Malacky a doprava v tejto oblasti

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Cestár » 26. Okt 2008 13:35

Spoločnosť Holcim v spolupráci s miestnou samosprávou vytvorila neformálne združenie pri BA VÚC, ktoré presadzuje výstavbu obchvatov Rohožníka a Malaciek ako aj rýchlejšiu obnovu hlavne ciest III. triedy v regióne Malaciek. Spoločnosť Holcim je ochotná spolufinancovať tvorbu europrojektov na ich obnovu alebo tiež čiastočne financovať ich opravy predovšetkým na tých úsekoch, ktoré sama takmer denne používa pri preprave svojich výrobkov.
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Vývoj opráv ciest v r. 2008 a plán v r. 2009

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2008 15:18

V okrese Malacky BA VÚC opravil v r. 2008 až 7 km ciest II. a III. triedy. :arrow:

*zrekonštruoval cestu II/501 medzi obcami Pernek – Jablonové o
výmere 21-tisíc m2 v dĺžke 3 km
*cestu III/50310 Intravilán Malacky o výmere 12 600 m2 v dĺžke 2 km
*2 km úsek cesty medzi Stupavou a Bratislavou III/505 o výmere 15 400 m2.

Išlo o veľkoplošné rekonštrukcie, konkrétne odfrézovanie vrchnej časti asfaltu, položenie izolačného materiálu, položenie asfaltobetónu a zabezpečenie vodorovného dopravného značenia. BSK do týchto opráv
investoval približne 24,5 milióna korún (0,81 milióna eur).

Bratislavský samosprávny kraj má vytipované úseky ciest, ktoré chce v priebehu roku 2009 rekonštruovať. Na rekonštrukciu ciest v okrese Malacky je potrebných viac ako 40 miliónov korún (1,32 milióna eur). Menovať konkrétne úseky je v tejto chvíli predčasné, nakoľko plán vytipovaných ciest závisí od rozpočtu kraja na budúci rok, ktorý poslanci budú ešte len schvaľovať,“ povedala Katarína Krapková z tlačového oddelenia BSK. S veľkou pravdepodobnosťou bude medzi schválené rekonštrukcie zaradená aj cesta z Malaciek do Rohožníka. Už dlhšiu dobu je v pláne jej rozšírenie, doposiaľ sa tak nestalo údajne len kvôli administratívnym ťažkostiam, keďže úsek patrí do vojenského priestoru.

Najhorší úsek je na hranici krajov. Už dlhodobo je priam v katastrofálnom stave úsek cesty pri hranici s Trnavským krajom. Za obcou Studienka namiesto údržby vozovky (odstraňovanie výtlkov) Bratislavský samosprávny kraj zvolil zrejme lacnejší variant:

- obmedzenie rýchlosti dopravy, v kritickom úseku dokonca na 30 km/h.

Zdroj: BA VÚC
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 16. Nov 2008 17:32

7 km ciest, uzasny vysledok :roll: kym v TT kraji su to takmer stovky opravenych km, v BA to nie su ani desiatky.
Co sa tyka cesty Studienka-Pl.Mikulas, tam treba kompletnu rekonstrukciu, opravovanie vytlkov na ceste s prepadnutymi krajnicami a jamami cez celu cestu je uplne neefektivne.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 17. Nov 2008 12:29

V TT kraji sú to za r. 2008 už naozaj stovky, lebo už I. etapa: 140 km, začala II. etapa už cca. 45 km je a z bežného rozpočtu sa spravilo takmer 37 km. TT kraj aj požiadal o spoluprácu BA VÚC, lebo skutočne po prejdení do BA VÚC po spomenutom úseku je za trest ... a znižuje sa efektívnosť opráv zo strany TT VÚC.

