Plánovaná dĺžka výstavby tunela Diel je cca 741 dní, tunela Milochov cca 1023 dní.
Zahájenie trhacích prác predpokladáme v 05/2017.
Na tuneli Diel sa predpokladá začiatok trhacích prác po vyrazení cca 100m vo vystrojovacej triede IVb. Na tuneli Milochov po vyrazení cca 300 m vo vystrojovacej triede Va,Vb.
Tunel Milochov je navrhovaný pre železničnú dopravu ako jednorúrový dvojkoľajný s osovou vzdialenosťou koľají 4,2 m, pre rýchlosť vlakov do 160 km/h.
Odvoz rúbaniny predstavuje cca 250 000 m3. Technológia výstavby je NRTM (Nová rakúska tunelová metóda).
Tunel Diel je navrhovaný pre železničnú dopravu ako jednorúrový dvojkoľajný s osovou vzdialenosťou koľají 4,2 m, pre rýchlosť vlakov do 160 km/h.
Odvoz rúbaniny predstavuje cca 160 000 m3. Technológia výstavby je NRTM (Nová rakúska tunelová metóda).
Pri výstavbe oboch tunelov (Milochov, Diel) sa bude používať metóda bez použitia trhacích prác (strojné rozpojovanie), ako aj metóda s použitím trhavín. Pre strojné rozpojovanie sa budú používať skalné bagre so skalnou lyžicou alebo s hydraulickým kladivom tzv. impaktorom.
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=5282