Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Potrebuje Slovensko sirokorozchodnu trat?

Jasne ze potrebuje, uz vcera bolo neskoro.
8
12%
Potrebuje ale az neskor.
3
4%
Nepotrebuje, to moze vymysliet len blbec.
46
69%
Neviem na to odpovedat ..
10
15%
 
Celkový počet hlasov : 67

Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Peter Olejár » 03. Apr 2008 20:36

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=68253#68253

.. projekt je to pekny keby nam ho rusi spolufinancovali alebo zaplatili cely a nech ho aj prevadzkuju (co by sme z toho mali?) .. ale kym nemame dialnice, dobre cesty a hlavne nase zeleznice v poriadku tak sa mi zda ze je to vyhadzovanie penazi .. ci sam si to myslim?
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 14:02

Odoslaťod sergej » 03. Apr 2008 21:23

Na iné veci v infraštrutúre je treba peniaze, nie na výmysly komančov. Osobne myslím, že z toho nič nebude.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 114
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

širokorozchodná trať

Odoslaťod Nick » 04. Apr 2008 07:52

Keď nedávno generálny riaditeľ žsr oznámil že Slovensko nepotrebuje širokorozchodnú trať, tak som bol dosť prekvapený, pretože tu nejde o to, či nače trate sú vyťažené na 30%, ale o to, že Rusi chcú širokorozchodnú trať do Viedne. Neviem vôbec, prečo sa k tomu vyjadroval. Ide o politické a ekonomické rozhodnutie nielen z pohľadu jednej neschopnej firmy, ale z pohľadu v širších geopolitických súvislostiach. Nakoniec sa ani nečudujem, že gr žsr odstúpil.

Preto som rád, že sa nakoniec táto trať sa bude stavať cez Slovensko, pretože v opačnom prípade by sa táto trať postavila cez Maďarsko a Slováci by z toho nemali nič. Jednoducho to Rusi chcú postaviť, a aj keď toho nášho táraja nemám rád, v tomto má pravdu, buď to chceme, alebo nechceme.

Prevádzka na tých 87 km, čo šrt má, je ekonomicky výhodná, a verím, že aj nová šrt bude prínosom pre Slovensko a najmä pre oblasť, cez ktorú táto trať povedie.
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 309
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Thomas » 04. Apr 2008 07:57

Dalo by se z toho něco vytěžit - kdyby to vedlo jihem a bylo stavěno na 160km/h a oba rozchody :-), tak to leccos vyřeší. Otázka ale taky zní, na co to Rusové chtějí.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Thomas » 04. Apr 2008 08:08

MImochodem nejde jen o tom, že provoz na současné ŠRT je rentabilní, ale taky o to, v čem má toto výhodu oproti stávajícím tratím.

Proč taky Rusové chtějí stavbu přes hornaté Slovensko, když v HU by stavební náklady byly nesrovnatelně nižší.

U nás se dokonce v r. 2001 (tuším že za Zemana) poklepával základní kámen na stavbě šrt Ostrava (Bohumín) - Rusko, dnes tam stojí jen ten základní kámen (pokud vůbec ještě stojí) .
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Nick » 04. Apr 2008 08:45

Thomas napísal:MImochodem nejde jen o tom, že provoz na současné ŠRT je rentabilní, ale taky o to, v čem má toto výhodu oproti stávajícím tratím.

Proč taky Rusové chtějí stavbu přes hornaté Slovensko, když v HU by stavební náklady byly nesrovnatelně nižší.

U nás se dokonce v r. 2001 (tuším že za Zemana) poklepával základní kámen na stavbě šrt Ostrava (Bohumín) - Rusko, dnes tam stojí jen ten základní kámen (pokud vůbec ještě stojí) .


No o tom, že je to cez HU výhodnejšie pochybujem, pretože:

1. južné Slovensko nie hornaté
2. z Hanisky pri Košiciach do Viedne je podstatne kratšie ako je cez Poľsko a ČR alebo cez HU, kde by trať obchádzala oblúkom celé Slovensko, treba sa pozrieť poriadne na mapu.
3. nechcú to iba Rusi, ale aj Rakušania, a Slovensko z tohto môže len a len vyťažiť.
4. Rusi to chcú cez Slovensko práve preto, lebo je to výhodnejšie aj pre nich.

