ŽSR s treťou súťažou na dozor trate Piešťany-Nové Mesto n.V.

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

ŽSR s treťou súťažou na dozor trate Piešťany-Nové Mesto n.V.

Odoslaťod Caesar » 20. Nov 2005 17:59

http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=58644


ŽSR s treťou súťažou na dozor trate Piešťany-Nové Mesto n.V.

Záujemcovia o výkon stavebného dozoru na traťovom úseku Piešťany - Nové Mesto n.V. môžu predkladať ponuky do 23. decembra tohto roka

BRATISLAVA 18. novembra (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) opätovne hľadajú spoločnosť na výkon stavebného dozoru pre modernizačné práce na traťovom úseku Piešťany - Nové Mesto nad Váhom. Ide v poradí už o tretiu súťaž, keďže prvú musela spoločnosť zrušiť na základe nariadenia Úradu pre verejné obstarávanie a druhú pre nesplnenie tendrových podmienok uchádzačmi. Záujemcovia o tento projekt môžu podľa aktuálne vyhlásenej súťaže predkladať ponuky do 23. decembra tohto roka, pričom hodnotiť sa budú podľa navrhovanej ceny a skúsenosti.

Modernizácia uvedeného 19,98-kilometrového úseku sa podľa pôvodných plánov mala začať v druhej polovici roka, vzhľadom na zrušené súťaže na stavebný dozor, ako aj na zhotoviteľa modernizačných prác, sa tento termín pravdepodobne nedodrží. Zhotoviteľa prác však chcú železnice vyhlásiť do konca tohto roka a práce by sa tak mali začať budúci rok. Ich ukončenie plánujú ŽSR na rok 2008.

Celkové oprávnené náklady stavby sú vo výške 89,3 mil. eur, pričom pochádzať budú jednak zo štátneho rozpočtu, ako aj z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie (EÚ). "Zrušené súťaže a následné posunutie začiatku prác neovplyvnia sľúbený prísun financií z EÚ," skonštatoval koncom októbra riaditeľ odboru zahraničnej pomoci ŽSR Miroslav Matúšek s tým, že zástupcovia Európskej komisie veľmi pozorne kontrolujú celý priebeh čerpania prostriedkov z EÚ. "Podmienky sú veľmi prísne a je lepšie súťaž zrušiť a vyhlásiť novú, ako niektorú z nich nedodržať a následne tak prísť o významnú podporu z únie," podčiarkol Matúšek. Zároveň dodal, že celý proces od prípravy súťažných podmienok cez priebeh súťaže a čerpanie prostriedkov až po definitívne ukončenie projektu spadá aj pod kontrolu rezortu financií, ministerstva dopravy a Najvyššieho kontrolného úradu SR.

Trať určená na modernizáciu je súčasťou približne 53-kilometrového úseku Trnava - Nové Mesto nad Váhom, ktorý predstavuje jeden z úsekov V. železničného eurokoridoru prechádzajúceho cez Slovensko.

(1 EUR = 38,751 SKK)

[18.11.2005 13:12]
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Naspäť na 2005

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.