Moderátor: Moderátori
puff dady napísal:Chcel som sa spytat ci sa nebude konat na stavbe tunela Sitina den otvorenych dveri, nieco podobne ako pri Moste Kosicka.
Bolo by to urcite zaujimave. Vo Svajciarsku sa to pri stavbe tunelov robi pravidelne a chodia tam davy ludi, kto bude mat zaujem poslem info o tychto www strankach a rozostavanych tuneloch aj ked v tomto pripade ide o zeleznicne tunely.
Diaľničiar napísal:Ak je táto otázka smerovaná na mňa...
...možno neskôr, pretože teraz nie je moc na čo pozerať.
puff daddy napísal:Diaľničiar napísal:Ak je táto otázka smerovaná na mňa...
...možno neskôr, pretože teraz nie je moc na čo pozerať.
Ano v principe som tak myslel, dakujem za odpoved, chapem aj to, ze stavitel je v tychto pripadoch iny, a co z toho vyplyva.
Skor by som sa pozastavil pri tej poslednej vete. Tu by som iba trochu polemizoval, prave (podla mna) je zaujimava prehliadka v tejto faze vystavby, ked by si ludia mohli pozriet ake sa pouzivaju stroje na razenie, co vsetko treba spravit, a de facto vidiet vsetko od nevyrazeneho tunela po vybetonovany (cize skoro hotovy) portal.
To uz pri konani otvorenych dveri den pred spustenim premavky nie je podla mna az take zaujimave.
Ale kolko ludi tolko nazorov, vychadzal som z podobnych akcii v Alpach
pre zaujimavost uvadzam:
http://www.alptransit.ch/pages/e/besuch/index.php
Scotty napísal:Tunel Sitina sa predraží, vláda momentálne uvažujue o tom, či toto zaplatí alebo nie. Alebo či aj most "Košická". Je obrovským rizikom nedostatvať obe stavby v Bratislave, pretože okrem iného idú voľby. Reálne to však vyzerá tak, že vláda zaplatí aj tunel aj most. BA je baštou SDKÚ.
Caesar napísal:Tunel Sitina bude dostavaný načas, možno skôr možno trochu neskôr, ale tento tunel dostavaný bude, financie sa nájdu, resp. sa našli.
SDKÚ má vo vláde 2 ministrov, ktorí priamo súvisia s dopravou a to MF a MDPaT. Okrem toho BA je baštou tejto strany a je pred voľbami.
Treba však dodať, že diaľničná výstavba na Slovensku je v troskách. Mešká max. najvyššia priorita, t.j. D1, aj na úsekoch do ZA, aj na úsekoch okolo PP a aj mešká príprava súkromných investorov. Okrem toho mešká vykupovanie pozemkov na úseku D1 pri PO a nestíha sa plán (niekoľkokrát posunutý) KE-Milhosť.
Okrem toho, už teraz je jasné, že SR nestrihne stavať, čo sľúbila a že logicky bude trvať aj dostavba R1 dlhšie v priemere o 2-5 rokov, okrem obchvatov NR a BB, kde sa táto doba predĺži min. o 5 rokov, v prípade NR sa možno len 3 roky.
D1 na 4 prúdy od BA-KE bude hotová najskôr v r. 2015, to je ešte optimistický pohľad, pretože na dokončenie je v dnešnej dobe treba ešte viac ako 100 mld. SKK, okrem toho plánované opravy dosahujú už výšku takmer 5 mld. SKK a plánované rozšírenia úseku od BA-TT a modernizáciu bezpečnostných parametrov dosahujú už takmer 15,5 mld. SKK. Pozn.: Do týchto súm sa neráta inflácia a zároveň sa absolútne nezohľadňuje úsek D1 od KE-MI-UA.
Teda, mesto Bratislava bude mať vyriešenú dopravu, aspoň na 40% plánovaných finančných aktivít, no ostatok SR zažije viac-menej oproti sľubom šok.
