Stránka 2 z 10

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2005 11:21
od Adaios
Lenny napísal:Co by to bylo za privatizaci? Privatizovat statní majetek a získá ho zahraniční firma, která patří státu, který sám chce tu firmu privatizovat později. V podmínkách privatizace SE tuším bylo, že ucházející firma nesmí být vlastněná státem.


Neviem o takej podmienke nic. Je to mozne, ale neviem o tom nic.

Ja som pevne presvedceny o tom, ze SR nechce nic predat CR, to je vsetko.

A co by to bolo za privatizaciu? Lenny, to je normalne aj vo svete - na to sa normalna vlada nepozera, normalnu vladu zaujima rozvoj.

Keby ČEZ ponukol "cisteho na ruku" 1 mld. EUR a predviedol investicny plan - 1 mld. EUR na dostavbu Mochoviec, tak co by sa stalo, keby to SR predala CR za lepsich podmienok.

Dolezite je len jedno jedine: Aby nova firma investovala, aby ju len "nevyzmykala" - to je dovod privatizacie. A Enel nie je statny? :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 18:50
od Adaios
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1693

Podla mna je obrovska chyba, ze SR predava 100% zeleznicnej nakladnej dopravy. Je otazkou ako sa bude zabezpecovat osobna doprava a rozvoj celej zeleznicnej dopravy. A cena 15-20 mld. SKK je neuveritelne nizka.

O co ide, ze sa takto privatizuje? Podla mna toto je strategicky statny podnik, ten by sa mal privatizovat aj 1-2 roky. :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 20:15
od aquila
sprivatizovat mozno hej, ale max 49%

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 22:42
od wazari
Nakladna zeleznicna doprava sa ide v EU liberalizovat (tusim v r. 2008). To znamena, ze potom bude u nas moct jazdit hocikto, kto splna technicke podmienky. Je otazne, ci by toto nase Cargo pod statnym velenim ustálo a prezilo ...

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 22:49
od Adaios
wazari napísal:Nakladna zeleznicna doprava sa ide v EU liberalizovat (tusim v r. 2008). To znamena, ze potom bude u nas moct jazdit hocikto, kto splna technicke podmienky. Je otazne, ci by toto nase Cargo pod statnym velenim ustálo a prezilo ...


Nechapem. Ved vase zeleznice su statne a ziskove. 25% dopravy vykonava VW. :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 22:58
od wazari
Adoas napísal:
wazari napísal:Nakladna zeleznicna doprava sa ide v EU liberalizovat (tusim v r. 2008). To znamena, ze potom bude u nas moct jazdit hocikto, kto splna technicke podmienky. Je otazne, ci by toto nase Cargo pod statnym velenim ustálo a prezilo ...


Nechapem. Ved vase zeleznice su statne a ziskove. 25% dopravy vykonava VW. :wink:


Lebo maju obmedzeny monopol na dopravu u nas, co za chvilu nemusi byt pravda. Ked sa doprava liberalizuje, mozno bude snaha dakej silnejsej zeleznicnej spolocnosti obsadit u nas trh, alebo jeho cast - hodi tu nizsie ceny, sme maly trh a Cargo je mala spolocnost.

No, a par prispevkov vyssie si spominal, ze by mali dotovat osobnu dopravu. Ak by tak robili, odkial by zobrali na svoj rozvoj? A pokial viem, tieto krizove dotacie su v EU zakazane.

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 23:12
od Adaios
wazari napísal:Lebo maju obmedzeny monopol na dopravu u nas, co za chvilu nemusi byt pravda. Ked sa doprava liberalizuje, mozno bude snaha dakej silnejsej zeleznicnej spolocnosti obsadit u nas trh, alebo jeho cast - hodi tu nizsie ceny, sme maly trh a Cargo je mala spolocnost.

No, a par prispevkov vyssie si spominal, ze by mali dotovat osobnu dopravu. Ak by tak robili, odkial by zobrali na svoj rozvoj? A pokial viem, tieto krizove dotacie su v EU zakazane.


Zakazane, ... ale da sa to, keby bola jedna firma, tak sa to da bez problemov a robi sa to bezne, aj ked su to 2 firmy, len musia byt statne.

To neznamena, ze to podporujem a schvalujem. Zakazane ovocie najviac chuti. :lol:

SR je maly trh. A co? Ked ma dobre podmienky, tak sa nic nedeje. Cargo je mala spolocnost. O to lepsie. Mala spolocnost, maly zisk, menej prace nez nejaky velky kolos. Neprehladny.

wazari, ... ja nebudem bojovat za vase zeleznice, mne je to jedno. Ale 0,5 mld. EUR za vase zeleznice to je smiesna cena. To ocakava vlada. Moze to byt viac. :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 23:21
od wazari
Adoas napísal:Zakazane, ... ale da sa to, keby bola jedna firma, tak sa to da bez problemov a robi sa to bezne, aj ked su to 2 firmy, len musia byt statne.


