Stránka 4 z 64

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 12:42
od tomi
wazari napísal:no, trochu lokalpatrioti by sme mohli byt :lol:


ok:)

Re: Mengušovce-Janovce

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 13:01
od Caesar
Tomas napísal:
wazari napísal:
Caesar napísal:
Nech vyhrá ktokoľvek, ale nech je to slovenská spoločnosť, prípadne nech spolupracuje so zahraničnou alebo naopak. 8)


Suhlasim az s druhou castou :)


no myslim si ze je uplne jedno aka to bude spolocnost, pretoze aj grecka je uz vlastne domaca spolocnost, ved sme v EU neeeeeeeeeeeeeee???? :)


To už radšej Skanska ako J&P Avax. 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 19:54
od kaviarista
mna by zaujimala jedna taka podstatna malickost. bol si vobec vyhodnocovatel tendra s timom odbornikov pozriet na vlastne oci dialnice v grecku, ktore stavala J&P Avax ?

ja mam sprostredkovane info, ze stavaju dialnice v slusnej kvalite , ale preverit by som si to urcite preveril .

Caesar, mal by som jednu otazku. Bude po dokonceni useku Mengusovce - Janovce poznat rukopis firmy, ktora ten-ktory usek postavila? Budu sa tu dat rozoznat nejake typicke firemne grify?

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2005 20:05
od Caesar
kaviarista napísal:mna by zaujimala jedna taka podstatna malickost. bol si vobec vyhodnocovatel tendra s timom odbornikov pozriet na vlastne oci dialnice v grecku, ktore stavala J&P Avax ?

ja mam sprostredkovane info, ze stavaju dialnice v slusnej kvalite , ale preverit by som si to urcite preveril .

Caesar, mal by som jednu otazku. Bude po dokonceni useku Mengusovce - Janovce poznat rukopis firmy, ktora ten-ktory usek postavila? Budu sa tu dat rozoznat nejake typicke firemne grify?


Hm, toto sú otázky.

Kvalita gréckych diaľnic nie je moc vysoká a táto firma nie je spôsobilá stavať na Slovensku. Vyhrala síce tender, ale nebol to rovnaký súboj. Ja toto nechcem hodnotiť, pretože sa snažím (skutočne sa snažím) zachovať nadhľad aj nad firmou, ktorú čiastočne ovládam a dúfam, že to je vidieť, ale jednoducho J&P Avax to "prehnal" celé.

Lenže zase vznikol iný problém, kvôli 1. úseku a jeho dosť závažným spochybneniam sú "ohrozené" ďalšie dva.

Ja neviem, čo myslíš firemnými grifami? Podpis na mostoch, našiel by si. Technológia je viac-menej taká istá, ale každý má iný stroj, inú zmes, aj mierne odlišný systém, iné základné materiály, iné doplnky, inú cenu, ... ako šofér nespoznáš rozdiel, presnejšie spoznáš, keď "prejdeš" z jedného úseku na druhý. Ale to budeš musieť byť veľmi pozorný. A budeš poznať aj rozdiel, keď porovnáš úsek ako istú dĺžku voči ďalšej dĺžke z druhého úseku. Nezáleží ani na kvalite auta, rozdiel spoznáš. 8)

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2005 06:20
od devil
Kvalita gréckych diaľnic nie je moc vysoká a táto firma nie je spôsobilá stavať na Slovensku. Vyhrala síce tender, ale nebol to rovnaký súboj.


V tom pripade je to ale chyba tendra, nie grekov.

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2005 12:32
od Caesar
devil napísal:
Kvalita gréckych diaľnic nie je moc vysoká a táto firma nie je spôsobilá stavať na Slovensku. Vyhrala síce tender, ale nebol to rovnaký súboj.


V tom pripade je to ale chyba tendra, nie grekov.


