Stránka 6 z 17

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2009 09:15
od Čumil
Som prijemne prekvapeny, ze aspon zatial to v zmere BB-NR zostava po starom. Neprijemne som prekvapeny, obchadzka bude az do konca vystavby.

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2009 13:00
od mirkobb
lubos napísal:Aj ja som zostall prekvapený. Skutočne sa nedá na R1 pripojiť skôr, než pri N.Bani? Uzavretý úsek má 4km, no obchádzka bude až 15km(ak to vladi87 dobre zrátal).


Samozrejme, že sa dá napojiť skôr a to na križovatke R1 s I/67 na sever ode HB a tá obchádzková trasa má asi 8 km.

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2009 14:35
od devil
a treba spomenut este jednu vec, toho casu ked predlzovali novobansky usek o asi 3km, ktory je samozrejme teraz v jednom smere takisto uzavrety (cize uzavrety usek ma asi 8 km a obchadzka cestu prakticky nepredlzuje) dostali stanovisko od EIA - az po caradice nebolo treba urobit EIU nakolko ide o rozsirenie cesty v jej sucasnom koridore a je to kratky usek. uz mohol byt hotovy a nemuselo by sa nic uzatvarat.

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2009 16:35
od LubosG
mirkobb napísal:
lubos napísal:Aj ja som zostall prekvapený. Skutočne sa nedá na R1 pripojiť skôr, než pri N.Bani? Uzavretý úsek má 4km, no obchádzka bude až 15km(ak to vladi87 dobre zrátal).


Samozrejme, že sa dá napojiť skôr a to na križovatke R1 s I/67 na sever ode HB a tá obchádzková trasa má asi 8 km.


Dík mirkobb, na tej mapke je obchádzka pekne vidieť.

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2009 19:00
od stanog
mirkobb napísal:Samozrejme, že sa dá napojiť skôr a to na križovatke R1 s I/67 na sever ode HB a tá obchádzková trasa má asi 8 km.


Lenže tie 4 km po kvalitnej ceste sa doteraz jazdili za max. 3 minúty, teraz to bude 10 minút kedže sa ide len cez obce a po ceste 3. triedy. Predĺženie jazdy o 7 minút je viac ako dokáže ušetriť novootvorený úsek za Žarnovicou + ďalšie obmedzenia (60-ky) ktoré sú na 1/65 spolu so zvýšeným počtom nákladiakov, predpokladám že na trase NR-ZH sa napriek otvoreniu nového úseku celková jazdná doba predĺži o cca 10 min.

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2009 20:19
od Pacho
Lenže tie 4 km po kvalitnej ceste sa doteraz jazdili za max. 3 minúty, teraz to bude 10 minút kedže sa ide len cez obce a po ceste 3. triedy. Predĺženie jazdy o 7 minút je viac ako dokáže ušetriť novootvorený úsek za Žarnovicou + ďalšie obmedzenia (60-ky) ktoré sú na 1/65 spolu so zvýšeným počtom nákladiakov, predpokladám že na trase NR-ZH sa napriek otvoreniu nového úseku celková jazdná doba predĺži o cca 10 min.[/quote]

a tých 10´je akože problém?, radšej keby vodiči boli opatrní a išli aj 16ˇdlhšie, len aby neboli nehody.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 11:42
od stanog
Pre koho ako, sviatočnému vodičovi to môže byť jedno, viac starostí to narobí vodičom linkových autobusov a pravidelne dochádzajúcim do zamestnania či prepravcom ktorí tú trasu pravidelne využívajú. Napríklad ja tadiaľ chodím priemerne minimálne 1x týždenne čo pri 2 rokoch trvania obchádzky spraví len pre mňa vyše 1 000 minút čo je vyše 16 hodín. Za moju robotu sa fakturuje 20-40€ bez DPH/hod. takže priama strata za tieto 2 roky cca 500€ resp. 15 000 Sk pri jednom človeku ktorý tadiaľ nechodí až tak príliš často.

Neberte to ako kritiku stavbárov, viem že je to potrebný krok a v konečnom dôsledku prinesie zrýchlenie dopravy po dokončení len som chcel ilustrovať že 10 minút dokáže byť v celkovom národohospodárskom vyjadrení veľmi vysoká suma a treba s tým pri plánovaní počítať. A to sa nemôžem porovnávať s autobusom či kamiónom ktorého 10 minút prevádzky stojí podľa mňa viac.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 11:52
od i15
ale moze ta hriat pocit, ze za 2 roky budes mat suvislu R-ku az do Bystrice ;)

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 12:21
od Milos
Stanog, ešte môžeš byť "rád", keď to zdržanie bude obvyklé - tak do 10 minút. Včera som už tadiaľ išiel - za Čaradicami v smere na Beňadik je síce nie až také dlhé, ale dosť strmé stúpanie. Keď v zime nasneží a cesta namrzne, naložené kamióny môžu mať problémy. Ak sa na tej úzkej ceste nejaký skríži, bude sranda. :? Aj keby zostal v pravom pruhu, jeho obchádzanie nebude plynulé (kým neprídu policajti riadiť premávku), lebo pokiaľ viem, v protismere bude premávka zachovaná. Zimná údržba tam iste má byť lepšia než doteraz, ale nerobím si ilúzie.