Mňa zarazila kombinácia slov a viet, že na MA okres treba 40 mil. Sk ale menovať úseky nie je vhodné, kým nebude rozpočet. Takto sa k problematike opráv správca ciest stavať nemá. Správca ciest by mal práveže presne prispôsobiť aktuálny stav ciest, t.j. kľudne vymenovať úseky a potom až prisúdiť konkrétnu sumu a k tomu sa prispôsobí postupný rozpočet, kde bude vidno, či to bude opravené za 10 rokov alebo za 3 roky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Nov 2008 12:35

Takto k tomu pristúpil napr. aj TT VÚC. Ten v r. 2005 a 2006 dal po 130 mil. SKK na obnovu ciest II. a III. triedy. Vedel, že na opravu všetkých úsekov, ktoré nevyhovujú alebo sú v havarijnom stave je treba min. 1,3 mld. SKK a tak informoval, že opravy by trvali 13 rokov a medzitým sa ale ďalšie stovky km do nevyhovujúcih dostanú a preto sa prijal plán na generálnu opravu 1/3 cestnej siete do 3 rokov. Z úveru vo výške 1,5 mld. SKK sa zaviazalo dať 1 mld. SKK na cesty II. a III. triedy.

Pokiaľ viem, tak BA VÚC si vzal úver od EIB, ... lenže on chce budovať svoje športové sídlo za miliardy, novú plaváreň za 0,5 miliardy a na aktuálny stav svojho majetku moc nepozerá ... potom je problém v Záhorskej Vsi zainvestovať o 3 mil. EUR na nový most - jednoducho niekde je chyba. A to v prípade MA okresu ide o ľahký stavebný terén, úzke cesty, tam náklady na súvislú obnovu ciest nie sú 4 mil. SKK na 1 km ako v TT VÚC, ale max. 3-3,5 mil. SKK na 1 km a BA VÚC je bohatší.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 17. Nov 2008 14:29

Zial, co sme si zvolili, to tu v BA kraji mame :roll:
- Neschopnost opravit zle useky, situacia sa stava pomaly najhorsou zo vsetkych krajov.
- neschopnost pripravit akukolvek integrovanu dopravu
- rusenie starych ale v buducnosti perspektivnych trati (Stupava, Samorin)

a mohol by som pokracovat. Na druhej strane vidim nedostatky aj v TT kraji - prave vo vybere usekov. Casto sa asfaltuju useky z vybornym povrchom a stare nevyhovujuce useky (vid. napr. betonka na II/572) sa nechavaju stat. Radsej nech sa opravi 5 km velmi zleho useku, ako 20 km dobreho. Aspon ze v Smoleniciach sa bude opravovat betonka :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 17. Nov 2008 15:34

V TT VÚC sa neuprednostnil ani 1 km dobrého alebo vyhovujúceho úseku pred nevyhovujúcim alebo havarijným.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 17. Nov 2008 15:46

Ok, mozem uviest priklady. Na ceste II/502 od hranice s BA krajom Dolne Oresany, cesta Ruzindol - Borova, TT-Spacince, vsetko predtym cesty v dobrej kvalite, a mohol by som pokracovat. Tym nechcem povedat, ze vsetky opravovane useky su zle. 90% z tych, co sa opravuju, su naozaj potrebne. Aj na starej mape SSC vsak bola vyhodnotena cesta II/572 ako nevyhovujuca a na nej sa budu pritom opravovat len male casti.
To je vsak jedina vec, ktoru by som vycital. Sam som prekvapeny rychlostou, ktorou sa opravuju useky :o
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 17. Nov 2008 16:03