Tak prečo nie, ja som za túto trať.
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 309
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod sorgo » 04. Apr 2008 09:02

No neviem, ja vnimam skor ako politicku otazku. Ci sa bude prekladat tovar v Ciernej alebo vo Viedni je v konecnom dosledku jedno.

Ide o Ficov velky uklon Rusku. Vsak napokon Meciarovu orientaciu na vychod si pamatame viaceri, vsak.

Co sa tyka argumentu, ze SRT je silna vojenska zbran, tak tiez nevidim velky rozdiel v tom, ci Rusko vysadi tanky v Cope alebo vo Viedni :)

Podla mna je megaprojekt vystavby SRT do Viedne nezmysel. Tie peniaze sa daju vyuzit urcite lepsie.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 919
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 15:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Thomas » 04. Apr 2008 09:05

Bohužel nesouhlasím :-) Jižní Slovensko je až po Hron pahorkatina, HU je rovina ( s výjimkou průchodu přes kopcena SZ od Buzdapešti. Místy je terén těžký (Soroška). Ale má-li trať obcházet Zvolen (kde je těžší terén), pak jejím jediným vnitrostátním přínosem bude náklad a přímá spojnice BA - KE. Mimochodem mapu znám dost dobřé a vím,že na Slovensku se bude trať dost klikatit (např. od Sorošky se musí k jihu, apod.) a HU zas taková zajižďka není :-).

Pořád mi nějak uniká, v čem je výhoda takové nákladné stavby oproti stávajícímu překladu podvozků v Čierné n. T. a na co to Rusové a jak říkáš i Rakušané potřebují.

Pravda je že do Hanisky už trať stojí - to je výhoda Slovenska (a já to poněkud pominul)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Nick » 04. Apr 2008 09:50

Thomas napísal:Bohužel nesouhlasím :-) Jižní Slovensko je až po Hron pahorkatina, HU je rovina ( s výjimkou průchodu přes kopcena SZ od Buzdapešti. Místy je terén těžký (Soroška). Ale má-li trať obcházet Zvolen (kde je těžší terén), pak jejím jediným vnitrostátním přínosem bude náklad a přímá spojnice BA - KE. Mimochodem mapu znám dost dobřé a vím,že na Slovensku se bude trať dost klikatit (např. od Sorošky se musí k jihu, apod.) a HU zas taková zajižďka není :-).

Pořád mi nějak uniká, v čem je výhoda takové nákladné stavby oproti stávajícímu překladu podvozků v Čierné n. T. a na co to Rusové a jak říkáš i Rakušané potřebují.

Pravda je že do Hanisky už trať stojí - to je výhoda Slovenska (a já to poněkud pominul)
ň


Ja som len vyjadril svoj názor na túto stavbu. Nebudem polemizovať o tom, či je južné Slovensko pahorkatina, alebo či to pôjde cez Zvolen.

Stačí sa pozrieť poriadne na mapu, aké je severné Maďarsko, kde je taktiež "pahorkatina" a jeden tunel popod Sorošku je nepodstatný, nehovoriac o tom, že je možná aj koľajová splieť.

Ale je predčasné rozoberať technické riešenia, keď zatiaľ existuje možno len nejaký predbežný zámysel, a nie sú dostupné podrobnejšie informácie.

Na ďalšie nastolené otázky nie je v mojich silách dať zodpovednú odpoveď, jedine môžem odporučiť obrátiť sa na Ruskú alebo Rakúsku stranu.

Ešte uvediem, že tá priama spojnica Bratislavy a Košíc je jedným a nezanedbateľným prínosom celého projektu, ak bude využitý aj pre osobnú dopravu.
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 309
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Thomas » 04. Apr 2008 10:15

Na linii UA - Nyíregyháza - Fuzesabony - Hatvan - Budapest je rovina a mám za to, že je jasné, že jsem to myslel takto. S tou Soroškou ale máš pravdu.

Já taky říkám jen svůj názor.