Btw. obchádzka má byť na dva roky, do novembra 2011. Naozaj? :arrow:
Do predčasného užívania má byť najprv odovzdaný úsek Beladice - Tekovské Nemce, a to 31. júla 2011


(http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=94986#94986)

Nepoznám postup prác, ale domnievam sa, že do jedného profilu obojsmerne môžu premávku presmerovať ešte skôr.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 12:26
od Milos
Ešte odkaz na článok, kde sa hovorí o dvojročnom trvaní obchádzky :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12690

„Pre vozidlá prichádzajúce od Žiaru nad Hronom je prejazdný jeden voľný pruh na ceste I/65," povedala nám Dagmar Baloghová zo spoločnosti Granvia Construction, ktorá stavia novú cestu. Upresnila, že čiastočná uzávierka je plánovaná do novembra 2011.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 13:38
od Saget
stanog napísal:Pre koho ako, sviatočnému vodičovi to môže byť jedno, viac starostí to narobí vodičom linkových autobusov a pravidelne dochádzajúcim do zamestnania či prepravcom ktorí tú trasu pravidelne využívajú. Napríklad ja tadiaľ chodím priemerne minimálne 1x týždenne čo pri 2 rokoch trvania obchádzky spraví len pre mňa vyše 1 000 minút čo je vyše 16 hodín. Za moju robotu sa fakturuje 20-40€ bez DPH/hod. takže priama strata za tieto 2 roky cca 500€ resp. 15 000 Sk pri jednom človeku ktorý tadiaľ nechodí až tak príliš často.

Neberte to ako kritiku stavbárov, viem že je to potrebný krok a v konečnom dôsledku prinesie zrýchlenie dopravy po dokončení len som chcel ilustrovať že 10 minút dokáže byť v celkovom národohospodárskom vyjadrení veľmi vysoká suma a treba s tým pri plánovaní počítať. A to sa nemôžem porovnávať s autobusom či kamiónom ktorého 10 minút prevádzky stojí podľa mňa viac.


Skus vypocitat kolko usetris ked budes tadial chodit po dostavani tak najblizsich 10 rokov ! :)

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 14:19
od stanog
To som aj ja zvedavý, len tak pre zaujímavosť trasu BA Račianske Mýto-BB centrum som zvládol za 2 hod. 30 min. predpisovo rovnako v roku 1989, 1999 a aj teraz v roku 2009. Problém je totiž v tom že každý nový úsek je "vykompenzovaný" vyšším zdržaním na úseku inom. Rovnako som na tom s trasou BA-KE.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 15:55
od Rio13.zm
je to hlupost co pisu v tom clanku, napojit sa da MUK Hr. Benadik, dnes som tadial isiel. ale isiel som iba smer BB-ZM, tak neviem v akom stave je cesta 3. triedy, ci aspon polozili novy asfalt. napriklad cestu, Olichov-Volkovce-C. Klacany komplet opravili

a nieje to horska cesta, ale klasicka cesta 3. triedy ktora len kopiruje teren, su tam mensie kopce.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 17:02
od Milos
Rio13.zm napísal:je to hlupost co pisu v tom clanku, napojit sa da MUK Hr. Benadik, dnes som tadial isiel. ale isiel som iba smer BB-ZM, tak neviem v akom stave je cesta 3. triedy, ci aspon polozili novy asfalt. napriklad cestu, Olichov-Volkovce-C. Klacany komplet opravili

a nieje to horska cesta, ale klasicka cesta 3. triedy ktora len kopiruje teren, su tam mensie kopce.



Je tam nový asfalt, aj ostrovčeky v obciach. Len sa čudujem, že zatiaľ nezmenili prednosť v jazde pri napojení na cestu I/76 v Hronskom Beňadiku, Hlavná cesta je stále I/76 a pri odbočovaní doľava treba dávať prednosť. Ale to možno ešte zmenia, keď som tadiaľ prechádzal, obchádzka fungovala ešte len pár hodín.

K tej ceste: Viem, že to nie je horská cesta, ale to stúpanie za Čaradicami za určitých okolností (zasnežená či namrznutá vozovka, kamión s pneumatikami v zlom stave a p.) môže spôsobiť problémy.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 17:02
od bystrican
stanog napísal:To som aj ja zvedavý, len tak pre zaujímavosť trasu BA Račianske Mýto-BB centrum som zvládol za 2 hod. 30 min. predpisovo rovnako v roku 1989, 1999 a aj teraz v roku 2009. Problém je totiž v tom že každý nový úsek je "vykompenzovaný" vyšším zdržaním na úseku inom. Rovnako som na tom s trasou BA-KE.