Opraviť 3 km starej betónky bude stáť 120 mil. SKK. Za to sa neopraví 20 km iných ciest, ale až 44 km iných ciest, preto sa v tomto regióne na tieto prvé roky uprednostila kvantita pred samotným faktorom kvality - ak by sme to posudzovali čisto podľa toho, tak by sme museli opraviť prakticky len mosty a staré betónky a doslova rozsypané cesty (typu Voderady-Hrnčiarovce). Napriek tomu sa ale smolenická betónka spraví v r. 2009. Betónky v DS okrese sa budú riešiť cez eurofondy, už je spracovaný kvalitný europrojekt a predpokladám začiatok opráv v r. 2010. Tam sa jedná o 14,7 km v nákladoch takmer 284,1 mil. SKK, z čoho 75% pôjde práve cez EÚ. Ani betónka Holíč-Trnovec sa neuprednostila, ani betónka cez Gbely sa zatiaľ neuprednostila. Ale riešia sa úseky po dohode so ZMOS a s regionálnymi samosprávami a každý si mohol vybrať, čo sa opraví. Taktiež sa posudzoval stav cesty - áno, niekde ako hovoríš bol stav vozovky ako-tak dobrý, lenže keď sa zosúva krajnica tak o 3 roky si oprava vyžiada 8-9 mil. SKK na 1 km, kým úsek v nevyhovujúcom/havarijnom stave si stále bude pýtať to isté. Preto sa postupovalo tak ako sa postupuje. Ani sa neuprednostilo riešenie bodových závad či výstavba kruhových objazdov - je to nová výstavba a tá počká. Aspoň to je logika TT VÚC: stabilizovať na maximum súčasný majetok a je jedno, či to je SŠ, nemocnica alebo cesta III. triedy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 17. Nov 2008 16:20

284 mil. Sk? Tak prave si ma presvedcil, ze zvoleny postup je spravny :)
Aj ked s neriesenim bodovych zavad nesuhlasim na 100%, neriesenie betonky chapem.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 17. Nov 2008 16:30

Ale aj bodové závady sa budú riešiť, ale neriešili sa ako prvé.

Predsa bude riešiť bodová závada Senica-Kunov ako aj prieťah Sobotište ako aj kruhový objazd Šaštín-Stráže, ale v r. 2009-2010. Rovnako smolenická betónka v r. 2009-2010 (2 etapy) a betónky v DS okrese v r. 2010-2011.

Množstvo bodových závad sa riešilo: spolu 5161m jednostranných rošírení ciest II. triedy a 1251m obojstranných rozšírení ciest, taktiež sa v I. etape vyriešilo 14 zákrut s nevhodným polomerom a to všetko zas len na cestách III. triedy. Uprednostili sa ale také bodové závady, pri ktorých sa zároveň vymenil aj povrch cesty, spevnila sa krajnica, orezali sa stromy, upravili sa priekopy. Lebo sa na tom ušetrí, keby sa to robilo samostatne.

Ale sme OT. Osobne som rád, že si spokojný s opravami v TT VÚC. Ja samozrejme vidím nedostatky, ale všetko sa odvíja od financií. A na to, ako sa tu staral štát, to zlepšenie je o 300%, však v r. 2003 dal štát na opravu ciest I.-III. triedy v TT VÚC necelých 189 mil. SKK ... tým sa prakticky riešili len cesty I. a II. triedy, aj to v minimálnej miere.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 17. Nov 2008 16:35

Este OT k poslednemu odstavcu - a to este z tych 189 mil. Sk v r.2003 isla zrejme väcsina na kompletnu rekonstrukciu (od zakladov) cesty Pavlice-Voderady :) .
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2009 20:12

Obchvat Malaciek tak skoro nebude. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=84167#84167
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2009 21:09

Rekonštrukcia mostu v Malackách je nevyhnutná

Poukazuje na to súčasná situácia a havarijný stav mosta. Bratislavský samosprávny kraj plánuje most rekonštruovať v priebehu tohto roka. Dôkazom toho, že oprava je nevyhnutná, je aj nedávna udalosť, kedy sa na moste vytvorila niekoľko centimetrová diera a most v smere do Bratislavy bolo nutné uzavrieť.

Potreba komplexnej rekonštrukcie vzišla aj zo stretnutia predstaviteľov Bratislavského samosprávneho kraja, Regionálnych ciest Bratislava, Obvodného úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Malackách, polície a odborníkov na statiku mostných subjektov, ktorí odporúčajú vykonať úplnú opravu mosta vzhľadom na opakovanie obdobných porúch na viacerých miestach i vzhľadom na to, že celkový stavebno-technický stav mosta je hodnotený stupňom VI. ako veľmi zlý.

