Alexander Velky napísal:Johhan,
niekde som zachytil info, že trať BA-MA-Kúty sa modernizuje na rýchlosť 180 km/h, je to pravda? A kedy sa to má dokončiť, kedy sa to začalo a koľko to bude stáť? Ak vies, prosím ťa, napíš sem niečo.
Nie je to pravda na Slovensku sa modernizuje na 160 km/h a na niektorých úsekoch 160 km/h + 30%
.. táto trať by mala byť modernizovcaná na 160 + 30%. Koridor ide z Kútov cez BA do Štúrova.
Dlžka 210 km orientačná cena 30 mld SKK úsek Kúty BA cca 10 mld SKK
Najproblematickejší úsek celého koridoru je trať v BA ... tunely pred hlavnou stanicou a Hlavná stanica ako celok.
Délka úseku je cca 71 km. Nachází se kompletně v nížině a kromě oblouku u Kút a několika dalších těsně u Bratislavy je i téměř přímý. Trať je dvoukolejná a elektrizovaná soustavou 25 kV, 50 Hz. Nejnovější projekty modernizace trati již raději neuvádějí termíny dokončení, i když stavba je omezena podle jisté dohody rokem 2010 (celý IV.koridor). Podle zmíněného projektu má dojít k modernizaci celkem 58,359 km trati, konkrétně od žst. Devínská Nová Ves (mimo; km 1,761) po státní hranici s ČR v km 74,386 (změna kilometráže v žst.Kúty). Zbylý úsek z Bratislavy je po vzoru českých koridorů ponechán nedohledné přestavbě železničního uzlu. Konkrétněji se na rekonstruovaném úseku nachází 31 mostů, 12 bude přestavěno, některé zrušeny a naopak vzniknou jiné nové. Ze zajímavostí (oproti českému pojetí koridorů) uvedu ještě záměr stavět nástupiště pouze u předjízdných kolejí (!), který vyplývá z určitých materiálů. Trať je zároveň připravována tak, aby mohla být později zvýšena rychlost až na 200 km/h pro naklápěcí vlaky.
zdroj: k-report