Zalezi, aj ako sa to robi. Ci ich vzajomne uctovnictvo je poprepajane a neprehladne alebo tak, ze zisk nakladnej dopravy sa vrati ako dotacia do osobnej.
EU je plna pravidiel, ktore su iba na papieri a potom to aj tak vyzera

Adoas napísal:SR je maly trh. A co? Ked ma dobre podmienky, tak sa nic nedeje. Cargo je mala spolocnost. O to lepsie. Mala spolocnost, maly zisk, menej prace nez nejaky velky kolos. Neprehladny.

wazari, ... ja nebudem bojovat za vase zeleznice, mne je to jedno. Ale 0,5 mld. EUR za vase zeleznice to je smiesna cena. To ocakava vlada. Moze to byt viac. :wink:


Ja sa neviem vyjadrit k cene. Len sa mi zda, ze nase Cargo v sucasnom stave nebude schopne konkurencie, ked sem o par rokov pridu zahranicne Carga a nemyslim si, zeby zachovanim sucasneho vlatnickeho stavu sa to nejak zlepsilo.

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 23:25
od Adaios
Je pravda, ze vase Cargo ma velke dlhy, financne aj v investiciach.

To je fakt.

Riziko privatizacie ani nie je ta cena, ale:

1. Nedostatocna zmluva, nevyhodna pre stat, ked novy investor nebude musiet investovat do rozvoja a zrusi niektore vlaky, ktore budu v zisku, ale v malom.

2. Bude sa prepustat, rychlo, ... v tomto bola velmi dobra zmluva s U.S. Steel. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2005 22:37
od Caesar
CARGO ani nezabezpečuje celú železničnú nákladnú dopravu na Slovensku a už aj tá cena 20 mld. SKK sa zdá mnohým privysoká.

Hlavne potom treba nejako zvážiť, čo s osobnou, lebo tá už bude úplne v stratách.

A ešte sa založil ďalší úrad, aby sa regulovali ceny za prenájom koľajníc. ... Množenie úradníkov, to ide SR najlepšie, len tá práca sa akosi rozkladá a nenásobí ... viď tie tendre, kde nikto nevyhrá alebo ktoré sú nejasné. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 15:29
od wazari
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2014

toto je pekny clanok o tom, preco je vhodne privatizovat Cargo, cim skor, tym lepsie

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 15:38
od aquila
myslim ze najelspia varianta by boli DB => by boli silna konkurencia aj pre CR aj pre OeBB => lebo by mali na slovensku teda az za CR a AT svoj pondnik ;)

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 15:48
od wazari
aquila napísal:myslim ze najelspia varianta by boli DB => by boli silna konkurencia aj pre CR aj pre OeBB => lebo by mali na slovensku teda az za CR a AT svoj pondnik ;)


ano, ale aj tie OeBB by nemuseli byt zle

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 15:58
od aquila
OeBB nie. DB by mali obrovsky zaujem expandovat aj na ukrajinu aj do ciech aj do polska, madarska.

proste DB by si tu mohli vytvorit svoj vychodny hub ;) co by mohlo _velmi_ pomoct slovensku.

rakusaci tuto potrebu nemaju a oni by sa uspokojli so slovenskom a prienikom do CR a MR. navyse OeBB prechadzaju velkou restrukturilizaciou..

DB by posunuli cargo najdalej ...

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2005 16:08
od Leonidas
Strategicka a rozhodujici bude ale cena, kterou ktery uchazec nabidne.

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2005 17:19
od Caesar
Dvojdňový štrajk železničiarov vo Francúzsku sa skončil. Dôvodom boli pochybnosti železničiarov o tom, že ich vláda nechce sprivatizovať.

Dokonca výsledkom štrajku je prísľub, že v r. 2006 vznikne 900 nových pracovných miest na železniciach.

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2044

Vie mi niekto povedať, ako hospodária francúzske železnice? Lebo viem, že investujú do obnovy tratí, do výstavby nových atď. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 22:11
od Adaios
Najsilnejsia strana Smer-SD, dnes opozicna vyhlasila, ze mozno prehodnoti vysledok privatizacie ZSSK Cargo. Inak je to mozne, da sa to, uz sa to stalo aj vo svete viackrat takyto krok.

