D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Andrej » 22. Aug 2005 13:34

Včera som spravil zopár záberov na tento úsek

http://dialnice.info/album_cat.php?cat_id=77

tiež sa ospravedlňujem za kvalitu :oops: , boli fotené za jazdy cez sklo

Myslím, že tento úsek bude "zrelý" na otvorenie pred budúcoročnými voľbami
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod JG » 23. Aug 2005 12:32

Na D1 Vrtizer - Hr.Podhradie sa realizuju 3 dlhe estakady cez polia. Ked pretrhne celu vazsku kaskadu naraz tak dialnica bude nad vodou. Podla mna by stacilo, keby dialnica bola 5 metrov nad beznou hladinou Vahu a teda by zvacsa islo o nasypy do 3 metrov a priepusty pre virtualnu zaplavovu vlnu. Aj tam kde to nejde mostom a je tam dost miesta su stavane mohutne oporne mury, pritom tam mohol byt nasyp bez oporneho muru. Pocas existencie Vazskej kaskady tam samozrejme povodne neboli.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod Caesar » 23. Aug 2005 12:34

JG napísal:Na D1 Vrtizer - Hr.Podhradie sa realizuju 3 dlhe estakady cez polia. Ked pretrhne celu vazsku kaskadu naraz tak dialnica bude nad vodou. Podla mna by stacilo, keby dialnica bola 5 metrov nad beznou hladinou Vahu a teda by zvacsa islo o nasypy do 3 metrov a priepusty pre virtualnu zaplavovu vlnu. Aj tam kde to nejde mostom a je tam dost miesta su stavane mohutne oporne mury, pritom tam mohol byt nasyp bez oporneho muru. Pocas existencie Vazskej kaskady tam samozrejme povodne neboli.


JG,

ostro s tebou nesúhlasím. Po technickej stránke je tento úsek realizovaný ako každý iný. Podľa možností kvalitne. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod johhan » 23. Aug 2005 12:44

Caesar napísal:JG,

ostro s tebou nesúhlasím. Po technickej stránke je tento úsek realizovaný ako každý iný. Podľa možností kvalitne. 8)


Autor chcel povedať že to bolo zbytočne megalomansky naprojektované :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Caesar » 23. Aug 2005 13:50

Ja viem veľmi presne, kam to bolo celé smerované.

Diaľnica D1 sa totiž JG-emu zdá príliš veľkoryso naprojektovaná, akurát, že práve tento úsek je stavaný už teraz horšie, než ostatné. Šetrí sa. Ale to si JG zistiť nevie, čo nie je ani divné, pretože sa to zistiť asi ani nedá. Až tak blízko pri zdroji nie je. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 23. Aug 2005 13:52

JG napísal:Na D1 Vrtizer - Hr.Podhradie sa realizuju 3 dlhe estakady cez polia. Ked pretrhne celu vazsku kaskadu naraz tak dialnica bude nad vodou. Podla mna by stacilo, keby dialnica bola 5 metrov nad beznou hladinou Vahu a teda by zvacsa islo o nasypy do 3 metrov a priepusty pre virtualnu zaplavovu vlnu. Aj tam kde to nejde mostom a je tam dost miesta su stavane mohutne oporne mury, pritom tam mohol byt nasyp bez oporneho muru. Pocas existencie Vazskej kaskady tam samozrejme povodne neboli.


Vieš JG, niekedy nejde o to, čo ty všade v poslednej dobe vidíš - megalomanstvo - keby sa pretrhla Vážska kaskáda, ... veď to potom môžeš takto pokračovať aj ďalej a ja sa ťa na záver spýtam, že načo vlastne staviame domy?

Nie je to tu jednoduché stavať, nedajú sa tak spraviť násypy ako si to ty predstavuješ.

Okrem toho, ja ťa môžem ubezpečiť, že v súčasnosti už sa nepreferujú drahé projekty, pretože je tu riziko neplatenia zo strany štátu tak veľké, že to ohrozuje stavebné firmy. A tie majú silné "slovo" aj do toho, ako sa má projekt spraviť. Chápeš?

Na záver sa ťa spýtam: Prečo nekritizuješ projekty na RC R1, kde sa stavajú tiež protipovodňové opatrenia zároveň so samotnou diaľnicou/RC? 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod JG » 24. Aug 2005 11:33

Caesar napísal:Vieš JG, niekedy nejde o to, čo ty všade v poslednej dobe vidíš - megalomanstvo - keby sa pretrhla Vážska kaskáda, ... veď to potom môžeš takto pokračovať aj ďalej a ja sa ťa na záver spýtam, že načo vlastne staviame domy?

Nie je to tu jednoduché stavať, nedajú sa tak spraviť násypy ako si to ty predstavuješ.

