na druhej strane keby si to mal postavene stylom dialnica-cesta-dialnica tak tie useky mimo dialnice ides vo vlaciku styridsiatkou...vsetko ma svoje pre a proti...
na zaciatkoch obchvatov sa "oddieli zrno od pliev" cim sa minimalizuje cas s nizkou rychlostou a zvysi priemerna rychlost, plynulost a tym padom aj bezpecnost. ziadna suvisla 40-ka. vlastne aj dnes je takato rychlost viac-menej kvoli prejazdom cez mesta a dediny. google hovori ze BA-KE je 445 km z coho je 73 % dialnica. madarska trasa je 480 km z coho je 83% dialnica (s tym ze cast M0 je 80-ka a M15 je poloprofil) co akurat tak kompenzuje 35 km navyse. tak potom preco je omnoho lepsia trasa ? ...pretoze ich chybajuca cast je ta najmenej potrebna. my mame plne profily obchvatov okresnych miest kde sa prehana 10.000 aut ale dalsie mesto ma prietah so semaforom...
suhlasim, ale pointa bola niekde inde a to v tom, ze BA kraj dostava vzhladom na to co vyprodukuje uplne smiesne investicie
presne tak, tie dostaval za meciara TN a teraz ich ma dostavat ZA.
vobec nechapem preco sa tu vobec riesi taka blbina ako ktory kraj si na co zarobi, keby sa vsetko riesilo tymto sposobom, tak by sa regionalne rozdiely uplne extremne prehlbovali a vznikali by centra s megavysokou zivotnou urovnou a potom megachudobny zvysok krajiny
v ZA kraji sa takisto nic neriesilo od 80-tych rokov ako v NR
to ale nie je pravda, okrem privadzacov v meste ktore NR v takom rozsahu nikdy nemala dialnica od konca PB, kus pri hybiach, 3 useky R3, obchvat CA. vyse 50 km a ramci preinvestovanych objemov spolu s TN a PO krajom v prvej trojke.
v BB kraji sa riesili R-ky omnoho lacnejsie, tento kraj sa urcite neprizivoval, a NR+KE kraj spolu s BA doplacali na sever.
fajn, takze ked ide o ZA kraj tak uz zrazu treba znizovat regionalne rozdiely. ze tie su najhorsie v ramci PO, KE a BB kraja uz asi nie tak podstatne....esteze si uznal ze ZA kraj si na visnove a D3 nezarobi...tak urcite suhlasis s ich odkladom, narazka na donovaly je stale sucast folkloru...akurat na ne nie je podpisana koncesna zmluva s 8,5 mld. splatkami...
Tak aj PO by si potom zasluzil svoju R4, D1, alebo NK, ci aspon jeden podjazd
ja som pisal o VUC. PO kraj dostal vazec-mengusovce-janovce, jablonov-fricovce, svinia-PO. to je takmer 70 km dialnice co je tazky nadpriemer. mesto PO sa urcite bude riesit tiez.
Problem DrX je v tom že on jazdí len KE-BA a tak sa k tomu stavia.
a tvoj problem je jazdis len na severovychod. je aj NR-KE, TT-MI atd... predsa na juhozapade a juhovychode su najvacsie aglomeracie a nie na severe. ty a tvoji kolegovia maju byt akoze reprezentatívna vzorka ?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
to aj J&T si moze povedat ked skupuju tatry.
inak KE kraj jazdi cez madarsko akurat tak do BA a dalej do juznej casti EU, alebo mi chces tvrdit ze kosican ide do ziliny, ostravy, tatier tiez cez madarsko?
si uvedom dve veci. do tatier z KE treba akurat nabreznu v PO a obchvat LE. a pouzijuc tvoj argumet kolko aut denne ide do tej slavnej ostravy
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
co je na rozdiel od viedne a budapesti priemerny stredoeuropsky region (tazba uhlia a tazke strojarstvo uz maju zenit za sebou). myslim ze v ramci CR patri medzi tie slabsie. toto by mala byt jedna z vyhod severnej trasy ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...