Podle mě to může mít pro Slovensko smysl, pokud to Rusové tak chtějí, když se postaví trať na 160, nebo lépe 200 se splítkou rozchodů, která bude pro cargo i osobní dopravu a spojí AT - BA - TT- NR - ZV - KE - UA, kdy strany se budou 1/2 podílet na nákladech. Jinak nevidím, jak by se taková investice mohla vrátit.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod random » 04. Apr 2008 10:33

ja som vsetkymi dvadsiatimi proti stavbe SRT cez cele slovenske uzemie az do viedne .. neriesilo by to nic .. iba by to zobralo robotu nasim obcanom ... tie 4mld eur sa da poucit aj efektivnejsie .. ak je pravda ze EU potrebuje velke prekladisko s dobrou infrastrukturov preco ho neurobime na nasom ucemi? ... nech sa zdvojkolajni juzna trasa a upravi na 160kmh a severna deto.. nech sa dostavaju dialnice a rozsiri kosicke letisko... mozno by bolo dobre pouvazovat nad splavnenim tysy, bodrogu pripadne hornadu (jedno z toho) .. takto by sa vytvorila moznost ako prepravovat tovar po kolajach, ccestach, vode i vzduchu ... a to vsetko by bolo mozne z maleho uzemia kde by sa prebudovali iba uz existujuce prekladiska ... ak slovensko bude schopne prepravovat z tejto centrali kamkolvek a opacne naklad iba na tom trhne ... ja viem o co ide rakusakom .. maju dunaj a ten je kanalmi prepojeny zo zapadnym pobrezim .. no ked sa splavni jedna z riek na vychode (tysa je uz zplavnena neviem az pokade ale dost daleko) tuto vyhodu ziska aj slovensko ...

najprv treba mysliet na nas a potom na ostatnych ... stratime vyhodu pred ostatnymi ... neviem ako to je v polsku ale myslim ze oni nemaju SRT ... jedine slovensko ma tych asi 100km ... co sa tyka dalsieho rozsirenia SRT podla uvazovaneho projektu je to poriadna somarina ... ma sa to cele viest juznou trasou ... tu je zdvojkolajenych asi 96km a neviem pokial .. ale je to asi 1/3 ... vybudovanie SRT by spocivalo v elektrifikacii pre SRT a vytvoreni kolajovej spleti .. ja by som chcel vydiet toho sraca co bez relativne vaznejsich uprav tunela soroska tamat prezenie vlak po SRT (pretoze na to nebol nikdy projektovany) ... to rovno mozu prerazit dalsiu ruru alebo rozririt existujuci(povodny plan) ..ale to bez vyluky asi nepojde ... co sa stane ked tu budeme mat jednokolajovu mix trat SRT/NRT ??? dojde k tomu ze sa cela trat ubcha pretoze sa tam budu bit dva systemi .. nevravim ze to tak bude hnet ale zo vzrastajuciou premavkou sa to raz stane ... je to podla mna hlupost .. chore ... i ked slovensko dostane zaplatene za prepravu na svojom uzemi bude toiba zlomok toho co by dostalo keby sa za zlomok penazi mohlo vybudovat na nasom uzemi ...
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 864
Obrázky: 55
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Nick » 04. Apr 2008 11:05

Thomas napísal:Na linii UA - Nyíregyháza - Fuzesabony - Hatvan - Budapest je rovina a mám za to, že je jasné, že jsem to myslel takto. S tou Soroškou ale máš pravdu.

Já taky říkám jen svůj názor.

Podle mě to může mít pro Slovensko smysl, pokud to Rusové tak chtějí, když se postaví trať na 160, nebo lépe 200 se splítkou rozchodů, která bude pro cargo i osobní dopravu a spojí AT - BA - TT- NR - ZV - KE - UA, kdy strany se budou 1/2 podílet na nákladech. Jinak nevidím, jak by se taková investice mohla vrátit.


Predpokladám, že nová trať šrt Haniska -Viedeň pôjde súbežne so 160 po Lučenec a potom pojde smerom na Veľký Krtíš a pripojí sa opäť súbežne na trať 130, je to kratšia alternatíva, a nie je to ani nová alternatíva. Možné je, že v trase Tornaľa - Lučenec bude trať postavená samostatne priamo, bez kopírovania 160. Je predčasné o tom teraz hovoriť.

