od Laco » 15. Feb 2016 11:18
To, ze uvolnenie hociktoreho smeru by pomohlo je fakt, s tym suhlasim. aj ten KO ma dost maly polomer, zvacsenie by prospelo, ale situacii by to podla mna nepomohlo. mimochodom neviem si predstavit co to spravi s dopravou ked sa zacne zasahovat do toho KO...
Ako moze byt ten KO v poobednajsej spicke lievikom v tomto pripade celkom nechapem, aspon pokial sa pod lievikom rozumie spajanie 2 a viac prudov/smerov do jedneho. Ten KO premavku rozdistribuvava na viac smerov, teda ide o opak lievika (intenzity na vjazde do KO od D1 su v poobednajsej spicke dominantne). Keby tam bol velky KO, 2-pruhovy KO, svetelna krizovatka, alebo aj MUK, bolo by to vsetko viacmenej jedno.
Preco si to myslim: Od D1 vedie ku KO len 1 pruh, v ktorom su spolu auta iduce z toho KO vsetkymi 3 (resp. 2) smermi. Preto si myslim ze vacsi problem je v tom jednom pruhu od D1 ku KO, ako v samotnom KO. Tento usek je preto podla mna ten "lievik". V spicke sa totiz podla toho videa bezne caka na D1 pri tabuli SC-500m, co je ku KO 3.2km (google). Tolko aut upcha hociako riesenu krizovatku (aj MUK), ak budu vsetky vstupujuce auta v jedinom pruhu a ciel hlavneho prudu aut (v tomto pripade upchaty SC) nieje schopny absorbovat tolko aut.
Co tak taketo riesenie: Co keby pred tym KO bola II/503 dvojpruhova cesta - 1 pruh pre smer KO Billa cez existujuci KO, a druhy pre smer Tesco (priamy podjazd pod cestou na Maly Biel) s odbocovacim pruhom na Maly Biel? Tie auta smerujuce priamo k podjazdu by zbytocne nepredlzovali zapchu aspon na tom 2-pruhovom useku. Toto by o par stoviek metrov skratilo kolonu na D1 (podla pomeru aut iducich k Bille/Tescu a dlzky 2pruhu II/503, no ten by sa dal potiahnut v pohode uz od benzinky Slovnaft).
Je ale potrebne odstranit pricinu problemu - mnozstvo aut na KO. Ta krizovatka Blatne tomu isto dost pomoze, ale je to nadlho ako pise Andrej. To riesenie s 2 pruhmi co som opisal, by pomohlo smeru na Tesco. Smeru k Bille asi velmi nie, tam sa to rychlo upcha. SC totiz nieje schopny absorbovat viac aut. Viac by pomohlo prepojenie II/503 a I/61 na severe SC s komplet MUK, ale to je uz dost drahe a tiez na dlho a teda bez vacsieho zmyslu.
@PK:
ak je ten pomer aut 50/50 ako pises, tak na D1 by sa vobec nestalo, ak by bola II/503 pred KO dvojpruhova od benzinky. Ale to zalezi aj od KO pri Bille - ak ten nepusti, naplni sa aj 2-pruh. Pri tom tvojom rieseni si myslel aj na minoritne smery? Napr. od Maleho Bielu by auta nemali sancu prejst rovno / dolava. A ten odbocovaci pruh dolava od D1 ku KO Billa by sa tiez skor ci neskor zaplnil co by upchalo ten priamy smer.