Hmm, nie ze by som sa chcel hadat, ale ja som zhodou okolnosti v rokoch
1990 az 2008 pravidelne jazdil touto trasou a spojenie BB-BA sa skutocne
postupnou dostavbou jednotlivych usekou zrychlovalo.Je vysoko nepravdepodobne, ze pokial si jazdil predpisovo vzdy si isiel celu trasu
2hod,30 min.Ved zaciatkom 90-tych rokov,bola RC z BB do ZH a potom
vsetko bez RC,Zarnovica,okolo Voznickej skaly,Nova Bana, hlavne pomaly bol usek Orovnice, dalej prechod Nitrou,potom bol kusok RC a pomaly prejazd Seredou az potom
sa clovek napojil na dilanicu pri Trnave.Len obchvat Zarnovice skratil cestu o 10 minut.Mne to dnes vychadza skratenie casu asi 30 az 40 minut oproti stavu spred 20 tich rokov.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 18:12
od wizard112
bystrican, ale na druhej strane v 90-tych rokoch nebola taká intenzita, nebolo toľko bodových zdržaní ako dnes, napr. NR.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 18:41
od vladi87
stanog napísal:To som aj ja zvedavý, len tak pre zaujímavosť trasu BA Račianske Mýto-BB centrum som zvládol za 2 hod. 30 min. predpisovo rovnako v roku 1989, 1999 a aj teraz v roku 2009. Problém je totiž v tom že každý nový úsek je "vykompenzovaný" vyšším zdržaním na úseku inom. Rovnako som na tom s trasou BA-KE.


Mno neviem..Za 2 hodiny 30 sa to dá zájsť na kamione. Ale v tom máš pravdu, kým sa bude medzi mestami A a B pracovať na výstavbe rýchlej komunikácie, dovtedy bude úspora menej postrehnuteľná. Dôležité sú najmä obchvaty miest a dedín, keď sa ide cez ne, priemernú rýchlosť to veľmi zníži.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2009 21:48
od bystrican
wizard112 napísal:bystrican, ale na druhej strane v 90-tych rokoch nebola taká intenzita, nebolo toľko bodových zdržaní ako dnes, napr. NR.


ano mas pravdu intenzita bola mensia, ale aj tak ked dnes stojis na semaforoch v Nitre, stalo sa tam ale aj v 90 tych rokoch, urcite pridem
do Blavy z BB skor ako v roku 1990, lebo z Nitry idem uz len po RC a D.
Ale teraz ked spustili novy usek, a bude ta obchadzka kvoli vystavbe, teraz
sa to nezrychli,to je ale fakt.

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2009 06:41
od devil
v NR sa strata casu kvoli narastu dopravy vykompenzovala zrusenim semaforov na kruhaku...

podla mna sa to za posledne roky zrychlilo, kym sa clovek vymota z BA prejde aj 20 minut ale to sa neda pocitat do celkoveho casu.

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2009 08:56
od stanog
Ano, mas pravdu ze to zdrzanie v poslednych rokoch narastalo najmä na vstupe do BA, okrem toho pred rokom boli najväčšie problémy v NR, teraz Ladomerská vieska. V najlepšom období som spravil PREDPISOVO BA-Račko - NR kruháč za menej ako 50 minút, dnes to býva tak hodina, pondelky a piatky samozrejme nepočítam do toho. A určitý vplyv má aj zvýšenie hustoty premávky na 1+1 úsekoch.

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2009 10:27
od B;
Problem je, napr 1986 si mal cas na 99.5% ten isty pri kazdej ceste.
2009 sa stava(lo), ze miesto planu BA-TT 20 min je to 45 min, 20 min v Nr, 20 min Ladomerska a na trase BB mas miesto planu 2h zrazu 3 h :!: :evil:

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2009 16:44
od stanog
mirkobb napísal:Samozrejme, že sa dá napojiť skôr a to na križovatke R1 s I/67 na sever ode HB a tá obchádzková trasa má asi 8 km.


V opačnom smere (pôvodná cesta) je v celom úseku od R1 po križovatku Čaradice jeden pruh bez možnosti predbiehania a rýchlosť obmedzená na 60 km/h. Dnes už frézovali vozovku v bývalom jazdnom pruhu ZM-NB.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2009 00:12
od aquila
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7036

zaujimave je, ze zjavne opravia kompletne celu cestu az benadik.. pritom skoda, ze neurobili normalnu prelozku cesty a tym padom aj cca 6-7 km obchvat vsetkych dedin s napojenim na I/76...

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2009 01:14
od papes.sk
a kam by umiestnili tu preložku aquila? spravili to dobre....uz len stačí preklasifikovať cestu (ak nieje)cez Čaradice a Tek.Nemce na cestu I/65 a je to. :wink: Niekde maš iba RC (žiadna ďalšia cesta) a nič sa tým nerobí a tu je cesta v pohode. (napr.Hron.Dubrava-Budča, Pata - Sereď...)

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2009 08:44
od devil
to ale znamena ze prakticky okrem NR-Olichov a ZV-BB nebude mat R1 kvalitnu paralelnu cestu. to bude veeelky problem ak sa ma byt myto aj do 3,5 ton.