od jarino » 24. Dec 2017 16:37
Predpoklad začatia prác: 1.10.2018
Doba výstavby: 1340 dní
Predkladanie ponúk: 27.2.2018
Financovanie: ŠR
Míľniky:
1. míľnik: Ukončenie výstavby So 804-00 Provizórne premostenie Torysy - 100 dní od začiatku lehoty výstavby
2. míľnik:Ukončenie výstavby nosnej konštrukcie SO 219-00 Most na prístupovej ceste k severnému portálu tunela Bikoš nad potokom Dzikov - 180 dní od začiatku lehoty výstavby
3. míľnik: Zahájenie prác na hlbinnom zakladaní SO 201-00 Most na rýchlostnej ceste v km 1,350 na údolím a poľnou cestou - 180 dní od začiatku lehoty výstavby
4. míľnik: Ukončenie výstavby SO 601-00(preložka 2x110 kV) a SO 614-00(preložka vzdušného vedenia) - 300 dní od začiatku lehoty výstavby
5. míľnik: Ukončenie nosnej konštrukcie SO 203-00 Most na R4 v km 3,67 nad cestou I/68 na križovatke Prešov-Sever - 750 dní od začiatku lehoty výstavby
6. míľnik: Ukončenie razenia na SO 401-00-04 – Razený tunel - 900 dní od začiatku lehoty výstavby
7. míľnik: Presmerovanie dopravy do novej trasy minimálne v polovičnom profile SO 111-00 Rekonštrukcia cesty I/68- 1000 dní od začiatku lehoty výstavby
8. míľnik: Ukončenie výstavby na SO 401-00-08 Vozovka a chodníky - 1200 dní od začiatku lehoty výstavby
Pokuty za nesplnenie míľnikov:
Míľnik č.1: 30 000 €
Míľnik č.2: 30 000 €
Míľnik č.3: 80 000 €
Míľnik č.4: 30 000 €
Míľnik č.5: 150 000 €
Míľnik č.6: 50 000 €
Míľnik č.7: 300 000 €
Míľnik č.8: 70 000 €
Míľnik č.9: 40 000 €
Výkopy: 1 393 823 m^3
Násypy: 1 049 611 m^3
Násypy nákup: 394 833 m^3
Prebytok zeminy: 739 045 m^3
Súčasťou stavby je celkom 9 mostných objektov stavby s označením 201-00 – 203-00, 214-00, 217-00, 219-00 a 231-00 – 233-00 a ďalej jedno provizórne premostenie 804-00. Najvýznamnejšími a technicky najnáročnejšími mostmi stavby sú 201-00, 202-00 a 203-00.
Rozdelenie mostov :
- na rýchlostnej ceste R4 sú 3 mosty, z toho 1 most nad železničnou traťou a riekou
- na vetvách križovatky sú 3 mosty
- na ceste I. triedy 1 most
- na prístupových cestách k portálom tunelov 2 mosty
Obsahom objektu 106-00 je zabezpečenie dočasného pripojenia navrhovanej rýchlostnej cesty R4 na rekonštruovanú cestou I/68 (smer Sabinov) SO 111-00 s možnosťou príjazdu do rekreačného areálu „Šariš park“ s výhľadovým prepojením na mimoúrovňovú križovatku ciest I/68, III/543011 a III/543001 v obci V. Šariš.
201-00 MOST NA R4 V KM 1,350 NAD ÚDOLÍM A POĽNOU CESTOU
Most je súčasťou rýchlostnej cesty R4. Pozostáva z ľavého a pravého mosta. Premosťuje hlboké údolie a poľnú cestu SO 121-03.
Mostný objekt je tvorený dvomi samostatnými mostami. Každý most je 7-poľový s rozpätiami 34,0m+5 x 45,0m +34,0m. Nosná konštrukcia pravého mosta je zrkadlovým obrazom ľavého mosta. Mosty sú monolitické, dodatočne predpäté s dvojtrámovým komorovým prierezom s konštantnou výškou a šírkou prierezu. Hrúbka stien a spodnej dosky, ktoré tvoria komoru je premenná.
