Moderátor: Moderátori
eucitizen napísal:V Taliansku Pendolino funguje vyborne, nema ziadne problemy. A ide rychlejsie nez 160 km/h:) Inac Pendolino neni najrychlejsi taliansky vlak.
Adoas napísal:aquila napísal:navyse sa im jeden uz aj vykolajil, sice na testovacej drahe ale predsa ..
aquila,
ale to bolo MHD v Prahe a bola to suprava metra.
johhan napísal:Adoas napísal:aquila napísal:navyse sa im jeden uz aj vykolajil, sice na testovacej drahe ale predsa ..
aquila,
ale to bolo MHD v Prahe a bola to suprava metra.
Nie, Aquila ma pravdu Pendolino sa vykoľajilo na testovacej dráhe
Adoas napísal:johhan napísal:Adoas napísal:aquila napísal:navyse sa im jeden uz aj vykolajil, sice na testovacej drahe ale predsa ..
aquila,
ale to bolo MHD v Prahe a bola to suprava metra.
Nie, Aquila ma pravdu Pendolino sa vykoľajilo na testovacej dráhe
Tak to je mozne, ale na 100% sa vykolajila testovacia metrova suprava, lebo prerazila zabranu. Chyba cloveka - bolo to v spravach po celom svete.
aquila napísal:myslim, ze tunak CD fakt slapli kusok vedla, mohli radsej nakupit univerzalne lokomotivy a nove vozne ..
navyse co som cital, tak ze v pendoline je mensi komfort ako v povodnych EC voznoch (hlavne miesto)
aquila napísal:lenny, ja myslim ETR 470 a ETR 460 a nie radu 470 podla oznacenia CD
http://rail.sk/etr/etr460.htm
471 su pekne primestke jednotky to bol velmi dobry krok od CD
JoHnZ napísal:Pendolino ako take nie je luxus. To ze je dimenzovane na 230km/h znamena ze pri nizisch rychlostiach sa jeho jednotlive systemy menej namahaju a tym padom bude jazdit spolahlivejsie ako vec dimenzovana na 160km/h iduca 160km/h.
JoHnZ napísal:Aquila: Budovanie 160 km/h dalej by znamenalo zvysenie nakladov o 200% ... a to si uznas sam, nemozeme dovolit. Cesi si to mozu dovolit len za cenu nasledneho zanedbavania celeho zvysku siete (vid prispevok od Leonidasa) i uz hotovych koridorov (a koridor rozhodne nie je bezudrzbova zalezitost).
JoHnZ napísal:Adoas:
V pripade, ze to vidis takto (ze som sa pomylil, a rozdielne 2x odpovedal na 2 totozne otazky), tak si to tak ber, v mojich ociach su to 2 otazky s rozdielnou podstatou. Pendolino nebolo kupene predcasne, pretoze to je v sucasnej dobe jediny rozumny sposob, ktory s relativne malymi nakladmi umoznuje zvysit rychlost na zeleznici v osobnej doprave nad 160 km/h.
JoHnZ napísal:Pendolino preto (teda nie len pendolino, existuje asi 18 druhov naklapacich elektrickych /i dieselelektrickych/ suprav, kazda sa hodi na nieco ine), lebo umoznuje jazdit (za urcitych podmienok, v CR i SR su, resp. budu tieto v podstate vsetky splenene) rychlostou 160-180 km/h (cim sme podstatne rychlejsi nez cesta, konkurencia zo strany leteckych dopravcov je v podstate zanedbatelna, uz pri takejto rychlosti cestujuci velmi rychlo zistia, ze cely proces leteckej prepravy trva dlhsie nez cesta vlakom) aj na traiach ktore su pre bezne vlaky dimenzovane na tratiach pre 120-140 km/h.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.