Moderátor: Moderátori
Toto keď si napísal, si mi pripomenul Vlados zrovna som nedávno pozeral oni tam natiahli diaľnicu vrchom pohoria.Vlados napísal:Až sa raz budeme mať napr. ako Saudská Arábia, tak nebude problém postaviť aj diaľnice pre duchov. Pokiaľ sa nám bude rozpadávať existujúca cestná ciest a padať mosty, tak zabudnime. Môžeme byť rady za opravenú cestu (aj keď toto financujeme z rozvojových peňazí) a kde tu postavený obchvat (hoc aj 1 za 5 rokov).
PK napísal:Roky sa tu o tom dohaduje, pritom, tymto smerom prechadza hlavna os Slovenska a jedna z tras Donovaly, alebo Certovica jednoducho musi byt. Najlepsie obe.
Bude sa o tom mudrovat hore dole, dookola sa postavia nezmysly ktore to nenahradia ako R3 a nakoniec sa to aj tak postavi, samozrejme ako vsetko na Sk 50 rokov po funuse.
Ak by sa nemudrovalo a hned na zaciatku by sa stavalo na hlavnej osi Slovenska Bratislava - Nitra - Zvolen - Brezno - Presov - Snina, mohlo sa teraz jazdit Presov - Bratislava 330km za 2h20m a Kosicania by to mali dalej, cez Presov za 2h30m, pokryte prakticky cele Slovensko 50km hore, dole od tej osi.
a vsetci budu stat v kolonach.Kompletne zrusit a vsetky peniaze dat do rozvoja cestnej siete a autobusovej dopravy.
si robis srandu, tych 400 mega je nic ked vlaky odviezli 77 356 524 cestujucich pred koronou. za tych 400 mega mozno postavis nejaky blby tunel kde denne prejde par tisic aut a aj za cely rok len mala cast toho co sa odvezie vlakmi.Pozri si vyrocnu spravu zeleznicnej spolocnosti, za 2022 prijmy z listkov 100 milionov, celkove naklady 500 milionov.
dlhodoba koncepcia existuje, vola sa D1 a bola to priorita kazdej vlady. problem je ze D1 stoji 5+ miliard len po KE a nakreslila sa taka dialnicna siet ktorej hustota je zbytocne velka, vacsia ako v polsku (ta mapka je este vacsi hardcore - ibazeby to neboli vsetko dialnice). okrem toho sa preferuju tunelove varianty a zbytocne velkoryse riesenia. to je vsetko dlhodoba koncepcia ktora nezodpoveda vopred znamemu objemu prijmov z eurofondov + nie je vola zvysit dlh o nejakych 5 percent hdp co je este stale podpriemer EU.Je to vidím presne naopak. Slovensko je tam práve kvôli tomu, že sa stavia bez dlhodobej koncepcie a bez tvrdých dát,
v BA take cesty nenavrhnes.cesty sa daju navrhnut tak aby kolony neboli, najma ak mas peniaze...
to sa vola sluzba verejnosti.Je to dotacia statu pre ZSR, pripocitaj k tym 500 milionom a sme na 875 milionoch rocne na vlaciky. Ak vlaky odvezu 77 milionov cestujucich tak priemerna cesta stala viac ako 11Eur, predpokladam, ze priemerna cena listka bola tak 2E...
super. pred casom bola statistika ze po dialniciach ide 1/4 vykonov, a jednotkach polovica a na cestach 2-3 tiez stvrtina. ta 1/4 mi pripada hrozne malo a vacsina by to nebola aj keby bolo dialnic viac. cize npr. ked 75 percent ludi chodi po 1-2-3 tak oni dotuju tych co sa vozia po dialnici (phm, dane atd...). a neskusaj na mna hlasky typu ze co sa vozia na dialnici tvoria vacsie hodnoty a pod...takze v poriadku zrusme vlaky ale potom nedotujme ani dialnice. kludne nech sa plati myto za kazdy km aj pre OA. potom uvidime ake dialnice duchov tu buduTu D1 za 5 miliard mas zaplatenu za 5,7 roka len z penazi na zeleznice. To je o dost skor ako by sa asi stihla postavit normalnymi rychlostami stavania.
ale je ti jasne ze ak toto prepocitas cez obyvatelov na polsko/madarsko tak ani oni toto nemaju. tvoja mapka je o spojeni vsetkeho mozneho v ruralnej krajine bez adekvatnej hustoty zaludnenia, nieze spojenie zapad-vychod. ludom nedoprajes vlaky a nezaujima ta ze studenti/dochodcovia a kopa dalsich co z nejakeho dovodu nemozu/nestoja o to aby sa vyvazali autom mali svoju dopravu. uz len to ze kolko je obeti/ranenych na cestach a kolko je vlakovych nestasti. isteze treba urobit optimalizaciu najma Os a prepojit ich s autobusmi, zrusit duplicitu. urcite treba zaviest integrovane cestovne...ale Ex/R/Rex autobusmi nenahradis, takisto Os do vacsich miest. na zeleznici nemas kolony, semafory....Neratal som to, ale moze tam byt celkovo do 2500km dialnic, ktore by sa tempom 35km za peniaze zo zeleznic a 20km z doterajsich zdrojov dali postavit za 45 rokov.
Autobusmi po dialnici v pohode nahradis aj Ex/R. Cim by si siel do Kosic ak by si mal na vyber terajsi vlak, ktory sa derie do Ke 6h s meskanim +1h normalne, alebo busom ktory prejde celu trasu po dialnici, 350km, rychlostou 110km/h za 3h 11min.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.