od zvR7 » 27. Jan 2017 22:27
Škoda , že ceste II/573 sa nevenuje väčšia pozornosť. Treba rozšíriť parametre a upraviť povrch a bol by z nej slušný privádzač pre Šalu a DUSLO z/na R1(v podstate aj teraz je tak využívaná, ale v zanedbanom stave...,niekolko smrťákov, krajnice ko atď. ). A samozrejme supluje/zabezpečuje aj lepšiu dostupnosť okresu NZ na sieť D/RC (pokial nebude R7). Trasa je daná, treba málo pozemkov plus obchvat Šoporne (max 5 km) a napojiť to na MUK Pata plus doplniť vetvu výjazd z R1. Plus by malo zmysel potiahnúť I/62 ďalej za Šoporňu popri Rke (max 2km) a napojiť na terajšiu II/573 pri MUK Pata ( vlastne to preklasifikovať celé na I/62 až po Šalu. Priestor sa tam na to ponúka sám (pokial ho nezastavajú). Šoporňa by určite nebola proti...
Samozrejme pri Šali to celé napojiť na budúci obchvat a na dlhé roky by bol tento región poriešený. Ak by sa obchvat Šale rozdelil na dve etapy - 1.Trnovec/n/Váhom - Dlhá/n/Váhom , 2. D/n/V - (most cez Váh)- I/75 tak si myslím, že už prvá etapa by výrazne pomohla mestu zbaviť sa preťaženej dopravy ( plus zákaz nad 12t cez mesto zo smeru NZ).
Samozrejme sa to nezrealizuje, pretože sme na Slovensku a stálo by to málo peňazí , bolo by to efektívne , malá marža pre firmy atď...