Moderátor: Moderátori
i15 napísal:R17,5 namiesto poloprofilu nie je zlý nápad medzi Lipníkmi a Svidníkom, ale tu jednoznačne plný profil R24,5 aj za cenu odloženia o pár rokov
devil napísal:vies ale nebolo by od veci vidiet naceneny
- 1/2profil ako 11,5,
- poloprofil ako 17,5,
- 17,5 na estakade a zvysok plny profil
- komplet plny profil.
pokial cesta nebude kolabovat a bude len spomalena premavka tak vobec nie je iste dobudovanie plneho profilu ani o 20-30 rokov. na buducnost sa tiez netreba spoliehat, aj po 1989 sa hovorilo co vsetko sa postavi a vysledky su polovicate, vela z toho co sa planovalo dodnes nestoji. to co je hotove, resp. co sa stavia, max. to co je zafinancovatelne sa pocita zvysok je plane reci. preto pisem ze npr. madari svoju nizkonakladovu R21 budu mat skor a netreba ju porovnavat s dialnicou pre 30-40.000 aut ale s tymi cestami kde mame 10-15.000 aut - klukate stare 9,5 alebo aj 7,5. a za tych 10-20-30 rokov co budeme hladat peniaze na tip-top dialnice bude aj nizkonakladova cesta prinasat benefity v podobe relativne rychlej a uplne plynulej jazdy takze aj keby sa o vela rokov bude musiet prerabat stale sa to oplati.
devil napísal:bohuzial chudobna krajina si nemoze dovolit drahe veci tak ako chudoba rodina by si nemala kupovat auto za 50 tisic aj ked je bezpecnejsie ako "bezne" auta. ono aj ta bezpecnost je sporna, podla mna 4 pruhy su bezpecnejsie ako klukaty 1/2 profil bez moznosti predbiehania co sa crta vzhladom na teren. suhlasim ze mimo estakady standartna R.
Andrej napísal:Da sa to mozno postavit aj ako 1 celok. Ale neviem posudit, kde su vhodne 1 a kde 2 samostatne estakady, treba ale pocitat s tym, ze tu sa jedna o velmi strmy teren, podobne ako pri Ziline-Strazov. Kazdopadne, bol by to rozdiel 7 m v sirke, co pri 6 km estakad nie je prave malo betonu.
devil napísal:bohuzial chudobna krajina si nemoze dovolit drahe veci tak ako chudoba rodina by si nemala kupovat auto za 50 tisic aj ked je bezpecnejsie ako "bezne" auta. ono aj ta bezpecnost je sporna, podla mna 4 pruhy su bezpecnejsie ako klukaty 1/2 profil bez moznosti predbiehania co sa crta vzhladom na teren. suhlasim ze mimo estakady standartna R.
podla tejto mapy ide (po ukonceni ZV-krivan) prakticky o nejnebezpecnejsi usek na BA-ZV-KE.
http://i.sme.sk/cdata/8/75/7576198/rizika.jpg
Lenze tu sa nebavime ani metaforicky o aute za 50 tis. ale skor o dacii za 9.000 vs niecom normalnom (astra/megane/tipo/...) za 13.000. Nieco co ma sice 4 kolesa a volant ale to je asi tak vsetko vs. nieco co ma sice nie je dokonale ale ma svoje kvality, vykon aj vybavu. Co sa tyka parametrov estakady - aj to som uz raz pisal. Pre nemecku cestnu normu 21,5 (kde je 1,5 m odstavny pruh) je poziadavka na nudzovy zaliv kazdych 0,5 km. Takze stavat mosty bez odstavneho do 500 m vratane OK (opat raz - radsej na R4, kde je takych vacsina), ale stavat takto vyse 4 km dlhu estakadu ??? Ked uz redukovat tak sirku SDP ale s riadnym odvodnenim a pre definitivny, plnoprofilovy stav.
1. Polprofil, resp. 2+1 - sice usetrime, ale oproti sucasnej situacii takmer ziadne zlepsenie, mimoriadne zle IRR.
2. Plny profil - najvacsia uspora casu, ale obrovske naklady, opat absolutne nevyhodne IRR.
2. R17,5 - velka uspora casu a prijatelne naklady.
devil napísal:no podla mna aj 17,5 je nieco ako bezna rapidka, D26,5 je SUV za 50 litrov+, R22,5 a R24,5 je auto do tych 30-50.000. poloprofil R11,5 je mala fabia a stare auto s volantom a 4 kolesami je SUCASNA CESTA. tento usek ma potencial na R22,5-24,5 a 17,5 je riesenie na dlhu dobu. ale myslim si ze mimo estakady nie je velky rozdiel v cene 17,5 vs 22,5.
2 estakady su enormne naklady pri nedostatocnej intenzite. poloprofil na estakade pritom povazujem za menej bezpecny ako 17,5 (2+1 bez krajnice ?). ale teoreticky aj moznost poloprofilu na estakade a zvysok plny je prijatelna.
No s tou rapidkou si vlasne trafil klinec po hlavicke lebo je to auto postavene s najlacnejsich koncernovych suciastok a pritom predavane za cenu, kde zacinaju ine kompakty, ale s lepsou vybavou a kvalitnejsim interierom. Cize malo muziky za nie malo penazi. Sucastna cesta je investnicne 0 cize ziadne auto. Polprofil je mozno nejaka jazdenka. D26,5 isto nie je nejake SUV (prosim nedehonestuj D26,5 porovnavanim s tymi opachami), skor nejaky passat v priemernej vybave alebo nadupany kompakt.
Ved prave toto pisem, tu je potrebna jedna jedina estakada pre oba smery ako je pri Hostovej alebo na D1 Levoca - PO. Aj to ze v ramci uspory nakladov nemusi mat 4 m siroky SDP (merane medzi rychlymi pruhmi), nech ma 2 m. Ale nech to ma riadne odvodnenie a normovu sirku pruhov vratane odstavnych. Dalsie, ktorych vyska je nizsia, mozu ist ako polprofil. Len nech nik nevymysla 2 subezne alebo akykolvek iny derivat tam, kde sa priam pyta taketo riesenie (najdlhsia estakada Krivansky potok).
devil napísal:17,5 je aj bude bezpecnejsia cesta ako 11,5 a umoznuje vyssiu rychlost a plynulost teda aj usporu casu.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.