Scotty napísal:No ja neviem, napísať, že diaľničná výstavba na Slovensku je v troskách, to zrovne nie je presné. Nie je tu ideálne, vládou sľubované tempo, ale je to lepšie ako povedzme pred 2 rokmi. S tým ostatným v podstate súhlasím, bez peňazí a pripravených pozemkov sa tu (ani inde) stavať nedá.
johhan napísal:Scotty napísal:No ja neviem, napísať, že diaľničná výstavba na Slovensku je v troskách, to zrovne nie je presné. Nie je tu ideálne, vládou sľubované tempo, ale je to lepšie ako povedzme pred 2 rokmi. S tým ostatným v podstate súhlasím, bez peňazí a pripravených pozemkov sa tu (ani inde) stavať nedá.
Peniaze a ani pozemky nie su problem ... slovenskej diaľničnej výstavbe chýbajú kompetentný a zodpovený ľudia ... hlavne na strane štátu
Caesar napísal:Riešenie pozemkov, ich príprava, majetko-právne vysporiadanie, to je druhý, veľmi vážny problém, na ktorý by bolo treba vyčleniť sumu aspoň 2 mld. SKK, aby sa zabezpečila plynulá výstavba na D1, D3 a R1, R2 a R4 KE-Milhosť.
Na MDPaT sú v podstate zodpovední ľudia (aj keď minister práve nie je odborníkom, je to politický nominant), horšie je to na SSC a NDS, kde síce je 90% ľudí, ktorí robia na max. (v pravom slova zmysle cestári), ale na vrcholových pozíciách tiež nie sú práve odborníci, čo je chyba, pretože tu už by nemali byť politickí nominanti.
No a na Slovensku je ďalší špecifický problém vo výstavbe diaľnic a tým je pohľad samosprávy a občanov.
Andrej napísal:Caesar napísal:Riešenie pozemkov, ich príprava, majetko-právne vysporiadanie, to je druhý, veľmi vážny problém, na ktorý by bolo treba vyčleniť sumu aspoň 2 mld. SKK, aby sa zabezpečila plynulá výstavba na D1, D3 a R1, R2 a R4 KE-Milhosť.
Na MDPaT sú v podstate zodpovední ľudia (aj keď minister práve nie je odborníkom, je to politický nominant), horšie je to na SSC a NDS, kde síce je 90% ľudí, ktorí robia na max. (v pravom slova zmysle cestári), ale na vrcholových pozíciách tiež nie sú práve odborníci, čo je chyba, pretože tu už by nemali byť politickí nominanti.
No a na Slovensku je ďalší špecifický problém vo výstavbe diaľnic a tým je pohľad samosprávy a občanov.
Súhlasím s vami, u nás je práve príprava pozemkov, projektov a diaľnic vôbec úplne zanedbávaná, preto sa stále posúvajú termíny stavieb.
A veľká chyba je v mnohých úradníkoch na NDS či SSC a na samosprávach, keďže nemajú motiváciu.
A čo sa týka financovania, donedávna to bol problém č. 1, teraz je skôr problém tie peniaze využiť. Som si takmer istý, že z plánovaného 18mld-vého balíka na D a RC bude tento rok prestavaných tak 14-15 mld.
Caesar napísal:Johhan, Scotty má pravdu v tom, že pokiaľ sa na Slovensku (v dnešných cenách) nebude reálne stavať (diaľničná sieť) každý rok aspoň s 25 mld. SKK s každoročným nárastom o infláciu + 10% sumy, tak je zbytočné sa aj rozprávať o diaľničnej výstavbe. Už teraz mali byť hotové stavby za 200 mld. SKK.
Riešenie pozemkov, ich príprava, majetko-právne vysporiadanie, to je druhý, veľmi vážny problém, na ktorý by bolo treba vyčleniť sumu aspoň 2 mld. SKK, aby sa zabezpečila plynulá výstavba na D1, D3 a R1, R2 a R4 KE-Milhosť.
Na MDPaT sú v podstate zodpovední ľudia (aj keď minister práve nie je odborníkom, je to politický nominant), horšie je to na SSC a NDS, kde síce je 90% ľudí, ktorí robia na max. (v pravom slova zmysle cestári), ale na vrcholových pozíciách tiež nie sú práve odborníci, čo je chyba, pretože tu už by nemali byť politickí nominanti.
No a na Slovensku je ďalší špecifický problém vo výstavbe diaľnic a tým je pohľad samosprávy a občanov.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.