Každý tender sa dá napadnúť, no na Slovensku sa dá priamo celý aj spochybniť vo veľmi krátkom čase až tak, že to ohrozuje výstavbu. 8)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2005 13:06
od kaviarista
Caesar, ale na to netreba byt ziadnym Sherlockom Holmesom , aby bolo jasne, kto ten tender spochybnil :)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2005 13:09
od Caesar
kaviarista napísal:Caesar, ale na to netreba byt ziadnym Sherlockom Holmesom , aby bolo jasne, kto ten tender spochybnil :)


Tak to napíš, keď to vieš. :twisted:

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2005 13:19
od kaviarista
Caesar,
nepoznam podmienky tendra, ci mohol niekto z vitazov vyhrat aj na viac ako jednom useku . Ak nie, tak tender urcite spochybnila konkurencna firma, ktora nevyhrala ani jeden usek.

Ja jej to ani nezazlievam. Ked su nase zakony ohladom verejneho obstaravania take derave, tak je logicke , ze sa porazeny snazi tie diery vyuzit.

Ta dochodkyna , co podala odpor proti vysledku tendra, je nastrcena figurka, to je jasne.

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2005 18:47
od bystrik
Majetkovo-právne vysporiadanie na úseku D1 Mengusovce – Jánovce podľa výročnej správy SSC za rok 2004

Majetkoprávna príprava stavby predstavuje vysporiadanie cca 3200 vlastníkov nehnuteľností
v 19 katastrálnych územiach v okrese Poprad, Kežmarok a Levoča. Majetkoprávnu prípravu
zabezpečuje pomocou dodávateľa Geodetika Senica.
Do 31.12.2004 sa ukončila majetkoprávna príprava k vydaniu stavebného povolenia
v katastrálnych územiach Lučivná, Mengusovce (nezahrňujúc SSÚD), Svit, Veľký Slavkov,
Spišská Sobota, Švábovce, Hôrka, Žákovce, Vlková, Abrahámovce, Jánovce, Machalovce
a Spišský Štvrtok.
Vlastníkom (užívateľom, domnelým dedičom) pozemkov, ktorí neuzatvorili zmluvu do konca
roka 2003, bolo nutné ponúknuť cenu podľa platných predpisov a v prípadoch vyvlastnenia
alebo obmedzenia vlastníckeho práva tak splniť podmienky stanovené novelou stavebného
zákona č. 417/2003 Z. z., najmä jeho § 111 ods. 2 a § 112 ods. 4.
Takto bolo na stavbu diaľnice D1 Mengusovce – Jánovce v roku 2004 opätovne vyhotovených
1026 zmlúv o budúcej zmluve z dôvodu legislatívnych zmien, ktoré nastali od 01. 01. 2004
v oceňovaní nehnuteľností - vyhláška MS SR č. 86/2002 Z. z. o stanovení všeobecnej hodnoty
majetku v znení vyhl. č. 576/2003 Z. z. a ďalej od 01. 09. 2004 nadobudla účinnosť vyhláška
MS SR č. 492/2004 Z. z. o stanovení všeobecnej hodnoty majetku.
Celkovo bolo v roku 2004 podaných 316 návrhov na vyvlastnenie. Do vydania rozhodnutia
o vyvlastnení bolo späťvzatých návrhov na vyvlastnenie 222, vydaných rozhodnutí
o vyvlastnení k 31. 12. 2004 bolo 80 a z toho 73 nadobudlo právoplatnosť.
V katastrálnom území Batizovce prebieha jedno odvolacie konanie a v katastrálnom území
Hozelec prebiehajú tri odvolacie konania.
Mesto Poprad ako príslušný stavebný úrad prerušilo vyvlastňovacie konania v katastrálnych
územiach Matejovce a Stráže pod Tatrami z dôvodu predloženia konkurenčných znaleckých
posudkov od dotknutých vlastníkov. Zároveň požiadalo Slovenskú správu ciest, aby objednala
vyhotovenie kontrolných znaleckých posudkov na Ústave súdneho inžinierstva v Žiline
v katastrálnych územiach Matejovce, Stráže pod Tatrami a Veľká vo vybraných
vyvlastňovaných lokalitách.
Z 3232 vlastníkov dotknutých výstavbou diaľnice D1 Mengusovce – Jánovce je 18 vlastníkov,
ktorí doposiaľ nepodpísali zmluvu o budúcej zmluve alebo kúpnu zmluvu, ako dôvody svojho
nesúhlasu uvádzajú najmä cenu.