Podstatné je, že to Rusi chcú financovať a postaviť tu, a myslím si, že je to rozhodnutie v prvom rade z ekonomického hľadiska. Je to pre nich jednoducho výhodnejšie.
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 309
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Nick » 04. Apr 2008 11:15

random napísal:ja som vsetkymi dvadsiatimi proti stavbe SRT cez cele slovenske uzemie az do viedne .. neriesilo by to nic .. iba by to zobralo robotu nasim obcanom ... tie 4mld eur sa da poucit aj efektivnejsie .. ak je pravda ze EU potrebuje velke prekladisko s dobrou infrastrukturov preco ho neurobime na nasom ucemi? ... nech sa zdvojkolajni juzna trasa a upravi na 160kmh a severna deto.. nech sa dostavaju dialnice a rozsiri kosicke letisko... mozno by bolo dobre pouvazovat nad splavnenim tysy, bodrogu pripadne hornadu (jedno z toho) .. takto by sa vytvorila moznost ako prepravovat tovar po kolajach, ccestach, vode i vzduchu ... a to vsetko by bolo mozne z maleho uzemia kde by sa prebudovali iba uz existujuce prekladiska ... ak slovensko bude schopne prepravovat z tejto centrali kamkolvek a opacne naklad iba na tom trhne ... ja viem o co ide rakusakom .. maju dunaj a ten je kanalmi prepojeny zo zapadnym pobrezim .. no ked sa splavni jedna z riek na vychode (tysa je uz zplavnena neviem az pokade ale dost daleko) tuto vyhodu ziska aj slovensko ...

najprv treba mysliet na nas a potom na ostatnych ... stratime vyhodu pred ostatnymi ... neviem ako to je v polsku ale myslim ze oni nemaju SRT ... jedine slovensko ma tych asi 100km ... co sa tyka dalsieho rozsirenia SRT podla uvazovaneho projektu je to poriadna somarina ... ma sa to cele viest juznou trasou ... tu je zdvojkolajenych asi 96km a neviem pokial .. ale je to asi 1/3 ... vybudovanie SRT by spocivalo v elektrifikacii pre SRT a vytvoreni kolajovej spleti .. ja by som chcel vydiet toho sraca co bez relativne vaznejsich uprav tunela soroska tamat prezenie vlak po SRT (pretoze na to nebol nikdy projektovany) ... to rovno mozu prerazit dalsiu ruru alebo rozririt existujuci(povodny plan) ..ale to bez vyluky asi nepojde ... co sa stane ked tu budeme mat jednokolajovu mix trat SRT/NRT ??? dojde k tomu ze sa cela trat ubcha pretoze sa tam budu bit dva systemi .. nevravim ze to tak bude hnet ale zo vzrastajuciou premavkou sa to raz stane ... je to podla mna hlupost .. chore ... i ked slovensko dostane zaplatene za prepravu na svojom uzemi bude toiba zlomok toho co by dostalo keby sa za zlomok penazi mohlo vybudovat na nasom uzemi ...


Vážim si Tvoj názor. Ja som tomuto projektu naklonený a vidím v ňom vyšší zmysel ako v nejakom dlhom tuneli popod Štrbu na 180. Neobávam sa toho, že tu niekto niekomu bude brať prácu. Naopak myslím si, že záložné prekladisko je možné postaviť na Slovensku niekde pri Váhu a skôr sa možno podarí dotlačiť Maďarov, aby dostavali Nagymaros a zlepšili sa tak plavebné pomery na Dunaji a Váhu. Ten tunel bol príklad ako sa dá problém Sorošky riešiť, tunel je takmer rovný a možno vyhovuje aj elektrifikácii, keďže ho stavali cca pred 50 rokmi, dokonca cezeň vozia široké ruské cisternové vozne, ktoré sú problémom na 180 kvôli Štiavnickému tunelu.
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 309
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Nick » 04. Apr 2008 11:27

tu je link na jeden článok a mapu:

http://www.twin-city.net/index.php?opti ... 2%8C%A9=sk


tak čo, chceme to, alebo nie?
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 309
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod johhan » 04. Apr 2008 11:27

