Moderátor: Moderátori
Národná diaľničná teraz oficiálne čaká na to, aby novú trasu posvätil rezort životného prostredia. NDS zatiaľ zadal vypracovať podrobné prieskumy. Z verejne dostupných dokumentov vyplýva, že diaľničiari majú povolenia, aby začali raziť dve tunelové rúry v dĺžke 1,2 kilometra v novej trase. Ako prieskumné dielo. Dokumenty sú pritom z konca januára, pokyn na začiatok prác doteraz neprišiel. Dosiaľ sa robila len časť prieskumu – ten na povrchu. NDS sa bráni, že prieskumné dielo ešte nerieši, lebo ho možno nebude treba a povrchové zisťovanie bude stačiť.
Stavbu by to však mohlo urýchliť. „Prieskumné dielo predstavuje len časť prác na tuneli, je však jedným z prvkov, ktoré môžu prispieť k výraznému skráteniu celkovej lehoty výstavby a uvedenia diaľnice do prevádzky,“ povedala Jana Matulajová, šéfka komunikácie OHL, ktorá úsek stavia. Podľa nej stavbári s takouto geologickou úlohou v harmonograme prác počítajú a rovnako rátajú aj s využitím takto vyťaženého materiálu.
svaco napísal:Všetko sa dá pochopiť, ale aspoň by som sa snažil vísť v ústrety miestnym a makal by som aspoň na dokončení druhej 1/2 úseku a síce Likavka - Ivachnová (hoci by to bolo len v polprofile), nech ľudia vidia, že sa im snažím pomôcť a nie sú mi ľahostajní. Aj 10 percent zníženie tranzitu je lepšie ako nula.
Úplne najjednoduchšie je kašľať na všetko a celý úsek otvoriť naraz až keď bude hototvý tunel, veď dokončené mosty nech kľudne ležia ladom aspoň netreba zimnú údržbu. Nikto nevie, čo bude, ale minimálne je pravdepodobnosť, že zníženie premávky v meste a na starej ceste by mohla znížiť aj nehodovosť, emisie a ďalšie externality smerom k lepšiemu. No Slovákovi a hlavne ak nie je miestny je to jedno, veď načo si komplikovať robotu keď tam nebývam a málokedy prechádzam týmto úsekom.
Ak by som bol minister, tlačil by som svojich podriadených do čo najskoršieho dokončenia časti, ktorá nie je problémová a tým by som si aspoň čiastočne snažil udobriť miestnych, ktorí po vzore PO a Kysuce začali štrajkovať. Bojím sa, že tými štrajkmi sa pomaly otvára Pandorina skrinka, ale s týmto mohli ľudia na MD počítať, že ľudí možno nasierať len do určitej hranice resp. známe porekadlo o džbáne, s ktorým sa chodí po vodu.
MVO napísal:Slovakovi, ktory nie je miestny sa necudujem, ze nebojuje. Ako chces bojovat, ked nepoznas mieste pomery?
Je lespie hrat sa na riaditela Zemegule, ktory sa rozumie vsetkemu a kecat sprostrosti?
MVO napísal:
Slovakovi, ktory nie je miestny sa necudujem, ze nebojuje. Ako chces bojovat, ked nepoznas mieste pomery?
Je lespie hrat sa na riaditela Zemegule, ktory sa rozumie vsetkemu a kecat sprostrosti?
svaco napísal: Na vysvetlenie, keďže to asi nie každý pochopil keďže som použil nepriame pomenovanie. Tým Slovákom som myslel všetkých kompetentných počnúc zamestnancami ministerstva, ktorí sú zodpovední za tento úsek ako aj pracovníkov NDS, ktorým hľadanie riešení ako urýchliť výstavbu a nekomplikovať život miestnym počas prebiehajúcej stavby, vyplýva priamo z náplne práce a platnej zamestnaneckej zmluvy.
To je len obyčajné "upokojovanie" situácie, aby voliči neboli nasratí. Však je už jasné, čo ďalej...
NK mostov na useku od Likavky po Ivachnovu by mali byt hotove do konca roka okrem mosta SO 214. Tam to vyzera, ze posledna etapa betonaze sa uz bude robit na pevnej podpornej konstrukcii a nie na sucasnej vysuvnej skruzi. Skruz sa musi do konca roka rozobrat a presunut na inu stavbu, preto je dost mozne, ze mostovka bude hotova az na zaciatku roka 2018.
Jasné je, čo sa bude robiť. Pred rokom nebolo ani to.
Termín dostavby? Sám píšeš, že v októbri bude EIA, následne DUR a DSP. Tak aká je pravdepodobnosť, že ak by niekto teraz povedal nejaký termín dostavby, tak to vtedy bude? Ešte keď sa čaká na materiál z Čebraťa.
A keby sa v tom "poloprofilovom" tuneli objavil problém, tak čo s druhou rúrou? Experiment číslo 2?
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.