od jarino » 09. Okt 2018 20:51
Akí všetci? To som nepovedal.
Tvrdil si, že nie je potrebné pozerať na vyčerpanú kapacitu ciest ale na rýchlosť prejazdu daným úsekom. Tvrdím, že to je ďalší argument podporujúci D1 Višňové, nakoľko rýchlosť prejazdu ZA - MT je taká aká je. Pre mňa za mňa nech aj rozšíria súčasnú I/18, čo je bohužiaľ nereálne. Neviem prečo tu vyťahuješ nejakú mytológiu.
Tranzit východ - BA a opačne je iba v istých dňoch a určite sa Strečnu vyhýba. Kedysi ďalším argumentom boli aj Vrútky, Sučany atď. Rozhodne tu nebudem tvrdiť, že je to nejaké extra číslo, to nechám na zástancov R2, ktorí tvrdia, že po dostavaní celej R2 tie intenzity budú úplne iné, lebo tranzit západ - východ. Takže táto pripomienka mi nemala byť adresovaná...
ZA - MT určite veľa tvorí lokálka, to bezpochýb, tak ako aj v iných prípadoch. Tá má alternatívu v podobe vlaku, komu vlak nevyhovuje, tak sa vlečie v kolóne. Každý má možnosť výberu.
Zlá situácia je preto, že tých vozidiel je veľa, t.j. mix lokálka plus tranzit.
Čo je na Donovaloch? Lokálka? Asi nie.
Áno, cez Hričovské Podhradie. Už to tu bolo dávnejšie spomínané. Tak si to želá EK, inak by nedala peniaze na D1. Tak isto sa to deje v prípade Donovalov, do ktorých nikto nebude liať peniaze...
To je síce pravda, avšak vo Vrútkach aj bez toho dosť veľa ľudí nastupuje/vystupuje/prestupuje, či už Vrútky/MT (pešo, vlak alebo MHD) alebo do dedín medzi MT a TR (vlak). Dalo by sa to zrejme lepšie zorganizovať, ale čo už, no aj tak vlakov majú až až -> R BA - KE každé 2 hodiny, Os/REX ZA - RK v špičke hodina/polhodina s prestupom na Os a R ZA - BB každé 2 hodiny.
Martinská MHD nie je nič extra a ak ŽSR postavia zastávku pri Fatre, tak dostupnosť ďalších sídlisk v MT sa radikálne zvýši. MT nie je veľkomesto, žeby sa nedalo pešo dostať za rozumný čas domov.
Áno, auto je komfort. Bez debaty. Na druhej strane v poslednej dobe autá stoja a vlak si to valí 100-kou. Teda ak sa nevykoľají. Pokým ide iba dostať samého seba z domu do roboty a späť, vlak je víťaz. Aj finančne lepšie vychádza.