http://www.ssc.sk/custom/vyrspr/vyrspr04.pdf

Re: Mengušovce-Janovce

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2005 19:31
od vlad
Caesar napísal:
Tomas napísal:
wazari napísal:
Caesar napísal:
Nech vyhrá ktokoľvek, ale nech je to slovenská spoločnosť, prípadne nech spolupracuje so zahraničnou alebo naopak. 8)


Suhlasim az s druhou castou :)


no myslim si ze je uplne jedno aka to bude spolocnost, pretoze aj grecka je uz vlastne domaca spolocnost, ved sme v EU neeeeeeeeeeeeeee???? :)


To už radšej Skanska ako J&P Avax. 8)

Skanska je tiež dobrá firma ale tá má v Čechách veľa rozpracovných dopravných stavieb. Ja sa priklánam k sloveským spoločnostiam ako je IS,tá má dobré skúsenosti zo stavbami dialnic a pritom aj dobrými odberododavatelskými vsťahmi.

Re: Mengušovce-Janovce

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2005 12:42
od Caesar
vlad napísal:Skanska je tiež dobrá firma ale tá má v Čechách veľa rozpracovných dopravných stavieb. Ja sa priklánam k sloveským spoločnostiam ako je IS,tá má dobré skúsenosti zo stavbami dialnic a pritom aj dobrými odberododavatelskými vsťahmi.


Hm, nesúhlasím. Mnohé veľké spoločnosti majú rozostavaných veľa stavieb a zvládajú všetko, aj po stránke technickej a aj po stránke ľudských zdrojov.

Neviem, prečo spomínaš, že Skanska má veľa rozostavaných stavieb v ČR, je to pravda, pretože Skanska obsadila slušnú pozíciu už aj na slovenskom stavebnom trhu. Dnes sa neprideľuje výstavba podľa toho, kto je z akého regiónu, dnes vyhrávajú de facto najlepšie ponuky.

Veľké spoločnosti ako Strabag či Skanska nemajú na slovenskom trhu problém, pretože vlastnia alebo spolupracujú s viacerými slovenskými stavebnými spoločnosťami, sú eteblované, t.j. zvládnu už postaviť čokoľvek, majú zdroje, aj finančné aj technicko-ľudské. Teda Doprastav a Skanska SK problém nemajú.

IS KE ho začínajú mať, ale držia sa. :?

Nikdy nie je nič isté a v stavebníctve to platí 2x. 8)

Re: Mengušovce-Janovce

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2005 14:00
od vlad
Caesar napísal:Hm, nesúhlasím. Mnohé veľké spoločnosti majú rozostavaných veľa stavieb a zvládajú všetko, aj po stránke technickej a aj po stránke ľudských zdrojov.

Neviem, prečo spomínaš, že Skanska má veľa rozostavaných stavieb v ČR, je to pravda, pretože Skanska obsadila slušnú pozíciu už aj na slovenskom stavebnom trhu. Dnes sa neprideľuje výstavba podľa toho, kto je z akého regiónu, dnes vyhrávajú de facto najlepšie ponuky.

Veľké spoločnosti ako Strabag či Skanska nemajú na slovenskom trhu problém, pretože vlastnia alebo spolupracujú s viacerými slovenskými stavebnými spoločnosťami, sú eteblované, t.j. zvládnu už postaviť čokoľvek, majú zdroje, aj finančné aj technicko-ľudské. Teda Doprastav a Skanska SK problém nemajú.

IS KE ho začínajú mať, ale držia sa. :?