Trošku by som spresnil - túto stavbu z vačšej časti bude financovať konzorcium kde budú predbežne Rusi, Nemci, Rakušania.
.
Pozícia Slovenska je taká že buď to chceme alebo nie, pretože Rusi to chcú do Viedňe postaviť a buď to pojde cez SK alebo HU alebo oprášia projekt PL_CZ_AT
.
Najjednoduchšie by bolo keby sa Slovensko zúčastnilo konzorcia vo forme pozemkov
.
Prekladisko ČnT je pre Rusov nezaujímavé a ani Bratislava moc nie - takže to prekladisko bude len regionálne pre východ SK
.
Prečo radšej SK ako HU ? ... Rusi nemajú moc dobré vzťahy s maďarmi a pretláčanie takéhoto projektu by bolo skorej politicky problematické ako ekonomicky - proste Rusi idú cestou menšieho odporu ( oni majú naštudované celkom slušne Gabčíkovo a znášať riziko že Maďari odskočia od zmluvy sa im moc nechce - a maďari radi odskakujú od zmlúv )
.
Takže sme v rovine že buď niečo stratíme a aj získame, alebo niečo stratíme a nič nezískame
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod Nick » 04. Apr 2008 11:36

Ja si spomínam na podobný projekt, keď sa takéto prekladisko uvažovalo vybudovať pod Sereďou pri vodnej nádrži, kvôli ponoru lodí sa malo využiť zdvihnutie hladiny po vybudovaní vodnej nádrže v Nagymarosi na Váhu a Dunaji. Tovar z vlakov sa mal prekladať mal prekladať na lode. Určite nejaké záložné prekladisko bude, podľa tej mapy asi v Bratislave.
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 309
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod aquila » 04. Apr 2008 11:52

tato stavba sa nikdy nema sancu splatit. najma z dovodu, ze vlastne nie je co prepravovat.

ked ruske zeleznice cez BAM a transibirsku zdvihli nedavno poplatky, isla kontajnerova doprava o 80% dole.

nehovoriac o tom, ze supercontainerove lode s 10 000 a viac TEU su cim dalej tym beznejsie. a tam sa vlak skratka nechyta.

a co budu posielat ? sypke materialy ? ropu ? nehrozi.

nemci teraz experimentalne poslali jeden vlak ze ako to pojde a zistili, ze to je drahe ako das a viac ako experiment to neurobilo vela. nieco podobne ako s transrapidom, ked ho ani samotni nemci nebudu mat, lebo je pre nich drahy.

cize toto su krute fakty o tomto doslova nezmyselnom projekte ... snad len, ze ked je v havarijnom stave terajsia SRT, kde vlaky uz chodia 20 az 40 kmh a jej vyuzitie je tak tretinove, tak o com to je ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 393
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 04. Apr 2008 12:05

aquila - toto už dávno nie je pravda - Nemci si odskúšali v januári 2008 ( test v najhorších sibírskych podmienkach ) kontajnerový vlak z číny do Nemecka a zistili že vlak prišiel o 14 dní rýchlejšie ako loď a aj lacnejšia preprava bola. A to predpokladali že im to bude trvať 20 dní
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod Nick » 04. Apr 2008 12:07

aquila napísal:tato stavba sa nikdy nema sancu splatit. najma z dovodu, ze vlastne nie je co prepravovat.

ked ruske zeleznice cez BAM a transibirsku zdvihli nedavno poplatky, isla kontajnerova doprava o 80% dole.

nehovoriac o tom, ze supercontainerove lode s 10 000 a viac TEU su cim dalej tym beznejsie. a tam sa vlak skratka nechyta.

a co budu posielat ? sypke materialy ? ropu ? nehrozi.

nemci teraz experimentalne poslali jeden vlak ze ako to pojde a zistili, ze to je drahe ako das a viac ako experiment to neurobilo vela. nieco podobne ako s transrapidom, ked ho ani samotni nemci nebudu mat, lebo je pre nich drahy.

cize toto su krute fakty o tomto doslova nezmyselnom projekte ... snad len, ze ked je v havarijnom stave terajsia SRT, kde vlaky uz chodia 20 az 40 kmh a jej vyuzitie je tak tretinove, tak o com to je ?