Na záver sa ťa spýtam: Prečo nekritizuješ projekty na RC R1, kde sa stavajú tiež protipovodňové opatrenia zároveň so samotnou diaľnicou/RC? 8)


Most snad 15m nad korytom Vahu nie je o beznych protipovodnovych opatreniach, ani kilometre estakad. Zeleznici 100 rokov nevadi, ze je meter nad urovnou poli a neboli s tym problemy a zrazu dialnica musi byt miestami az 10 metrov vyssie.

Prave na R1 Hronsky Benadik - Nova Bana boli protipovodnove opatrenia urobene primerane, teda nasypy niekolko metrov vysoke, bez opornych murov, pokial to neslo tesne pri vode (Nova Bana).
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod aquila » 24. Aug 2005 11:43

v tomto by som s JG suhlasil, aj ked je otazne kolko by stalo navezenie takeho kvanta materialu v porovnani s estakadami/mostami ...

lebo mam taky dojem ze pri budovani estakady pre zeleznicu pri pezinku to vyslo zhruba lacnejsie urobit estakadu ako naviest material ..

ale zase na druhej strane z dlhodobeho hladiska je lepsie zrejme material ak tam nie je specificke podlozie, kedze udrzba je potom podstatne lacnejsia ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Branco » 24. Aug 2005 12:23

Úsekom od ZA po PB som prechádzal pred týždňom a najviac ma zaujala estakáda pri Vrtižeri - je dobre vidieť v posledných obrázkoch od Andreja - úsek pri Bytči je na druhej strane oveľa menej rozostavaný. Okolo 19.00 som si však nevšimol nejaký stavebý ruch na úseku. Na úseku Beluša-Sverepec sa zase pracovalo aj po 19.00,
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Miro » 24. Aug 2005 19:55

Keby išlo o to, aby diaľnica zostala nad vodou pri pretrhnutí vážskej kaskády, asi by ju neťahali popod most cesty I/18 v Bytči 8)
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Lenny » 24. Aug 2005 21:28

A není náhodou tak vysoko kvuli zakružovacímu oblouku (ve smyslu nahoru dolu)?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Andrej » 24. Aug 2005 22:20

Branco napísal:Úsekom od ZA po PB som prechádzal pred týždňom a najviac ma zaujala estakáda pri Vrtižeri - je dobre vidieť v posledných obrázkoch od Andreja - úsek pri Bytči je na druhej strane oveľa menej rozostavaný.


Máš pravdu, dokonca za Bytčou smerom na ZA sa mi zdalo, že sa stavia iba prekládka žel. trate a samotná stavba diaľnice bola len slabo viditeľná. Je to zrejme preto, že za BY sa už nenachádzajú žiadne náročné objekty
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod magnus » 25. Aug 2005 13:44

Ja myslim, ze v tomto pripade nejde o protipovodnove opatrenia, ale naopak o povodnove - v zmysle zachovania moznosti zatopenia uzemia za dialnicou a vzhladom na zachovanie biokoridorov.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Caesar » 25. Aug 2005 16:45

JG napísal:Most snad 15m nad korytom Vahu nie je o beznych protipovodnovych opatreniach, ani kilometre estakad. Zeleznici 100 rokov nevadi, ze je meter nad urovnou poli a neboli s tym problemy a zrazu dialnica musi byt miestami az 10 metrov vyssie.

Prave na R1 Hronsky Benadik - Nova Bana boli protipovodnove opatrenia urobene primerane, teda nasypy niekolko metrov vysoke, bez opornych murov, pokial to neslo tesne pri vode (Nova Bana).[/quote:1tjotehejG,

ja sa k tomu vyjadrovať nebudem. Ale v tomto prípade pravdu nemáš.

Železnica je tiež inak stavaná v dnešnej dobe. Ale nie som odborník v tejto oblasti.

A ak ťa to až tak trápi, tak len malá poznámka, na RC R1 prišlo k zámernému predraženiu práve vďaka nečakaným vyšším výdavkom na protipovodňové opatrenia a ochranu ŽP. (?) Takže nevieš vôbec o čom píšeš. Kritizuješ všetko len preto, že sa nestavia tak, ako si to ty predstavuješ. To je všetko. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 25. Aug 2005 16:49

Ďalšie a podstatne kvalitnejšie ako moje, nové fotky z tohoto úseku nájdete na stránke www.highways.sk

http://www.highways.sk/highways/Vrtizer ... radie.html
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 25. Aug 2005 17:01

inak faktom je ze tento usek je vazne kusok pompezne stavany ;)

aj ked zrejme sa to stava tak uz kvoli tomu, ze su na tuto variantu vykupene pozemky, urobena dokumentacia, schvalene (bolo treba len zacat stavat)

jo este otazka? preco sa za bytcou temer nestava ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 25. Aug 2005 17:04

Andrej napísal:Ďalšie a podstatne kvalitnejšie ako moje, nové fotky z tohoto úseku nájdete na stránke www.highways.sk

http://www.highways.sk/highways/Vrtizer ... radie.html


Fotky sú pekné a len dokazujú, že sa stavia dobre. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Jonathan » 26. Aug 2005 08:35

aquila napísal:jo este otazka? preco sa za bytcou temer nestava ?


