Moderátor: Moderátori
aquila napísal:no myslim, ze ked to mali aj vtedy na starosti vodohospodari a nebolo to postavane, tak sa to uz z ich penazi temer uricte nepostavi ..
MH napísal:Svata pravda aquila! Ved ZA VUC si tusim zobral priblizne pol miliardovy uver na opravy vozoviek ciest II. a III. triedy v ich sprave (sumu neviem presne nechcem zavadzat). Takze toto leto by mali byt vidiet vysledky v reale
MH napísal:Svata pravda aquila! Ved ZA VUC si tusim zobral priblizne pol miliardovy uver na opravy vozoviek ciest II. a III. triedy v ich sprave (sumu neviem presne nechcem zavadzat). Takze toto leto by mali byt vidiet vysledky v reale
aquila napísal:inak na orave by sa vazne hodilo mat viac penazi na ceste, tam je to vazne katastrofa :-/ aj ked teraz kedze su pod ZA VUC tak snad sa blyska na lepsie casy, aj ked kysuce budu samozrejme na tom lepsie
Alexander Velky napísal:Dy,
možno v rámci teraz investovaných financií je na tom Orava tak ako aj Kysuce, ale v rámci cestnej siete mimo ciest I. triedy, t.j. hlavne cesty II. a III. triedy sú predsa len na Kysuciach o čosi v lepšom stave ako na Orave a aj premávka cez Trstenú a ďalšie obce je výrazne väčšia ako na Kysuciach, cez Čadcu, nehovoriac o otvorenom tuneli Horelica a obchvate Čadce.
aquila napísal:podla tohoto
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=58259
ma vystavba trvat az do roku 2009. nie je to nejako dlho? vsak to je skoro 5 rokov! a je to len 10 km ...
Dy napísal:SSC má obmedzený rozpočet a regiónov, kde niečo chýba a kde sú dopravné problémy je veľmi veľa. V každom prípade cena za 1 km cesty je už v pláne na sume 90 mil. SKK. Ešte tak pred 10 rokami bola cena za 1 km na úrovni 50 mil. SKK. V stredne ťažkých podmienkach.
Andrej napísal:Dy napísal:SSC má obmedzený rozpočet a regiónov, kde niečo chýba a kde sú dopravné problémy je veľmi veľa. V každom prípade cena za 1 km cesty je už v pláne na sume 90 mil. SKK. Ešte tak pred 10 rokami bola cena za 1 km na úrovni 50 mil. SKK. V stredne ťažkých podmienkach.
Niekde som dokonca cital, ze cesta medzi Liptovom a Oravou zo Zuberca do Lipt. Matiasoviec cez horske sedlo, ktora sa stavala v r. 1985(?)-1989, stala okolo 100 mil. Sk. A tipujem, ze bola este o dost narocnejsia, ako spominana cesta medzi Kysucami a Oravou.
Dy napísal:Reagujme vecne pán kolega.
Vie(š)te čo je to priemerná cena?
Ja som písal o priemernej cene 50 mil. SKK na 1 km cesty.
K diaľniciam. Vie(š)te ako sa stanovuje cena diaľnice? ... Tento rok je na diaľnice viac ako 15 mld. SKK na investície na výstavbu. A malo by sa postaviť teda 30 km diaľnic. ... Sú rozostavané úseky a postaví sa 14 km. To nezodpovedá ničomu. Priemerná cena je výsledkom nie za rok postavených diaľnic, teda skutočne že sa stavia viac náročných úsekov. Priemerná cena znamená priemer medzi úsekmi v nížinách a v horách. Obrazne povedané.
To už je nevyhnutné spochybňovať moje údaje? V každom detaile?
Veď potom iste, aj diaľnica bude stáť 1,5 mld. SKK na 1 km. Ale priemerná cena bude oveľa nižšia.
Andrej napísal:Dy, nepochopil si ma, ale O.K.,zle som sa asi vyjadril
Tych 100 mil. Sk som myslel na cely usek tej cesty medzi Liptovom a Oravou, neviem, kolko ma celkovo km, odhadujem tak 10-15 km.
Ja som praveze chcel este zviditelnit ten rozdiel, kolko stali cesty pred 10-20 rokmi a kolko stoja dnes
Dy napísal:Andrej napísal:Dy, nepochopil si ma, ale O.K.,zle som sa asi vyjadril
Tych 100 mil. Sk som myslel na cely usek tej cesty medzi Liptovom a Oravou, neviem, kolko ma celkovo km, odhadujem tak 10-15 km.
Ja som praveze chcel este zviditelnit ten rozdiel, kolko stali cesty pred 10-20 rokmi a kolko stoja dnes
V poriadku. To sa inak nedá tak ľahko porovnávať na základe 2-3 úsekov, ktoré sa dnes stavajú a porovnávať ich s 2-3 úsekami ktoré sa stavali pred 10-20 rokami.
Cesty zdraželi tak ako zdražel asfalt, pohonné látky, iné stavebné materiály, náklady na mzdy, stroje, pridaná hodnota. Dnes sa už stavajú len cesty, ktoré sú skutočne potrebné stavajú sa teda kvalitne, s kanalizáciou, s meraniami a s istými štandardami čo sa klopenia zákrut týka, ďalej ich šírky v zákrutách, stúpanie a následné klesanie atď.
Nedá sa porovnávať zdraženie ciest so zdražením diaľnic, pretože pri diaľniciach je nespočetné množstvo iných investícií a iných technických požiadaviek, než aké boli v minulosti atď.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.