Župa si uvedomuje komplikovanú dopravnú situáciu v meste, preto okamžite po vytvorení diery na moste zabezpečila jej prekrytie oceľovými platňami. Týmto dočasným riešením sa zabezpečila obojsmerná premávka a tým sa zlepšila aj jej plynulosť. Ktoré konkrétne kroky bude potrebné pri rekonštrukcii urobiť ako aj celkové náklady na ňu budú známe až po vypracovaní expertízneho posudku statikmi. S rekonštrukciou mosta môže BSK začať najskôr v období priaznivejšieho počasia vzhľadom na charakter opravy. Začiatok rekonštrukcie ovplyvňuje aj rekonštrukcia iného mostného telesa v blízkosti Malaciek pri rekreačnej oblasti Vampíl, ktorú zabezpečuje Slovenská správa ciest. Obyvatelia Malaciek sa teda nemusia obávať toho, že by sa dopravná situácia v meste ešte viac zhoršila tým, že by sa oba mosty rekonštruovali súčasne. Práve naopak BSK počas rekonštrukcie bude pri obmedzeniach v doprave, bez ktorých sa táto rekonštrukcia nedá urobiť, spolupracovať s mestom Malacky, s Obvodným úradom pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie Malacky ako aj políciou aby dopady obmedzenia boli pre vodičov a obyvateľov Malaciek a okolia čo najmiernejšie.

Zdroj: BA VÚC
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Mar 2009 21:47

Mesto Malacky a obce v okrese Malacky žiadajú viac opráv ciest II. a III. triedy. :arrow:

http://www.region-bsk.sk/docDetail.aspx ... 6236&cpi=1
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 16:13

Malacky: Rok 2009 bude v znamení verejných investícií :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11726

*v odkaze sú konkrétne projekty
*fotky, ortofotomapa
*presné informácie o meste
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Apr 2009 11:10

BA VÚC chce v tomto roku začať práce na rozšírení cesty Malacky-Rohožník :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=86015#86015
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2009 16:55

BA VÚC opraví cesty v MA okrese :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11829
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 10. Máj 2009 18:52

konecne zacali opravu ten katastrofalnej cesty od hranic kraja az po malacky .. som bol prekvapeny, ale asi 12 km bolo vyfrezovanych.. tak snad to aj opravia poriadne ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 11. Máj 2009 07:52

ktorej cesty? I/2 od Velkych Levarov?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 31. Máj 2009 13:18

cesta II/590 .. od nadjazdu nad zeleznicnou tratou v malackach az po hranicu kraja za studniekou .. cize oprava v rezii VUC a tam kde bola ta katastrofalna cesta so znizenim rychlosti na 30 kmh ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 31. Máj 2009 14:38

Aj tak najhorsie useky boli az za Studienkou, ci uz na Tomky alebo na Plavecky Mikulas.
Btw, uz to je vsetko opravene?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 31. Máj 2009 17:27

zajtra tadial pojdem, tak pozrejm, ale moc velku nadej tomu nedavam.. inak je to presne ta zla cesta na tomky a mali opravovat aj na plavecky mikulas.. mna skor prekvapil ten rozsah prac .. lebo je to ozaj velmi dlhy usek ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 31. Máj 2009 20:09

Však BA VÚC má veľký úver a iba 500 km ciest, tak prečo by nemohol opravovať aj dlhšie úseky, keď úseky dlhé aj 15 km opravoval aj TT VÚC ? Tie opravy mali trvať cca. 1 mesiac - sú o tom informácie aj tu na fóre, aj na portáli kraja.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 07. Jún 2009 21:20

no moc sa tam pracovne nakoniec nepretrhli za tu dobu .. ale je konecne opraveny ten najhorsi usek od hranica kraja po studienku .. potom od studienky az po malacky je to stale len vyfrezovane .. ale asi kvoli pocasiu sa s tym neponahlaju ..

kazdopadne je to obrovitansky rozdiel .. len uvidime ako to bude vyzerat po zime s vytlkmi ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.