A kedy sa zaplatí diaľnica BA-ZA-RK-PP-KE ??

A kedy sa zaplatí výstavba novej trati na V. koridore, kde sa čoraz častejšie objavujú megalomanské návrhy ??

Hm, takže Rusi a Rakušania nie sú veľmi rozumní , keď chcú túto trať financovať a investovať tak do niečoho, čo nemá návratnosť, lebo sa nemá čo na tej trati prepravovať. No, ale tomu sa mi nechce veriť.
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 309
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Thomas » 04. Apr 2008 12:11

Stále nechápu, co to komu přinese a je to podle mě megaprojekt, který nic neřeší. Ale to je věc Rusů a Němců.

Otázka ale pak zní, co z toho bude mít Slovensko. DPH se platí při dopravě přes hranice v místě odeslání, nebo doručení (teď si nejsem jistý, které z těch pravidel platí) jak je to při překročení unijní hranice netuším (tj. pokud by SK bylo jen tranzit. zemí, tak nemusí dostat nic...), Sídlo bude asi jinde než na Slovensku, daň z příjmu tedy taky může plynout někam jinam než na SK (podotýkám, že může nevím jak to je přesně). Má-li Slovensko být jen zemí tranzitu, jaký to má přínos? To není jen otázka "chceme to, anebo ne"? Navíc pokud to má minout Zvolen ...

Já bych skutečně radši viděl přínos i pro vnitrostrátní dopravu - víceúčelovost pomůže oběma stranám. I trať do Hanisky, byť tu někdo vzpomenul, že je rentabilní, je úplně zbytečně jednostranná - proč na ní není osobní doprava KE - Užhorod a odbočka do KE?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Thomas » 04. Apr 2008 12:15

Nick napísal:
aquila napísal:tato stavba sa nikdy nema sancu splatit. najma z dovodu, ze vlastne nie je co prepravovat.

ked ruske zeleznice cez BAM a transibirsku zdvihli nedavno poplatky, isla kontajnerova doprava o 80% dole.

nehovoriac o tom, ze supercontainerove lode s 10 000 a viac TEU su cim dalej tym beznejsie. a tam sa vlak skratka nechyta.

a co budu posielat ? sypke materialy ? ropu ? nehrozi.

nemci teraz experimentalne poslali jeden vlak ze ako to pojde a zistili, ze to je drahe ako das a viac ako experiment to neurobilo vela. nieco podobne ako s transrapidom, ked ho ani samotni nemci nebudu mat, lebo je pre nich drahy.

cize toto su krute fakty o tomto doslova nezmyselnom projekte ... snad len, ze ked je v havarijnom stave terajsia SRT, kde vlaky uz chodia 20 az 40 kmh a jej vyuzitie je tak tretinove, tak o com to je ?


A kedy sa zaplatí diaľnica BA-ZA-RK-PP-KE ??

A kedy sa zaplatí výstavba novej trati na V. koridore, kde sa čoraz častejšie objavujú megalomanské návrhy ??

Hm, takže Rusi a Rakušania nie sú veľmi rozumní , keď chcú túto trať financovať a investovať tak do niečoho, čo nemá návratnosť, lebo sa nemá čo na tej trati prepravovať. No, ale tomu sa mi nechce veriť.


D1 se zaplatí. Jinak by nebylo PPP :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Nick » 04. Apr 2008 12:20

aquila:

Máš pravdu v tom, že trať šrt je v hroznom stave, ale ona je tak hrozne postavená, jednoducho za čias krásnych zajtrajškov sa všetko flákalo a šetrilo na všetkom, aj tu je odfláknutá robota na stavbe železničného spodku, lebo sa musel plniť plán a iné hovadiny v podobe socialistických záväzkov, nebolo poriadneho materiálu, chýbala technológia, ak nerátam krompáče a lopaty tak ani mechanizmov nebolo, aj preto sú násypy k ničomu a jedine prestavať nanovo je riešením. Takže tak. Viezol som sa na tejto trati pri 40. výročí, takže som mal možnosť ju vidieť naživo. :wink:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 309
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Nick » 04. Apr 2008 12:23