Dalsie info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2119

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2005 02:11
od aquila
dufam, ze to neprejde. cargo sa musi sprivatizovat, lebo stat neda tych chybajucich 10-40 miliard na nove prepravne jednotky .. a cargo (ako aj zssk) ich potrebuju uz ako sol, kedze posledne fungl nove stroje sa nekupovali vyse 15 rokov .. a ked bude liberalizovany trh, amen tma ..

ako som hovoril, snad to dostanu DB/railon a bolo by to fajn ;)

Re: Železnice/ŽSR - predaj ZSSK Cargo

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2005 10:01
od Adaios
aquila napísal:co si myslite o predaji Cargo t.j. nakladnej dopravy ?

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1049

ja osobne som za privatizaciu a tvrdim ze stat je zly vlastnik, ale privatizovat cargo je docela chore ... resp vobec zeleznice privatizovat. vidno to vo velkej britanii kde to stat musel vykupovat a az po tom co sa udielo niekolko serioznych havarii a zeleznicnych nestasti, kedze vlaky aj trate boli v dezolatnom stave a este stale su.

a aj teraz nech sa to zda akokolvek az na par vynimiek su britske zeleznice na tom horsie ako slovenske a to je uz je co povedat ...


aquila - toto bolo tvoje 1. vyjadrenie v tejto teme a preto aj tato tema vznikla a teraz tvrdis:

aquila napísal:cargo sa musi sprivatizovat, lebo stat neda tych chybajucich 10-40 miliard na nove prepravne jednotky .. a cargo (ako aj zssk) ich potrebuju uz ako sol, kedze posledne fungl nove stroje sa nekupovali vyse 15 rokov .. a ked bude liberalizovany trh, amen tma ..


Takze zrazu sa musi privatizovat?

Zmenil si nazor, lebo predtym si mal mensi prehlad a znalosti? :wink:

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2005 15:01
od aquila
adoas, tak nejako ;) som sa zacal o tuto problematiku zaoberat trosku viacej. a pozistoval si viacero udajov, s cim vsak stale suhlasim, ze stat je zly vlasntik a ako som neskor napisal, ze istu cast by si mal nechat stat, aspon na urovni 66% strategicky investor + 34% stat.

ide o to ze osobna doprava je plus minus vsade stratova, ale cargo moze byt ziskove, problem naseho carga je v tom, ze sice je ziskove, v najblizsich 10tich rokoch budu nutno velmi vysoke investicie, a stat ma radsej peniaze pchat do zeleznic ako infrastruktury ako do zeleznic ako dopravca ;)

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2005 19:05
od Adaios
aquila napísal:adoas, tak nejako ;) som sa zacal o tuto problematiku zaoberat trosku viacej. a pozistoval si viacero udajov, s cim vsak stale suhlasim, ze stat je zly vlasntik a ako som neskor napisal, ze istu cast by si mal nechat stat, aspon na urovni 66% strategicky investor + 34% stat.

ide o to ze osobna doprava je plus minus vsade stratova, ale cargo moze byt ziskove, problem naseho carga je v tom, ze sice je ziskove, v najblizsich 10tich rokoch budu nutno velmi vysoke investicie, a stat ma radsej peniaze pchat do zeleznic ako infrastruktury ako do zeleznic ako dopravca ;)


aquila,

privatizacia ako taka nie je zla, ale len malokedy sa odstrani problem monopolu alebo zasadnych velkych investici:

Ak sa predava podnik len kvoli cene, tak cena nie je nakoniec velka a investor len podnika vyzmyka. Ak sa predava hlavne kvoli kvalite, tak je cena vacsia a investor sa uz musi pokusit svoj novy podnik rozvijat.

Privatizacia nie je zla, ale stat by si mal nechat v strategickych podnikoch aspon 33% aj kvoli dividendom napriklad. :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2005 15:51
od Lenny
odkaz na članek Výsledky železnic OSŽD v roce 2004 http://www.cd.cz/static/old/NEW/TCD2005/5_47oszd.htm

Pochází to z podnikového časopisu Železničář Českých drah, může být trochu tendenční.

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2005 20:51
od Adaios
Lenny a teraz ma napadlo - CR nechce privatizovat ani cast zeleznicnej nakladnej dopravy? :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 14:41
od Lenny
Ne o privatizaci nevim. Jediné co bylo, že se rozdělily ČD s.o. na dvě části ČD a.s. a SŽDC. ČD převzali provozovaní nákladní a osobní dopravy a nádraží a SŽDC, která převzali infrastrukturu a dluhy.

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 09:26
od Adaios
Lenny napísal:Ne o privatizaci nevim. Jediné co bylo, že se rozdělily ČD s.o. na dvě části ČD a.s. a SŽDC. ČD převzali provozovaní nákladní a osobní dopravy a nádraží a SŽDC, která převzali infrastrukturu a dluhy.


Ale nove dlhy uz maju predpokladam zeleznicne spolocnosti: nakladna a osobna, je tak? :wink: