D4 všeobecne

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Aký variant D4 (+nultého obchvatu BA) preferujete?

Most - Ivanka - Vajnory - Rača - Borinka - Stupava - S8
73
59%
Most - Nová Dedinka - Pezinok - Svätý Jur - Borinka - Stupava - S8
32
26%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji (bez NO)
6
5%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji ako RC + NO ako RC
12
10%
 
Celkový počet hlasov : 123

Odoslaťod juraj1 » 12. Máj 2009 17:21

No, je fakt, že navrhovaná trasa prechádza územím NATURA 2000 európskeho významu a mám pocit, že aj prírodnou rezerváciou s 5. stupňom ochrany.

Inak nechápem to trasovanie, prečo nemôže byť D4 posunutá kúsok severnejšie - krížom cez Jarovské rameno namiesto toho nezmyselného oblúka.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Odoslaťod juraj1 » 12. Máj 2009 17:37

Pridal som mapu do fotogalérie.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5997

Link na zdroj mapy:
http://212.5.204.197/
alebo
http://www.region-bsk.sk/docDetail.aspx?nid=7002&docid=10012409&doctype=ART&did=7002

Treba zaškrtnúť Investičné zámery, chránené územia a Natura 2000.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Odoslaťod Matus » 13. Máj 2009 08:24

Viete niekto, co predstavuju tie jednotlive cesty pod investicnymi zamermi? To popod Slovnaft je zrejme R7, druhy tunel cez karpaty je severná tangeta?
Matus
diskutujúci
 
Príspevky: 57
Založený: 02. Mar 2009 16:29
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Nevedko » 13. Máj 2009 11:21

Matus napísal:Viete niekto, co predstavuju tie jednotlive cesty pod investicnymi zamermi? To popod Slovnaft je zrejme R7, druhy tunel cez karpaty je severná tangeta?


To pod Slovnaftom je R7. Severná tangenta je spojnica Jarošovej a Pražskej. Zakreslená je ale v nejakom čudnom variante, ktorý vôbec nekrižuje železničnú trať. Priznám sa, že takýto variant som nikde nenašiel. Okrem toho je v tej mape ešte zakreslený mestský okruh spájajúci Bojnickú cez Račiansku s Lamačom, ktorý vedie tiež tunelom cez Karpaty.

Celkovo je táto vrstva (investičné zámery) nejako veľmi chabo naplnená. Nevidím tam nikde:
- prieložku II/502 od Gaštanového hájika po Jarošovu,
- predĺženie Tomášikovej
- spojenie Vlárskej
- spojenie stanice Filiálka a Petržalka

a to som vybral iba tie, ktoré mi prvé napadli.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Jonathan » 13. Máj 2009 11:46

Nevedko napísal:Severná tangenta je spojnica Jarošovej a Pražskej. Zakreslená je ale v nejakom čudnom variante, ktorý vôbec nekrižuje železničnú trať. Priznám sa, že takýto variant som nikde nenašiel.


Zakresleny je Variant 1 z posudzovania EIA. Variant predpokladal asanaciu casti starej stanice, mostom krizoval obratisko elektriciek a predstanicny priestor. Nakolko sa planuje rekonstrukcia hlavnej stanice, tento variant je velmi malo pravdepodobny.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=89
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 627
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod zoom » 13. Máj 2009 11:46

Matus napísal:Viete niekto, co predstavuju tie jednotlive cesty pod investicnymi zamermi? To popod Slovnaft je zrejme R7, druhy tunel cez karpaty je severná tangeta?
To popod Slovnaft myslíš to predĺženie Bajkalskej? Ak hej, tak po tú križovatku s D4 to je Bajkaslká a potom na juh to bude tá R7.

A ten tunel...no je písané, že to je vonkajší dopravný polokruh.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Matus » 13. Máj 2009 13:48

este nieco, preco je tam zaznaceny most Apollo? Je to este z cias ked nestal, alebo s nim chcvu nieco robit?
Matus
diskutujúci
 
Príspevky: 57
Založený: 02. Mar 2009 16:29
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod aquila » 29. Jún 2009 00:36

Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod qantas » 02. Júl 2009 21:24

ja som zvedavy na ten tunel karpaty ale to bude zase na dlhe roky nemam pravdu ???
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod Dialniciar » 02. Júl 2009 21:59

qantas napísal:ja som zvedavy na ten tunel karpaty ale to bude zase na dlhe roky nemam pravdu ???


To by musel prísť nejaký dobrý koncesionár, aby investoval do tunela dlhého 9 km a napájajúcich sa komunikácií s ďalšími dvomi tunelami (do 500 m) cca. 1,2 mld. €. Tam sa plánuje na úseku dlhom 27 km až 81% mostov, estakád, tunelov, ekotunelov a zárezov. :shock:

Len prieskumná štôlňa už by sa mohla pomaly aj začať stavať ... tá bude tie 2 mld. SKK stáť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod qantas » 02. Júl 2009 22:03

ale prieskumna stolna nieje vsade potrebna ci je ???
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod Dialniciar » 02. Júl 2009 22:08

qantas napísal:ale prieskumna stolna nieje vsade potrebna ci je ???
Hlavne bude potrebná úniková štôlňa, takže výstavba prieskumnej nielenže priblíži gelogickú skladbu (a event. problémy pri razbe), ale sa potom aj reálne využije.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod qantas » 02. Júl 2009 22:09

no ale myslis ze je to realne do konca 2020 ??
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod Dialniciar » 02. Júl 2009 22:44

qantas napísal:no ale myslis ze je to realne do konca 2020 ??
Tá prieskumná štôlňa áno.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 04. Júl 2009 13:59

qantas : Je to zhruba suma, ktora sa polozila do dialnic za cele volebne obdobie (aj ked sa mi mari, ze sa realne investovalo menej ako 1.2mld - ale to ma tu hadam niekto doplni/opravi) na celom SK.

