité je možné pustiť nákladnú dopravu cez koridor bez obmedzenia tonáže. Dovtedy je možné pustiť ľahšiu nákladnú dopravu s tonážou do 7,5 tony.
Poliaci by tento rok mali mať dobre prejazdnú S69 k naším hraniciam, v roku 2009 prakticky súvislú trasu RC až do Zywca. A po ukončení obchvatu Bielsko-Bialej, ktorý by sa mal začať stavať na rok, ale najmä po našom dokočení Svrčinovec-Skalité to bude slušne prejazdný koridor sever-juh. :)

Nuž ale, toto asi patrí do témy Poľsko.

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2006 18:32
od mapman
No veď práve že je to skor o polsku tak uz som ten usek nechcel rozoberat aj ked to tam dobre poznam ;) Tato trasa zazije boom v momente ked na nu pustia nakladnu dopravu, to ak sa nemylim stale neplati...

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2006 21:06
od Branco
Keďže posledné dve odpovedi sa týkajú Poľska, dovolil som si ich presunúť sem.


Obchodná výmena SR-PR sa, myslím, zvýšila za poseldný rok, alebo dva roky o 30 % a stále rastie, Poliaci sú po Čechoch druhí najpočetnejší turisti aj v Tatrách... je otázka času, kedy sa spustí nákladná doprava cez Skalité, malo by to však byť čo najskôr.

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2006 09:11
od fh
Branco napísal:Poznámky ku koridoru cez SK, D3-S69: Z D3 je hotový obchvat Čadce s tunelom Horelica, vo výstavbe HP-Žilina a prieskumná štôlňa tunela Poľana. Z S69 by sa tento rok mali ukončiť najkolíznejšie miesta: Milówka-Szare a 9 km obchvat Zywca. Po ukončení Svrčinovec-Skalité je možné pustiť nákladnú dopravu cez koridor bez obmedzenia tonáže. Dovtedy je možné pustiť ľahšiu nákladnú dopravu s tonážou do 7,5 tony.
Poliaci by tento rok mali mať dobre prejazdnú S69 k naším hraniciam, v roku 2009 prakticky súvislú trasu RC až do Zywca. A po ukončení obchvatu Bielsko-Bialej, ktorý by sa mal začať stavať na rok, ale najmä po našom dokočení Svrčinovec-Skalité to bude slušne prejazdný koridor sever-juh. :)

Nuž ale, toto asi patrí do témy Poľsko.


Bude zaujímavé sledovať rast dopravných intenzít v tomto koridore.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 11:39
od Branco
A prípravné práce na S69 pokračujú ďalej.

http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_katowice/zamowienia_publiczne/powyzej_60_000_eur//index.php?id_item_tree=2f8056308cde4e9f1c508f8c7d8e2547

25. septembra poľská správa ciest a diaľníc, GDDKIA, vyhlásila tender na činnosti, spojené s prípravou realizácie ďalších troch úsekov S69, je to viac činností, od koordinácie projektov pre ÚR,SP, príprava zmluvných podkladov pre výber zhotoviteľa, ... podrobný rozpis môžete nájsť na doleuvedenej linke. Sú to úseky Przybedza-Milówka a dva úseky, tvoriace obchvat Bielsko Bialej /Krakowska - Komorowice/Rosta a Żywiecka/Bystrzańska - Krakowska/ :arrow:


http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_katowice/zamowienia_publiczne/powyzej_60_000_eur//index.php?pr25_x=1&pr25_menu=przetargi_pokaz&pr25_przetargi_range=&pr25_przetargi_type=&pr25_przetargi_law=&pr25_przetargi_id=3759&futix=-2414000

24. októbra má byť otváranie obálok s ponukami jednotlivých firiem.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 11:55
od mapman
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: najniższa cena - 100%


Dúfam že to ani poliakom nebude trvať tak dlho a prídu na to, že ak je jediným kritériom cena, ide to mnohdy na úkor kvality... Mrzí ma že sa nezohľadňujú pri výbere aj iné faktory, napr. environmentálne, rozne záruky kvality atď atď... Viem že je možné toto poistiť aj zmluvne ale stojí to za to? Keď napr. v ČR jedna nemenovaná rakúska stavebná firma neustále opravuje v reklamačnej lehote svoje pár rokov stojace stavby, lebo ich odfušovali???

Inak je dobre že s tým Poliaci hýbu, aspoň bude o dovod viac prečo na túto cestu tlačiť aj zo slovenskej strany, myslím že mnohí ľudia jej význam vobec nedoceňujú...