Moderátor: Moderátori
Dialniciar napísal:Ja si to tam neviem vybaviť, ale dúfam, že si to nemýliš s odvodňovacím systémom (býva pod mostami také asfaltové prúžky).
Branco napísal:USA sú skutočne rozsiahle, to platí aj alebo najmä o diaľniciach v krajine. Pokúsim sa v niekoľkých príspevkoch priniesť základné informácie o najdôležitejších diaľničných ťahoch.
Interstate 15 (I-15) je svojími 1433 míľami /2306km/ štvrtou najdlhšou severojužnou Interstate highway v Spojených štátoch. Mapa.
Prechádza štátmi California, Nevada, Arizona, Utah, Idaho a Montana. Od svojho vzniku, štáty California, Nevada a Utah patrili k narýchlejšie rozvíjajúcim štátom USA. Zaujímavosťou je, že 19 percent obyvateľstva Californie, 70 % obyvateľstva Nevady a 75 % obyvateľstva Utahu má bydlisko v okresoch /counties/, kde Interstate 15 prebieha.
Prvá časť Interstate 15 bola otvrorená v Arizone v roku 1973. Posledná šasť bol obchvat Plymouthu v Utahu, ktorý bol otvorený v roku 1990. Ďalšie plány zahŕňajú napr.minimálne šesťpruh medzi Los Angeles a Las Vegas, zvýšenie počtu jazdných pruhov /High Occupancy lanes/ v North San Diego County, light rail a Legacy Highway expressway v Salt Lake City. V hlavnom meste Utahu a okolí bola roku 2001 ukončená rekonštrukcia a modernizácia diaľničných ťahov. Päťročné práce si vyžiadali investíciu 1,59 mld. USD. Čiastočným dôvodom boli Zimné Olympijské hry.
Medzi najfrekventovanejšie úseky patrí časť medzi Las Vegas a Los Angeles. I-15 v severozápadnej Arizone patrí k najscénickejším úsekom v USA.
Ano, v USA majú najlepší povrch súkromné diaľnice a diaľnice v okolí väčších miest, no nie medzi nimi s pomenovaním Interstate ... na opravu diaľnic v USA treba cca. 450 mld. USD (astronomická suma aj pre USA), z 70% tvoria práce I-čka.Branco napísal:Máš iste pravdu v tom, že Interstates nie sú najmodernejšie diaľnice, najmä pre povrch, boli totiž väčšinou postavené v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch. V tomto období bola ale postavená aj väčšina diaľníc v Európe, napr. Holandsko, Nemecko, Francúzi viac v osemdesiatych rokoch a Španieli v deväťdesiatych. Najlepšia údržba je podľa mňa práve na úsekoch, ktoré prevádzkujú súkromné firmy.
Nie, z PPP štátu väčšinou peniaze nejdú. A to v USA dominujú koncesie s dĺžkou nad 40 rokov, ale jednoducho ide o zložité MUK, úseky s tunelmi a exitmi pod zemou a nad zemou zas často o toľko pruhov, že štát síce nedá ani 1 USD na výstavbu, ale aj 70-99 rokov nevidí nič. Ale ani sa nestará.duli napísal:takze ak dobre rozumiem tak peniaze statu idu aj z dialnic postavene za statne peniaze ale aj z dialnic postavene cez PPP?
V princípe dobre; štát spoplatnil diaľnice nie v 80., ale v 90.-tych rokov (Bill Clinton).duli napísal:do 80tch. rokov staval dialnice stat a prejazd nebol spoplatneny. Ked prislo PPP tak sukromnik ktory postavil dialnicu dostava vsetky prijmy z myta. V 80tych rokoch stat spoplatnil najvytazenejsie useky za ktore idu peniaze statu. Dobre som to pochopil?
Jirka napísal:U přehrady HOOVER DAM na řece Colorado se staví most... přes kaňon. viz odkaz
http://www.rychnovinky.cz/2009/06/11/to ... oover-dam/
joe1024 napísal:Uf, to je drasticky zaber
Ako ti robotnici lezu smerom k tomu este neexistujucemu stredu ? Na tom obluku su nejake schody ? No, v kazdom pripade to musi byt drastak na takom mieste robit. To bude urcite aj na discovery neskor (MegaBuilders).
Tam ani tak nejde o ten most, ako o to prostredie a terén.Ondra O.K. napísal:Nono, uplne stejny most stavi v CR i na D8 v useku Lovosice-Rehlovice....a nerekl bych ze je moc mensi..foto tady http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/090811-D8/
Naspäť na Diaľnice a RK vo svete
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.