Vlados napísal:celá tá mapka je len PR. pre 110km by mala byť smerovo rozdelená cesta. na jednotkách by sme ušetrili krajnicu, t.j. použili by sa profil 17,5 ALE to že zrazu by malo byť tých smerovo rozdelených ciest postatne viac... presne PR... medové motúzy ľudu, že aj ich garáž bude napojená na nadštandardnú cestu.
jednoducho celé zvárátené, veď dnes neplánuje ani všetky Rky ako plnoprofilové cesty
mne sa to naopak celkom pozdava, az na niektore jemne povedane "diskutabilne" veci - napriklad spominana certovica na 110
resp. pozdava sa mi ze sa upusta od Riek do kazdeho lazu...
pri 100km/h este asi netreba smerove rozdelenie, ci? predpokladam ze nie, lebo v A, DE maju 100km/h mimo obci a smerove delenie nieje nikde. Inak o tu rychlost az tak velmi nejde. uplne najvacsou brzdou dialkovej dopravy su asi chybajuce obchvaty. to by mala byt priorita. potom MUK kde je to potrebne. za priklad by som dal asi obchvat DS. Hlavne ziadne debilne kruhace na jednotkach (Sladkovicovo, GA)...
v strmych stupaniach spravit pruh pre pomale vozidla, ak sa da. kde sa neda, jednoducho nerobit.
toto cele je robota na desiatky rokov.
Slovensku by stacila nejaka kostra z D/RK v trasach medzinarodnych koridorov a kvalitne jednotky.
hodil som nejake cisla do kalkulacky, casovy rozdiel pri prejdeni 1km pri 50km/h a 90km/h je 32 sekund. bezna dedina, povedzme 3km dlha = strata cca 100s, pocet dedin na trase X nech je 10 => strata 1000s = 16-17 minut. a to je teoreticke minimum bez zapocitania spomalovania pred dedinou, zrychlovania za dedinou, bez specifik dediny ci obce - napr. kruhace, semafory, priechody pre chodcov, retardery, magori za volantom, Mrvove protesty atd.