Predpokladaná výstavba: 8.1.2020 - 17.1.2022
202-00 MOST NA R4 V KM 3,10 NAD RIEKOU TORYSOU, TRAŤOU ŽSR A CESTOU I/68
Mostným objektom sa premosťuje poľná cesta, rieka Torysa, prístupová cesta 122-00 k tunelu Bikoš s mostným objektom 217-00, jednokoľajná trať ŽSR Prešov - Plaveč a cesta I. triedy I/68 Prešov - Sabinov.
Šírkové usporiadanie na moste je v súlade so šírkovým usporiadaním komunikácie R4 mimo most a zodpovedá kategórii R 24,5/100.
Mostný objekt 202-00 bol navrhnutý ako osempoľová spojitá monolitická konštrukcia z dodatočne predpätého betónu, realizovaná letmou betonážou, s rozpätiami polí v osi mosta 36,0+53,0+82,0+87,0+58,0+58,0+48,0+32,0 m. Priečny rez mosta je 1 komorový.
Základné parametre oboch mostov sú rovnaké: dĺžka premostenia je 451,60 m, dĺžka nosnej konštrukcie je 455,60 m, celková dĺžka mosta predstavuje 468,30 m.
Predpokladaná výstavba: 30.10.2018 - 31.5.2021
203-00 MOST NA R4 V KM 3,67 NAD CESTOU I/68 NA KRIŽOVATKE PREŠOV – SEVER
Mostný objekt sa nachádza na križovatke Prešov – Sever na ceste R4 v km 3,67 R4.
Mostný objekt pozostáva zo štyroch samostatných nosných konštrukcií. Vnútorné mosty prevádzajú rýchlostnú komunikáciu R4. Vonkajšie mosty prevádzajú kolektory križovatky na vetvy križovatky.
Dĺžka premostenia je 96,14m – 96,27m. Dĺžka nosnej konštrukcie je 100,96m – 101,145m. Celková dĺžka mosta je 113,55 – 113,795m.
Voľba nosnej konštrukcie vyplynula z prekonávanej prekážky (cesty I/68 v križovatke Prešov Sever) a prevádzanej komunikácie (rýchlostná cesta R4). Nosná konštrukcia je monolitická predpätá betónová dosková konštrukcia s konzolami konštantnej výšky 1,4 m. Výstavba NK sa zrealizuje na pevnej skruži.
Predpokladaná výstavba: 1.3.2019 - 1.1.2021
214-00 MOST NA VETVÁCH 3 A 4 KRIŽOVATKY PREŠOV – SEVER NAD POTOKOM DZIKOV
Mostný objekt je klenba zo železobetónu s rozpätím 23,75 m. Výstavba na pevnej skruži.
217-00 MOST NA PRÍSTUPOVEJ CESTE K SEVERNÉMU PORTÁLU TUNELA BIKOŠ NAD RIEKOU TORYSOU
Nosná konštrukcia pôsobí 6-poľový spojitý nosník. Celková dĺžka nosnej konštrukcie je 246,00m. Rozpätie polí je 32,18+4x45,245+32,18m.
Predpoklad razenia tunela od 1.3.2019 do 25.2.2021
---
Hodnota za peniaze iba pracovala s poskytnutými údajmi. Keby fungovali skôr, tak neviem ako by prešlo Brodno - Strážov. Jedine žeby dopravný model hovoril o intenzitách vyšších ako 20 tisíc vozidiel.
Po obchvate má v roku 2045 prejsť 22 tisíc vozidiel. Zároveň dopravný model rovnaké intenzity uvažuje na hlavných mestských komunikáciách ako Levočská alebo gen. Svobodu. To sa mi nezdá moc realistické. A na II.etape pri intenzite 11 tisíc vozidiel v roku 2045 je plný profil vyhadzovanie peňazí, presne ako Brodno - Strážov, načo už evidentne prišli v NDS, keď oni prišli s takým návrhom.
Preložku Sabinovskej bude nutné spraviť tak či tak. Zdá sa mi, že tunel už bol nahradený zárezom. Aj tak až keď bude Technická štúdia a EIA budeme vedieť viac, čo už malo byť spravené dávno...
MK pozdĺž Sekčova nemôže byť taký problém. Ani močariny, veď sídlisko Sekčov je postavené na podobnom a ani rozdrobené parcely, ktoré možno predĺžia proces MPV.
Križovatka na Veľký Šariš má byť podľa podkladov súčasťou nasledujúceho projektu pod SSC.