Nikdy nie je nič isté a v stavebníctve to platí 2x. 8)

Súhlasím s tvojim názorom,lenže keby vyhrala tender slov. spoločnosť,napr. spomínaná IS, tak je pre niektoré naše firmy väčšia príležitosť podielat sa na tomto trhu.Ja to trochu beriem osobne,vieš teraz presadit sa, to znamená známosti,známosti...

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2005 22:34
od aquila
tak uz pribudla aj ortofotomapa tohto useku 8)

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=87

podrobny obrazok je na tomto linku
(pozorma 2 MB!)

http://www.dialnice.info/images/big/mengusovce.jpg

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2005 23:01
od bystrik
aquila napísal:tak uz pribudla aj ortofotomapa tohto useku 8)




velka vdaka :shock: :shock: :shock:

Re: Mengušovce-Janovce

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2005 20:45
od Caesar
vlad napísal:Súhlasím s tvojim názorom,lenže keby vyhrala tender slov. spoločnosť,napr. spomínaná IS, tak je pre niektoré naše firmy väčšia príležitosť podielat sa na tomto trhu.Ja to trochu beriem osobne,vieš teraz presadit sa, to znamená známosti,známosti...


Možno aj, ale teraz sa presadiť, to je na 90% o dobrej ponuke. 8)

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2005 21:59
od digitman
Môžme tu diskutovať o dialniciach koľko chceme prešiel mesiac (necelý) od položenia základného kameňa Mengusovce - Jánovce na uvedenom úseku sa vôbec nič nedeje po strojoch a robotníkoch ani stopy.Vlastne tam ani ešte neboli takže ako tradične bola to len hnusná politická fraška a to nehovorím o prvom úseku, kde ešte stale nieje vybraný dodávateľ.Takým tempom tie dialnice páni nevybudujeme,Aspoň jedna pozitivna vec, že na stranke www.dialnice.info/images/big/mengusovce.jpg sa aspoň dá pozrieť na slušne spracovanú mapu.
Digitman

Momentálne nastalo viacero problémov

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 19:05
od Caesar
Na tomto úseku je viacero problémov:

1. neistota, žiadne záruky, ohrozovanie ďalšej výstavby na ďalších úsekoch
2. nastáva prehodnocovanie vzťahov SR a EÚ (a naopak) pri niektorých finančných vzťahoch pre financovanie niektorých infraštruktúrnych objektov na Slovensku po "škandále" na I. úseku

Tieto problémy sú však už v závere svojho pôsobenia. 8)

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2005 19:55
od bystrik
bystrik napísal: Celkovo bolo v roku 2004 podaných 316 návrhov na vyvlastnenie. Do vydania rozhodnutia
o vyvlastnení bolo späťvzatých návrhov na vyvlastnenie 222, vydaných rozhodnutí
o vyvlastnení k 31. 12. 2004 bolo 80 a z toho 73 nadobudlo právoplatnosť.
V katastrálnom území Batizovce prebieha jedno odvolacie konanie a v katastrálnom území
Hozelec prebiehajú tri odvolacie konania.
Mesto Poprad ako príslušný stavebný úrad prerušilo vyvlastňovacie konania v katastrálnych
územiach Matejovce a Stráže pod Tatrami z dôvodu predloženia konkurenčných znaleckých
posudkov od dotknutých vlastníkov. Zároveň požiadalo Slovenskú správu ciest, aby objednala
vyhotovenie kontrolných znaleckých posudkov na Ústave súdneho inžinierstva v Žiline
v katastrálnych územiach Matejovce, Stráže pod Tatrami a Veľká vo vybraných
vyvlastňovaných lokalitách.
Z 3232 vlastníkov dotknutých výstavbou diaľnice D1 Mengusovce – Jánovce je 18 vlastníkov,
ktorí doposiaľ nepodpísali zmluvu o budúcej zmluve alebo kúpnu zmluvu, ako dôvody svojho
nesúhlasu uvádzajú najmä cenu.

http://www.ssc.sk/custom/vyrspr/vyrspr04.pdf



ked vyssie zmienene platilo k 31.12.2004 tak pri rychlosti vyvlastnovania a majetkovo-pravneho vysporiadania v pripade KIA, pocitam s tym, ze su na trase D1 urcite este rolicky nejakych kulakov, ktori ich nechcu predat, aby mohli na nich past svoju kozu...