Ja mam dve vysvetlenia ale nieviem ktore bude to lepsie.

1. Zatial sa stavia prelozka zeleznicnej trate. Ide o to, ze treba do horskeho masivu spravit dost hlboky zarez.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=253

Po vybudovani tohoto useku, bude mozne prelozit trat a v uvolnenom priestore zacat s stavbou vlastnej dialnice. Na celom ostavajucom useku uz nie su ziadne narocne objekty a tak je mozno vyhodnejsie pockat a usek robit ako celok.

2. Problem moze byt s napojenim na sucasnu cestu. Dialnica je od cesty oddelena zeleznicou a v okoli nie je ziadna ina kvalitna cesta, na ktoru by sa dala doprava priviest. A tak sa caka, kym sa nezacne stavat nadvezujuci usek aby sa dalo pripravit aspon nejake provizorium.

Nie som stavbar, takze ak som sa "netrafil", tak sa ospravedlnujem ;-)
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod Caesar » 26. Aug 2005 12:20

aquila napísal:inak faktom je ze tento usek je vazne kusok pompezne stavany ;)


Toto je zaujímavý pohľad:

V zahraničí je všetko super. Aj viadukt Millau mohol byť nižší, stačilo sa prispôsobiť svahom.

Na Slovensku sa už za každou estakádou vidí: ZRADA.

Všetci vieme, že úseky okolo ZA a ďalej až po RK budú naročné a cena bude vysoká. Estakády, tunely. Cesta I. triedy, železnica, obce. Náročné prírodné podmienky.

Vie sa to dosť dlho, tak prečo až teraz niekto kritizuje takto ostro a ešte sa všetci pridávate na "druhú stranu". D1 je tu náročná, ale nič, čo by sa nedalo postaviť. Ja v tom problém nevidím, vy ano, to je všetko.

Ja osobne keď sa pozriem na tie fotky, tak vidím: KRÁSNE STAVBY. Toto je môj pohľad. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 26. Aug 2005 12:42

caesar, ja za tym nevidim zradu ani nic ;) napriklad riesenie v PB sa mi paci a tesim sa neho ;) tak isto sverepec, ja som len vyslovil ze (aj ked neviem suvislosti) neviem ci by nebolo lepsie to inak stavat, ale ak laik ;)

ale tiez som jednym dychom dodal, ze kedze tento usek uz bol navrhnuty, schvaleny, pozemky vykupene bola by hlupost ho zbytocne zdrzovat, co by ho praveze predrazilo .. tolko ku mne ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 26. Aug 2005 12:48

aquila napísal:caesar, ja za tym nevidim zradu ani nic ;) napriklad riesenie v PB sa mi paci a tesim sa neho ;) tak isto sverepec, ja som len vyslovil ze (aj ked neviem suvislosti) neviem ci by nebolo lepsie to inak stavat, ale ak laik ;)

ale tiez som jednym dychom dodal, ze kedze tento usek uz bol navrhnuty, schvaleny, pozemky vykupene bola by hlupost ho zbytocne zdrzovat, co by ho praveze predrazilo .. tolko ku mne ;)


aquila,

ale veď v poriadku.

Nakoniec, všetko sa dá inak postaviť, aj drahšie.

K poslednej poznámke: Tento úsek už bude drahší. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod fh » 26. Aug 2005 12:49

Ja som nedávno prešiel slušné kvantum kilometrov, najviac po talianskych (ale aj ďaľších) diaľniciach a moja skúsenosť hovorí, že staršie stavby majú parametre, ktoré dnes proste nestačia. Ak sa u nás stavia napr. D1, myslím, že sa stavia s výhľadom do budúcnosti, nikto sa o 10-15 rokov nebude pýtať koľko to stálo, ale ako sa mu jazdí to bude podstatné. Jedna vec je tunelovanie (viď Hydrostav), druhá vec je že sa stavia na dlhé roky dopredu a tu sa treba dívať na vec z inej perspektívy a ja nevidím potom veľkoryso postavenú stavbu ako mrhanie peňazí.
Caesar myslím, že to nemusíš brať,kto sa tu stavia na akú stranu, každý Slovák proste niekedy má obavu, keď vidí nejakú stavbu, či sa nepredražila a kto sa na tom nabalil. Máme to v povahe a máme aj zlé skúsenosti. Nad tým hoď rukou aj keď chápem tvoj postoj.
Naposledy upravil fh dňa 30. Aug 2005 13:49, celkovo upravené 1 krát.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Caesar » 26. Aug 2005 13:05