Vidis to ako pravdepodobne pocas obdobia 2014-2018 ? Dalsie volebne obdobie bude Fico rad, ak sa mu vobec podari prepojit BA s KE (zamerne pisem, ze nedotiahnut D1 po KE, uz len z titulu dvoch tunelov - Branisko a Visnove - o PO ani nehovoriac :-) ).

Dialniciar - aky velky tranzit by siel cez Karpaty ? To myto by tam muselo byt zrejme sialene vysoke...
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod joe1024 » 04. Júl 2009 14:01

Zabudol som doplnit, ze "investovalo zo statneho rozpoctu", lebo s eurofondami ta suma bude urcite hodne vysoka.

Skoda, ze tu nie je EDIT tlacitko...
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Rio13.zm » 04. Júl 2009 17:37

ja si myslim, ze cez D4 a tunel Karpaty by isiel tranzit od Trnavy, Nitry, B.Bystrice. nemyslim si, ze ine regiony by sa hnali cez Bratislavu do CZ.

skoda, ze nieje R1 potiahnuta az po Hodonin alebo do Senice a na Kuty. pripadne spravit obchvaty obci alebo novu cestu I. triedy, ktora by obisla vsetky tie obce a pomenovat ju R1 :). ale o tom sa tu uz debatovalo inde...
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Lionheart » 07. Júl 2009 15:12

Pre D4 sa spracovava studia realizovatelnosti s terminom dodania 30.6.2009. Uskutocnuju sa rokovania s Magistratom BA a Bratisl regionalnym ochranarskym zdruzenim z dovodu zloziteho prechodu cez Dunaj. Po stabilizovani trasy bude vypísaná súťaž na spracovateľa Správy o hodnotení.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12096
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Vlados » 22. Júl 2009 10:01

Konečne pozitívne info v súvislosti s PPPčkami a tiež D4 http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12209
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod Dialniciar » 22. Júl 2009 10:28

Vlados napísal:Konečne pozitívne info v súvislosti s PPPčkami a tiež D4 http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12209
Ja len dodám, že v r. 2008 dostalo MDPT ponuku na výstavbu D4 s tieňovým mýtnym vo výške 6,5 mld. SKK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod expwy » 22. Júl 2009 12:43

Ja len doplním, že v r. 2008 dostalo MDPT aj ponuku na výstavbu celej D4, R7 BA - Šamorín, rozšírenie I/61 BA - SC, rozšírenie D1 BA-TT na 6-pruh, II/502 obchvaty Svätého Jura a Pezinka v jednom balíku bez tieňového mýta.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Lionheart » 22. Júl 2009 13:43

Ak by toto vsetko postavili tak by vyberali myto na vsetkych vstupoch do mesta a prakticky by mali iste peniaze :-)
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod expwy » 22. Júl 2009 14:25

Lionheart napísal:Ak by toto vsetko postavili tak by vyberali myto na vsetkych vstupoch do mesta a prakticky by mali iste peniaze :-)

Presne tak, na tom to bolo celé postavené, lebo im vyšlo, že celá D4 by sa sama neuživila. Preto boli potrebné kapacity radiál aby vykryli straty na D4 a hlavne tunel Karpaty. Ešte som zabudol na rozšírenie D2 na 3+3 v úseku Lozorno - tunel Sitina. Diaľnica D4 ako celok s tunelom Karpaty nie je samofinancovateľná. Investičný náklad týchto všetkých akcií by vyšiel na 3,2 mld. €. Týmto systémom by sa vlastne vyriešil celý bratislavský región čisto zo súkromných peňazí.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Lionheart » 22. Júl 2009 14:48

Pri tej mizerii co nas najblizsie roky caka - myslim zostavajuce volne zdroje z rozpoctu - sa to asi inac ako cez sukromne zdroje nebude dat riesit. Kedze EU fondy sa na to nedaju pouzit.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod expwy » 22. Júl 2009 15:42

Určite sa to ale takto realizovať nebude. MDPT to vtedy odmietlo, a odkázali ich nech to rieša s BA-VÚC (wtf). Vtedy to mali v oveľa menšom rozsahu pripravené pre Vinci, ale realizácia by nebola v tomto volebnom období, tak sa nakoniec s Vinci dohodli na R1 :wink: a D4 stále zatiaľ len pripravujú ako 4-tý balík s tieňovým mýtom. 5-ty balík by mal byť R7, otázka či aj s predĺžením Bajkalskej - ten je plne samofinancovateľný.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.