Moderátor: Moderátori
Dy napísal:Mesto Prešov potrebuje rýchle diaľničný obchvat na D1. To je základný problém a následne bude potrebné doplniť aj obchvat v smere na Hanušovce nad Topľou.
Koksolam napísal:Neviem, mna skor mrzi, ze ten obchvat Predova sa riesi len tak "nudzovo" s ohladom na prepojenie silou mocou D1 a vobec sa neuvazuje hned s paralelnou vystavbou severneho obchvatu hoci len aj s vyustenim na cestu do Sabinova. To by myslim Presovcanom pomohlo viac, odlachcilo skoro centrum mesta, tak to vyzera na kolabovanie useku na Levocskej , a tranzitne odlachcenie ulice 17.Novembra.
Dy napísal:Nemyslím si, že sa stavia D1 obchvat Prešova núdzovo, lebo keby ano, tak už stojí nejaký variant. Práveže sa stále zvažuje na tlak samosprávy tunelový variant, ktorý NDS zatiaľ stavať nechce a úprimne povedané ani by nestavala, lebo myšlienka stavať D1 od východu sa nerealizuje. Dôkaz je Prešov-Svinia, kde nie je ochota NDS dať o 1-2 mil. SKK viac za pozemky, aby sa mohlo prestavať 100-vky mil. SKK, nie je tu ochota stavať ani 1/2 profil (PP-PO), čoho dôkazom je 3. etapa Mengusovce-Jánovce a tunel Branisko, ktorý keby mal druhú rúru, tak by nebol každý mesiac-dva zatvorený cca. 10 dní, ale by to bolo ročne max. 20 dní. Nehovoriac o úsporách pri technologickom vybavení, ale to už sme inde.
Keby sa nemal stavať D1 obchvat PO, tak práveže by nepomohli ani riešenia na Sabinov či v smere na R4. Lebo priorita je naozaj D1, bolo by z Prešova niečo ako PB.
Koksolam napísal:No ved ja som myslel tym nudzovym variantom to, ze NDS hlada len co najlacnejsi variant Ustetrit kde sa da aj za cenu nizsich navrhovych rychlosti a podobne, Ty si spominal pozemky..dalsi priklad. teraz urcite nastane zmena v NDS....
Ono mi to pripada, ze NDS uz vie za kolko to postavit, len zatial nevie ako
Dy napísal:Koksolam napísal:No ved ja som myslel tym nudzovym variantom to, ze NDS hlada len co najlacnejsi variant Ustetrit kde sa da aj za cenu nizsich navrhovych rychlosti a podobne, Ty si spominal pozemky..dalsi priklad. teraz urcite nastane zmena v NDS....
Ono mi to pripada, ze NDS uz vie za kolko to postavit, len zatial nevie ako
Tiež si myslím, že nastane nejaká zmena. Buď vo vedení alebo v myslení vedenia. Samozrejme vplyvom MDPT.
Inak zaujímalo by ma aká je dnes dopravná situácia v meste Prešov Parkovanie, priepustnosť križovatiek, systém MHD a prípadne aj SAD, prepojenie mestských častí.
aquila napísal:ja co viem, tak v presove je jedna z najlepsich MHD v slovenskych republike. maju tusim aj najvyssi podiel nizkopodlaznych vozidiel. zacali aj s instalaciou specialnych obrubnikov na zastavkach, kde mozu vozidla "prirazit" az tesne k obrubniku.
ale chyba im ten obchvat. resp dokoncenie nabreznej by presovu velmi pomohlo.
o dialnicnom obchvate ani nehovorim.
aquila napísal:ja si myslim, ze v presove je lepsia MHD, kvoli tomu, ze maju este vyssi podiel trolejbusov a ze maju aj vyssi podiel nizkopodlaznych vozidiel (aj trolejbusov aj autobusov).
ok79 napísal:Jo a druha vec co mi vadi je stav vypadovky na Kosice, nektere kanaly jsou v tak hroznem stavu ze bych za to spravu cest nafackoval, uz se mi parkrat stalo ze jsem vletel do kanalu 5-10 cm pod povrchem vozovky.
Dy napísal:Inak v Prešove ja som zase čítal, že mesto pomaly z hľadiska turistického ruchu ožíva, ale naozaj tam tých možností veľa nie je.
Pre Prešov je najpodstatnejšie, aby štát rýchlo staval D1 PO-Svinia a v samotnom meste je cestná sieť celkom dobre postavená, to, čo treba, to je celkový obchvat okolo mesta, na začiatok treba naozaj základ a tým je prepojenie D1 od BA a od KE.
Koksolam napísal:Dy napísal:Inak v Prešove ja som zase čítal, že mesto pomaly z hľadiska turistického ruchu ožíva, ale naozaj tam tých možností veľa nie je.
Pre Prešov je najpodstatnejšie, aby štát rýchlo staval D1 PO-Svinia a v samotnom meste je cestná sieť celkom dobre postavená, to, čo treba, to je celkový obchvat okolo mesta, na začiatok treba naozaj základ a tým je prepojenie D1 od BA a od KE.
Co sa tyka moznosti Presova, je ich podstatne viac, len bohuzial im chyba propagacia, takze tvrdit, ze v Presove vela toho nie je myslim len dosledok toho, ze to nie je propagovane a takisto mozno svojou mensou znalostou lokality.
Ano, D1 je kluc, obchvat takisto. Plus brat turistiku Presova komplexnejsie ako len historicke jadro. Nadherne okolie, historia, hrady a zamky su tam nadherne.
Cestna siet v Presove je na vynikajucej urovni, pripomina mi to "malu Zilinu" kde v obidvoch mestach obchvat, respektive obchvaty plus dialnicne pripojenie spravia maly zazrak a mesta budu na peknych par rokov vystarane
E499.3056 napísal:Nábrežná komunikácia sa možno už posunie vpred - zamietli sťažnosť problémovej rodiny (r. Drutárovských) domom Pod Kalváriou 44.
Tunelový variant? Azda nikdy.
Dy napísal:E499.3056 napísal:Nábrežná komunikácia sa možno už posunie vpred - zamietli sťažnosť problémovej rodiny (r. Drutárovských) domom Pod Kalváriou 44.
Tunelový variant? Azda nikdy.
Tunelový variant možný je, ale treba dať čas. Naozaj, keď bude PO tlačiť na diaľnicu, bude estakáda.
Ja byť Prešovčan tlačím na začatie D1 PO-Svinia.
Koksolam napísal:Dy napísal:E499.3056 napísal:Nábrežná komunikácia sa možno už posunie vpred - zamietli sťažnosť problémovej rodiny (r. Drutárovských) domom Pod Kalváriou 44.
Tunelový variant? Azda nikdy.
Tunelový variant možný je, ale treba dať čas. Naozaj, keď bude PO tlačiť na diaľnicu, bude estakáda.
Ja byť Prešovčan tlačím na začatie D1 PO-Svinia.
NDS tlaci inak, bohuzial
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.