Thomas napísal:D1 se zaplatí. Jinak by nebylo PPP :-)


PPP zatiaľ nie je. Dúfam, že bude v minimálnej miere. A ak bude, tak to bude len krátky úsek, nie celá D, navyše aká bude cena PPP, to dnes ešte nikto nevie, tak ako niekto vie, že sa zaplatí? :lol: :wink:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 309
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Thomas » 04. Apr 2008 12:32

Nick napísal:
Thomas napísal:D1 se zaplatí. Jinak by nebylo PPP :-)


PPP zatiaľ nie je. Dúfam, že bude v minimálnej miere. A ak bude, tak to bude len krátky úsek, nie celá D, navyše aká bude cena PPP, to dnes ešte nikto nevie, tak ako niekto vie, že sa zaplatí? :lol: :wink:


Kdyby se to nemělo zaplatit, tak o tom ani nikdo neuvažuje. U PPP je problémů celá řada, ale ne ten principielní, tj. že by se to nezaplatilo, jinak by to prostě nemělo smysl. Samozřejmě, můžou vznikat dílčí problémy jako jsou úseky D1 LL-DS (tunel v ceně 2 mld./km), ale i tam, je návratnost do 100 let. Většina úseků je ale o dost levnějších.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod aquila » 04. Apr 2008 12:34

johhan napísal:aquila - toto už dávno nie je pravda - Nemci si odskúšali v januári 2008 ( test v najhorších sibírskych podmienkach ) kontajnerový vlak z číny do Nemecka a zistili že vlak prišiel o 14 dní rýchlejšie ako loď a aj lacnejšia preprava bola. A to predpokladali že im to bude trvať 20 dní


johhan, obycajne si velmi dobre informovany, ale tu nemas zrovna najlepsie udaje. ja mam od schenkeru aj report..

ten vlak dosiel za 18 dni az do frankfurtu. a oni by len chceli casom docielit aspon 15 dni. samozrejme tych 18 dni bol dosiahnute specialnymi dohodami medzi 6timi zucastnenymi statmi na zjednodusenie colneho konania. rozumej nie kazdy to bude moct robit ;) ale to je plus minus jedno, je to stale menej ako 35-40 dni lodou.

mno ale k veci, dosiel sice rychlejsie, ale zatial je to stale vyrazne drahsie a pise sa tam, ze ked zvysia ruske zeleznice zase poplatky ako zvysili naposledy (co je dost neodvratny faktor), bude to velmi nevyhodne.

mno a samozrejme asi najvacsi problem je, ze jednym vlakom dopravis asi tak 100 kontajnerov a to si pri superdlhom asi kilometrovom vlaku! a jedna lod ti za tych 40 dni dopravi 10 az 15 tisic kontajnerov ;) cize "mensi" rozdiel tu je ;)

teraz sa to da pouzit pri tovaroch s vyssou pridanovu hodnotou a kde sa oplati si priplatit za zrychleny dovoz. vsak sa to aj porovnava nie s dopravami lodou, ale zrychlenou dopravou leteckym cargom. kedy niektore tovary treba relativne rychlo, ale prepravit to letecky by to bolo drahe.

ale kazdopadne nic masove sa nekona a MOZNO v roku 2009 budu pokracovat v experimentoch .. jo a samozrejme, ze to ide cez bielorusko a polsko do nemecka, kde je "kusok" iny trh ako malicke rakusko .. a nemci ked tak maju zaujem na reko polskej trate a slovenska trat do viedne ich vooobec netankuje. to je skor zase komplex rakusakov, ktori to videli u nemcov, ze sa s tym uz dlhsie zaoberaju a tak chcu mat prekladisko vo viedni ;)

btw. perlicka, ze vraj sa kazda zasielka oplati z bezpecnostnych dovodov rozdelit na dve casti, v pripade "straty" tovaru, je to lacnejsie ako mat zabezpecenu ochranu.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 393
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.

cron