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 16:45
od Andrej
Tak, ruší sa tender na 1. úsek, čo znamená ďalšie zdržanie stavby :cry:

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=711

Diaľnica do Košíc sa zdrží, zrušili tender

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 20:23
od bystrik
Konecne si nasla NDS zamienku, preco nestihne dostavat D1 do Kosic do roku 2010. Aj keby zacali stavat usek Mengusovce-Poprad v roku 2007, do roku 2010 by bol hotovy. Ale naco sa ponahlat? Uz je na svete zamienka, ze sa to nestihne, uz sa netreba snazit. Kosice budu na D1 holt asi az v roku 2015.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=4103#4103

Re: Diaľnica do Košíc sa zdrží, zrušili tender

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 20:34
od Caesar
bystrik napísal:Konecne si nasla NDS zamienku, preco nestihne dostavat D1 do Kosic do roku 2010. Aj keby zacali stavat usek Mengusovce-Poprad v roku 2007, do roku 2010 by bol hotovy. Ale naco sa ponahlat? Uz je na svete zamienka, ze sa to nestihne, uz sa netreba snazit. Kosice budu na D1 holt asi az v roku 2015.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=4103#4103


Bystrik,

teraz si to zveličil. Držíš sa až príliš novinárov.

Zase ja nemôžem všetko napísať, ale musím reagovať aspoň takto:

1. NDS by si našla dôvod aj iný. Okrem toho, už predtým poradca MDPaT (MMD) doporučil výstavbu D1 stavať do r. 2012-2013. A MDPaT ešte stále nerozhodlo, či sa bude uplatňovať model 2010 alebo model s poradcom MMD. NDS je len súčasťou MDPaT.

2. Vážne následky to sú, pretože súdy môžu súdiť aj 10 rokov.

3. Celý úsek je stále v ohrození. A ano, dal by sa dostavať do r. 2010, ale teraz "je na ťahu" súd, NDS a MDPaT.

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 20:36
od Caesar
Andrej napísal:Tak, ruší sa tender na 1. úsek, čo znamená ďalšie zdržanie stavby :cry:

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=711


Stalo sa to, čo sa stať nemalo ... :?

Re: Diaľnica do Košíc sa zdrží, zrušili tender

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 20:49
od bystrik
Caesar napísal:teraz si to zveličil. Držíš sa až príliš novinárov.


Caesar, ja tusim o problemoch so zrusenym tendrom. Chcel som len poukazat, ze nezainteresovany citatel slovenskych dennikov bude odteraz novinarmi a tlacovymi vyhlaseniami MDPT krmeny recami, ze sa to nestihne. Az tomu vsetci uveria a nestihne sa to. Novinari casto prekrutia zmysel prispevkov, ale toto urcite citovali z vyhlasenia NDS:

"Podľa diaľničnej spoločnosti je rozhodnutie úradu o zrušení súťaže nebezpečným precedensom, ktorý môže mať vážne následky. Národnej diaľničnej spoločnosti týmto rozhodnutím úradu vzniknú nemalé škody, výsledkom ktorých bude výrazné posunutie začiatku výstavby úseku diaľnice D1 Mengusovce - Jánovce, ktoré je nutné v zmysle uznesenia vlády dobudovať do roku 2010 ako súčasť prepojenia Bratislavy a Košíc."

Nie aby sa NDS snazila robit verejne obstaravanie priehladnejsie a objektivnejsie, ale bude nariekat nad nebezpecnym precedensom. Vstupili sme do EU, otvorili sa trhy, Greci chceli skusit stavat u nas a zrazu sa ukazalo, ako prebieha obstaravanie na Slovensku...

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 21:19
od arison
A stalo sa co nik necakal! Len ma zaujima ci slavnostne poklepany zakladny kamen pridu teraz slavnostne odklepat?