Pendolino zatiaľ z ČR do zahraničia nemôže

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Pendolino zatiaľ z ČR do zahraničia nemôže

Odoslaťod Dialniciar » 30. Nov 2005 11:02

http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=59265


Pendolino zatiaľ z ČR do zahraničia nemôže

Český dopravca už má platné povolenie na prevádzku vlaku v Česku, ale na súhlas Slovenska a Rakúska zatiaľ stále čaká

České dráhy (ČD), ktoré vlastnia sedem súprav rýchlovlaku Pendolino, tvrdia, že už od 11. decembra sú plne pripravené vypraviť nový vlak aj do Bratislavy a Viedne. Český dopravca už má platné povolenie na prevádzku vlaku v Česku, ale na súhlas Slovenska a Rakúska zatiaľ stále čaká. Rozhodujúce má byť podľa ČD vyjadrenie Nemeckého spolkového železničného úradu, ktorý je v EÚ uznávanou autoritou.

"Pokiaľ ide o schvaľovanie zo strany Nemeckého spolkového železničného úradu, tam sa ten proces dokončuje... Ale nakoľko ide o zahraničnú inštitúciu, plne to závisí od rýchlosti, s akou proces ukončí. My určite robíme pre to všetko, z našej strany je plná pripravenosť, aby sme mohli už od nového grafikonu 11. decembra zachádzať s vlakmi Pendolino do zahraničia, teda konkrétne do Bratislavy a Viedne," povedal Aleš Ondrůj z tlačového odboru Českých dráh.

Vlak Pendolino, ktorý má maximálnu konštrukčnú rýchlosť 230 kilometrov za hodinu, ale premávať bude maximálne 160-kilomtrovou rýchlosťou, je po komplikovanom testovaní a schvaľovaní spôsobilosti v ČR oddnes nasadený do bežnej prevádzky medzi Prahou a Brnom. Od 11. decembra má Pendolino premávať medzi Prahou a Ostravou v každom zo smerov až šesťkrát denne.

České dráhy stálo sedem súprav Pendolino s výklopnými skriňami až 4,5 miliardy Kč, v prepočte 5,9 miliardy SKK. Vlaky mali v Česku premávať už šesť rokov.

Objednávku dostalo ešte v roku 1995 konzorcium firiem vedené českou ČKD, ale po krachu ČKD sa projekt na niekoľko rokov zastavil. Nový impulz prišiel až v roku 2000, kedy sa dokončenia projektu ujali talianske spoločnosti Fiat a Alstom.

O asi ročné zdržanie sa v závere postarali problémy s elektromagnetickou kompatibilitou vlaku, ktorý rušil niektoré železničné zabezpečovacie zariadenia. Tie sú v Česku napájané jednosmerným aj striedavým prúdom.


[30.11.2005, TASR]
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2005

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.