Pozorovateľ napísal:Ja som nedávno prešiel slušné kvantum kilometrov, najviac po talianskych (ale aj ďaľších) diaľniciach a moja skúsenosť hovorí, že staršie stavby majú parametre, ktoré dnes proste nestačia. Ak sa u nás stavia napr. D1, myslím, že sa stavia s výhľadom do budúcnosti, nikto sa o 10-15 rokov nebude pýtať koľko to stálo, ale ako sa mu jazdí to bude podstatné. Jedna vec je tunelovanie (viď Hydrostav), druhá vec je že sa stavia na dlhé roky dopredu a tu sa treba dívať na vec z inej perspektívy a ja nevidím potom veľkoryso postavenú stavbu ako mrhanie peňazí.
Caesar myslím, že to nemusíš brať,kto sa tu stavia na akú stranu, každý Slovák proste niekedy má obavu, keď vidí nejakú stavbu, či sa nepredražila a kto sa na tom nabalil. Máme to v povahe a máme aj zlé skúsenosti. Nad tým hoď rukou aj keď chápem tvoj postoj. 8)


Pozorovateľ,

v poriadku. Nejako som vzniesol kritiku (tiež som len človekom) a "iné dnes nerobím", len sa snažím pochopiť, že sa to tu myslelo inak, aj keď mi to moc nejde.

Ja už len k tomu Hydrostavu (a týka sa to potom aj celej diaľničnej výstavby): Verím tomu, že pre 99% Slovákov (a nielen Slovákov) to bol šok, ... krach takej veľkej firmy, ... Prečo? A teraz sa zisťujú nové informácie, tunelovanie vo veľkom rozsahu, štátu, firmy, nie jednej, ... ale nie je to len v stavebníctve a len na Slovensku. Enel/Parmalat/Worldcom, ... je toho dosť aj vo svete a s megalomanským dosahom. Na slovenské pomery bol krach Hydrostavu tiež nečakaný.

Ale ja chcem len poukázať na to, že nemôžete za všetkým vidieť zradu (nemyslím len teba Pozorovateľ).

Napr. JG by všade dával násypy. A ak som proti tomu na niektorých úsekoch, tak už som "laik" a "v živote som daný úsek nevidel". A je toho viac. Keby raz, nepoviem nič, ale 100x po sebe, to je veľa.

Bude PPP a už vidím, čo sa bude diať. Slovo "drahé" tu bude stále. A je to pravda. Ale nie predražené. To je ten zásadný rozdiel, ktorý tu odo mňa nikto nechce počuť.

Napr. most Apollo je tiež pre mnohých istou "kauzou" a ja si cením, že tu nikto o tom priamo nepíše (aj keď sú tu 3 strany o tej téme a viackrát sa tam písalo aj o dôvodoch predraženia). Navýšenie o 100-vky mil. SKK, ... 99% Slovákov si určite myslí svoje. Ale v konečnom dôsledku stavba by sa nedala dokončiť.

Iný príklad, manželský pár chce stavať v r. 1990 dom. Nemá peniaze. A tak stavia až v r. 2000. Dom postaví, ale za viac. No aj viac zarobila, zmenili sa plány, normy, štandard, ... aj ceny narástli. Stavba bola drahšia, ale nie predražená. To je výsledok. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod fh » 26. Aug 2005 13:18

Caesar,
že je niečo drahé, to je v poriadku. Mne slovo drahé nevadí. Že bude D1 drahá od Beluše až po RK, to je od začiatku jasné. Je ale potrebná, takže tým je to dané a stavia sa nielen na teraz, ale aj do budúcnosti. To platí aj o ďaľších stavbách. Ja žiadnu zradu nevidím, len hovorím o určitých schémach myslenia na Slovensku.
Naposledy upravil fh dňa 30. Aug 2005 13:47, celkovo upravené 1 krát.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Caesar » 26. Aug 2005 13:21

Pozorovateľ napísal:Caesar,
že je niečo drahé, to je v poriadku. Mne slovo drahé nevadí. Že bude D1 drahá od Beluše až po RK, to je od začiatku jasné. Je ale potrebná, takže tým je to dané a stavia sa nielen na teraz, ale aj do budúcnosti. To platí aj o ďaľších stavbách. Ja žiadnu zradu nevidím, len hovorím o určitých schémach myslenia na Slovensku. :wink:


Ja tým schémam rozumiem a mohol by som aj povedať, že napr. v prípade PB sa to, čo sa robilo, v konečnom dôsledku viedlo k predražovaniu. Veľa variantov, no reálne len zdržiavanie.

Estakáda predražená sama o sebe nebude, ale úsek ako taký áno. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.