Moderátor: Moderátori
aquila napísal:na tomto obrazku je vidno trasu novej zeleznice
trnovce nad vahom - nitra
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3256
magnus napísal:Ja som napriklad nedavno diskutoval s projektantmi o trati ZA - DK cez Terchovskú dolinu. Mozno to znie ako blbost,ale je tam dost vysoký potenciál na cestovanie. Samozrejme, chce to hoooodne odvahy na presadenie takehoto projektu, ale myslim, ze treba skumat moznosti rozvoja. Pri sucasnom manazmente ZSR, ZSSK a Cargo je to ale aj absolutne nepravdepodobne, ti nemaju zaujem o ziadny rozvoj.
stanog napísal:Pohovorme si trochu o zmysle nových tratí,
novú trať budovať alebo modernizovať súčasnú má význam len vtedy ak existuje potenciál využitia. Potenciál využitia je daný jednak hustotou osídlenia danej oblasti, dostupnosťou danej infraštruktúry (cenová ale aj vzdialenostná alebo mierou obslužnosti) a smermi migrácie.
stanog napísal:Prvým zásadným rozhodnutím našej vlády bolo budovať diaľničnú sieť prakticky v súbehu so železničnými koridormi. To železnici pokiaľ jazdí rýchlosťami okolo 100km/h vytvára vážnu konkurenciu.
stanog napísal:Napríklad medzi Štúrovom a Galantou dnes rozumný človek ide vlakom. Medzi Sereďou a Nitrou ale autom.
stanog napísal:S rýchlejšou výstavbou diaľnic klesá počet cestujúcich vo vlaku a aj preprava nákladov vlakom. Zvrat určite nastane na koridore ak sa na ňom naozaj začne jazdiť 160-200 km rýchlosťou. Kedy to bude môžeme len hádať. Ďalej je perspektíva železnice tam, kde spája pomerne veľké sídla a je vyriešená miestna doprava od železnice resp. k nej. Dôvodom je prehustená - pomalá doprava v aglomeráciách, problémy s parkovaním a vjazdom do centier kde automobil prestáva byť použiteľný.
stanog napísal:S ohľadom na napísané dovolím si tvrdiť že minimálne 1/3 železníc na Slovensku je potrebné čo najskôr zrušiť, nakoľko ich technický stav neumožňuje jazdu vyššou priemernou cestovnou rýchlosťou ako 40-60 km/h a s ohľadom na dĺžku tratí nie je ani potenciál ich upraviť. To vedie k tomu že všetci kto môžu prejdú do aut a autobusov časom. V dnešnej dobe nemá zmysel prevádzkovať železnicu len kvoli osobnej preprave ak neexistuje priemysel ktorý by ju uživil. To je napr. o železnici Kraľovany - Trstená, Brezno - Rimavská sobota, Leopoldov - Kozárovce a mnoho iných.
stanog napísal:Ušetrené peniaze by sa dali využiť tam kde existuje potenciál využitia - dostavba koridorov, napojenie priemyselných parkov na koridory, rýchle (myslím tým 160km/h+) spojenie miest ako BB a NR s BA.
magnus napísal:Keby stat chcel, tak realizaciou novych trati podpori aj migraciu ludi za pracou a teda aj zamestnanost. Kedysi davno napriklad boli vypracovane plany na spojenie Rajca a Nitrianskeho pravna (hovorim zamerne len o regione kde som doma ale takych prikladov moze byt viac).
zakaznik napísal:magnus napísal:Keby stat chcel, tak realizaciou novych trati podpori aj migraciu ludi za pracou a teda aj zamestnanost. Kedysi davno napriklad boli vypracovane plany na spojenie Rajca a Nitrianskeho pravna (hovorim zamerne len o regione kde som doma ale takych prikladov moze byt viac).
V čase, keď sa nevyužíva ani len potenciál existujúcich tratí, zdá sa mi zbytočné uvažovať o výstavbe nových. Keď už, tak NR - Šala by bola asi najzmysluplnejšia investícia. Vytvorilo by sa tým použiteľné spojenie Nitry s Bratislavou.
niqueo napísal:nazdar.nevie niekto ci je uz planovana vystavba trate presov-krompachy uplne pochovana...a ked ano ci sa planuje modernizacia trate presov-kysak...lebo je to momentalne iba jednokolajka a tato trat je sucastou doleziteho koridora...okrem toho som sa docital ze chcu na trat presov-kosice nasadit nove rychlejsie supravy, tak aby to malo nejaky vyznam, myslim ze by sa patrilo s tratou nieco spravit...pretoze napr. pri obisovciach su dlhe a pomerne ostre zakruty v ktorych musia ist vlaky dost pomaly...
DIKY:)
zakaznik napísal:magnus napísal:Keby stat chcel, tak realizaciou novych trati podpori aj migraciu ludi za pracou a teda aj zamestnanost. Kedysi davno napriklad boli vypracovane plany na spojenie Rajca a Nitrianskeho pravna (hovorim zamerne len o regione kde som doma ale takych prikladov moze byt viac).
V čase, keď sa nevyužíva ani len potenciál existujúcich tratí, zdá sa mi zbytočné uvažovať o výstavbe nových. Keď už, tak NR - Šala by bola asi najzmysluplnejšia investícia. Vytvorilo by sa tým použiteľné spojenie Nitry s Bratislavou.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.