Tak uz je jasne, preco boli informacie drzane pod pokryvkou. Dodatkom k stavbe NK za 420k bez dph sa urobila reko Kosickej a Vychodnej. Zafungovalo to, nikto sa do toho neobul
S požiadavkou na úpravu prišlo mesto Prešov.
„Za účelom zvýšenia priepustnosti, zvýšenia bezpečnosti dopravy a v neposlednom rade aj zvýšenia komfortu jazdy a tým aj zníženia negatívnych účinkov dopravy na dotknuté mestské časti bolo na základe požiadavky mesta Prešov a na základe pridelených finančných prostriedkov z ministerstva dopravy zabezpečené spracovanie projektovej dokumentácie na úpravu ulíc Košická a Východná ako priame pokračovanie úprav zrealizovaných v rámci preložky cesty I/68,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Lucia Karelová.
Všetky stavebné úpravy si vyžiadali navýšenie pôvodnej sumy o približne 420-tisíc eur bez DPH.
Peniaze sa tak navýšia k zazmluvnenej sume stavby preložky cesty I/68, ktorá je v hodnote cez 49 miliónov eur.Na strane jednej super, na strane *** Rovnako co sa tyka samotnej upravy, na strane jednej skvele, drobne zmeny, posunutie obrubnikov, premalovanie VDZ, na strane druhej smutne, ze to 10 rokov dennodenne sposobovalo Presovu problemy.
Ked to cele zhrniem, od nadjazdu pri ZVL smer PO sa ide troprudovo, 2 pruhy od nadjazdu, jeden od svabov vedla nadjazdu. Pruh od Svabov sa zbieha ako prvy k dvojprudovke. Dvojprudovka sa zbieha na moste do jedneho pruhu. Most je totiz postaveny na 2+2. Rychly pruh sa chvalabohu logicky zbieha do praveho. Odbocenie na Jilenickeho, ak aj z Jilemnickeho smer mesto je zakazane. Konecne. Jedine SADka pri vyjazde z vozovne si trosku nadide. Po byvalu zel. vlecku pri areali Solivarov ide uz len jeden pruh. Ten sa rozdvojuje tak, ako sa rozdvojoval povodne ale s tym, ze odbocovaci pruh uz nie je deleny na odbocenie k zasobovaniu do Tesca a az nasledne odbocenie na Vychodnu. Takze auta odbocujuce na Vychodnu sa mozu radit do pruhu od zaciatku a nebudu uz blokovat smer centrum. Rovnako smer centrum uz nema v krizovatke vybezok pre druhy pruh, kde by sa auta mohli zaradit a tak blokovat odbocenie na Vychodnu. Tu je foto. Vzadu vidiet novy ostrovcek, na urovni bieleho passatu bola vlecka a vpravo je odbocenie k zasobovaniu Tesca ale uz ako sucast odb. pruhu:
https://presov.korzar.sme.sk/g/69959/kr ... =p2739213#Zuzenie prejazdu do mesta na jednopruh by mohlo ciastocne prispiet k tomu, ze este stale je hojne vyuzivany tranzit KE-PP tadialto. Je to urcite scasti zvykovym sposobom, scasti slabym portalovym znacenim pred nadjazdom a scasti nelogickym kapacitnym 2+2 nadjazdom smer mesto vs uzke tmave odbocenie na KO. Zrejme tomu prispieval aj google maps, ktory az pred par dnami rozpoznal NK.
Ak by to nase normy dovolovali, pre odbocenie na Vychodnu by sa mohol zrusit semafor, pre ojedilenych chodcov pouzit dopyt, alebo len oranzovu blikacku. Semafor ale ostal. Skoda, pretoze za krizovatkou je VDZ urobene tak, ze pruhy od mesta a od kosic sa nezbiehaju, ale su oddelene:
https://presov.korzar.sme.sk/g/69959/kr ... o=p2739214No bude sa to dat vyuzit aspon v case, ked je semafor vypnuty. Aj ked ja osobne by som plnu ciary VDZ postiahol este dlhsie. Priestor nato je.
V opacnom smere - na KE - za krizovatkou Solivarska/Vychodna, kde zacina dvojpruh, je lavy dvojpruh tak, ako povodne, odbovacim dolava na KE. Rovnako vsak pravy, v podstate doteraz vyuzivany len MHD, je uz odbocovacim dolava. Prispela k tomu opat jednoduche posunutie ostrovceka. Podla slov vodicov MHD im nevadi, ze pravy pruh, ktoru vyuzivali len oni, budu teraz blokovat kamiony. Tie totiz na zelenu pruh vyprazdna. Navyse, do pruhu sa teraz vodici ani nevedeli dostat, kedze stale ho niekto blokoval. Rovnako vodici SAD vychadzajuci od OBI budu mat bezproblemovy vyjazd na KE. Za touto krizovatkou uz pokracuje dvojpruh az na KE, co neuveritelne zrychly vyjazd z PO. V podstate doteraz to bolo niekedy aj 20 minut, odteraz minuta aj v pripade nehody, pokazeneho auta..atd. A to vsetko vdaka zmena VDZ. Pokial som si vsimol, obrubniky sa neposuvali, len menily rozpadnute casti a doplnani bezbarierove prechody pri MHD nikach. Komfortu urcite prispeje aj suvisly, novy povrch.
Ci doslo aj k zmene 30 rocneho portaloveho znacenia v krizovatke som si nevsimol. Heh, clovek ma zrazu az nutkanie pri ceste do KE zvolit tuto trasu, namiesto obchvatu